W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zgłoszenie praktycznego sprawdzenia organizacji i warunków ewakuacji

Zgodnie z § 17 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków innych obiektów budowlanych i terenów, właściciel lub zarządca obiektu przeznaczonego dla ponad 50 osób będących jego stałymi użytkownikami, niezakwalifikowanego do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV, powinien co najmniej raz na 2 lata przeprowadzać praktyczne sprawdzenie organizacji oraz warunków ewakuacji z całego obiektu.

W przypadku obiektów, w których cyklicznie zmienia się jednocześnie grupa powyżej 50 użytkowników, w szczególności: szkół, przedszkoli, internatów, domów studenckich, praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji należy dokonać ‒ co najmniej raz na rok, jednak w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia rozpoczęcia korzystania z obiektu przez nowych użytkowników.

Ponadto w przypadku obiektu zawierającego strefę pożarową zakwalifikowaną do kategorii zagrożenia ludzi ZL II oraz w budynkach zakwaterowania osadzonych zlokalizowanych na terenach zakładów karnych i aresztów śledczych, zakres i obszar budynku objęty praktycznym sprawdzeniem organizacji i warunków ewakuacji musi być uzgodniony z właściwym miejscowo komendantem powiatowym (miejskim) Państwowej Straży Pożarnej.

O terminie przeprowadzenia praktycznego sprawdzenia organizacji i warunków ewakuacji należy powiadomić właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, nie później niż na tydzień przed ich przeprowadzeniem.

Zawiadomienie o terminie przeprowadzenia praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji z obiektu może być złożone:

  • osobiście w sekretariacie komendy - ul. 3 Maja 16A, 83-300 Kartuzy
  • elektronicznie – na adres email: sekretariat.kartuzy@straz.gda.pl
  • elektronicznie – za pośrednictwem platformy ePUAP: /elcp15o35y/SkrytkaESP
  • listownie na adres:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kartuzach
    ul. 3 Maja 16A, 83-300 Kartuzy

Wzór zawiadomienia dostępny poniżej.

Materiały

Zgłoszenie praktycznego sprawdzenia organizacji i warunków ewakuacji
Zawiadomienie​_próbna​_ewakuacja.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}