Klauzule informacyjne
KLAUZULA INFORMACYJNA (ogólna) dot. przetwarzania danych osobowych w KP PSP w Kluczborku.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 zwanej dalej RODO informuję, że:
1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku (ul. Krakusa 1, 46-200 Kluczbork). Kontakt z Administratorem tel. tel. 47 8616600, fax 47 8616681, adres poczty elektronicznej: sekretariat.kluczbork@psp.opole.pl.
2. W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych. Szczegółowe dane inspektora znajdują się na stronie internetowej KP PSP w Kluczborku, w zakładce Inspektor Ochrony Danych. Kontakt
z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: iod@psp.opole.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełniania obowiązków
(w zależności od przedmiotu/tematu sprawy):
a) wynikających z zawartej umowy/porozumienia lub do podjęcia niezbędnych działań przed jej zawarciem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
b) prawnych, ciążących na Administratorze, w tym również innych niezbędnych
do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innych osób, a także zadań niezbędnych do wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub
w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi, na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c ,lit. d i/lub lit. e RODO, w szczególności w ramach działań takich jak:
- prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
- rozpatrywanie spraw, wniosków, skarg, zażaleń zgodnie z właściwością rzeczową,
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń, w tym obsługa zgłoszeń alarmowych, także
z wykorzystaniem Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP),
- wykonywanie pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne służby ratownicze,
- kształcenie kadr dla potrzeb jednostek ochrony przeciwpożarowej,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych,
- zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia przez Administratora.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane także na podstawie zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, w szczególności podczas inicjowania przedsięwzięć
w zakresie kultury i wiedzy pożarniczej lub w sytuacjach wynikających z inicjatywy osoby, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
5. Pani/Pana dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od Pani/Pana, a także od osoby, której dotyczy przedmiot działań jednostek ochrony przeciwpożarowej, właściwych jednostek lub urzędów, od Stron zawartych umów/porozumień lub źródeł publicznie dostępnych.
6. Kategorie przetwarzanych danych osobowych wynikają wprost z przepisów prawa i/lub celu przetwarzania przy zachowaniu zasady adekwatności.
7. Państwowa Straż Pożarna przetwarza dane osobowe także w ramach współadministrowania podczas przetwarzania danych osobowych. Zasadnicza treść uzgodnień współadministratorów publikowana jest na stronie internetowej
Współadministrowanie Danymi Osobowymi (Ochrona Danych Osobowych - Współadministrowanie Danymi Osobowymi).
8. Dane nie będą udostępniane innym odbiorcom, z wyłączeniem podmiotów do tego uprawnionych, takich jak:
a) podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie stosownych przepisów prawa,
b) podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawarte z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,
c) podmioty, które przetwarzają dane osobowe niezbędne do realizacji przedmiotu zawartej z Administratorem umowy cywilno-prawnej.
9. W sytuacjach szczególnych, takich jak np. organizacja pikników, zawodów pożarniczych odbiorcami mogą być inni ich uczestnicy, środki masowego przekazu, czytelnicy stron internetowych.
10. Dane osobowe będą przechowywane:
a) przez okres wskazany w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej dla poszczególnych kategorii spraw,
b) dla danych przetwarzanych w systemie SWD PSP w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, uzyskanym w związku z prowadzeniem działań ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń alarmowych, wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustaw z zastrzeżeniem, że podlegają przeglądowi nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich pozyskania,
c) przez okres nie dłuższy niż konieczny do realizacji umów, o których mowa w pkt. 8c, jak również realizacji obowiązków prawnych ciążących na zamawiającym.
11. Przysługuje Pani/Panu, zgodnie z zapisami RODO, prawo do:
a) żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
b) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych – https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
12. Osoba występująca z żądaniem na podstawie prawa dostępu określonego w art. 15 RODO w związku z przeprowadzonymi działaniami ratowniczymi obowiązana jest
do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu.
13. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
14. W sytuacji określonych przepisami prawa, gdzie podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub dobrowolnym ale niezbędnym do realizacji celu, nie podanie prawidłowych danych skutkuje brakiem możliwości załatwienia sprawy.
15. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i ust. 4 RODO.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku
z określonymi czynnościami znajdują się w dedykowanych klauzulach informacyjnych, zamieszczonych poniżej.
Materiały
1_Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_w_związku_z_przyjmowaniem_zgłoszeń_i_prowadzeniem_działań_ratowniczych_przez_jednostki_ochrony_przeciwpożarowej1_Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_w_związku_z_przyjmowaniem_zgłoszeń_i_prowadzeniem_działań_ratowniczych_przez_jednostki_ochrony_przeciwpożarowej.docx 0.02MB Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_osób_reprezentujących_kontrahentastronę_umowy_lub_porozumienia_oraz_osób_wyznaczonych_do_kontaktów_w_sprawie_jej_wykonania_
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_osób_reprezentujących_kontrahentastronę_umowy_lub_porozumienia_oraz_osób_wyznaczonych_do_kontaktów_w_sprawie_jej_wykonania_.docx 0.02MB Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_w_związku_z_monitoringiem_wizyjnym_obiektów_i_terenu_KP_PSP_w_Kluczborku
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_w_związku_z_monitoringiem_wizyjnym_obiektów_i_terenu_KP_PSP_w_Kluczborku.docx 0.02MB KLAUZULA_INFORMACYJNA_dot_przetwarzania_danych_osobowych_osób_w_ramach_załatwiania_spraw_w_trybie_administracyjnym
KLAUZULA_INFORMACYJNA_dot_przetwarzania_danych_osobowych_osób_w_ramach_załatwiania_spraw_w_trybie_administracyjnym.docx 0.02MB KLAUZULA_INFORMACYJNA_dot_przetwarzania_danych_osobowych_osób_składających_w_KP_PSP_w_Kluczborku_wnioski_o_udostępnienie_informacji_publicznej_
KLAUZULA_INFORMACYJNA_dot_przetwarzania_danych_osobowych_osób_składających_w_KP_PSP_w_Kluczborku_wnioski_o_udostępnienie_informacji_publicznej_.docx 0.02MB dotycząca_danych_osobowych_osób_ubiegających_się_o_zapewnienie_dostępności_architektonicznej_lub_informacyjno
dotycząca_danych_osobowych_osób_ubiegających_się_o_zapewnienie_dostępności_architektonicznej_lub_informacyjno-komunikacyjnej_lub_zgłaszających_brak_dostępności_architektonicznej_lub_informacyjno-komunikacyjnej,_a_także.DOC 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 30.07.2025 13:15 Karol Grzyb
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. kpt. Jan Bielawski
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Klauzule informacyjne | 1.0 | 30.07.2025 13:15 Karol Grzyb |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP