Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/kppsp-lebork.
- Data publikacji strony internetowej: 1 września 2020 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 14 listopada 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre wizualnie ukryte elementy są dostępne dla technologii wspomagających, co powoduje problem zrozumiałej kolejności. Mogą wystąpić problemy z określeniem nazwy, roli, wartości (stanu) elementów interaktywnych w sposób możliwy do odczytania programowo.
Treści nieobjęte przepisami
- Niektóre treści pochodzą z różnych źródeł, lub opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 1 września 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 14 listopada 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do oficera prasowego mł. bryg. Marcin Elwart - mejlowo sekretariat.lebork@straz.gda.pl lub telefonicznie +48477418660.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku,
- Adres: ul. Stryjewskiego 37, 84-300 Lębork,
- mejl: sekretariat.lebork@straz.gda.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku
ul. Stryjewskiego 37
84-300 Lębork
Teren komendy znajduje się przy ul. Stryjewskiego 37 gdzie również znajduje się parking dla pojazdów i brama wejściowa dla osób pieszych. Przed wejściem na teren komendy należy udać się do drzwi wejściowych z prawej strony budynku komendy lub przeszkolonej klatki schodowej od ulicy Stryjewskiego. Osoba niepełnosprawna może zgłosić chęć załatwienia sprawy za pomocą wideodomofonu, znajdującego się przy wejściu do komendy, telefonicznie, drogą pocztową, bądź też drogą elektroniczną na adres komendy.
Wejście do głównego, piętrowego budynku znajduje się od strony ulicy Stryjewskiego. Drzwi otwierają się automatycznie przez elektrozaczep. Siedziba Urzędu Komendanta Powiatowego Państwowej Straży w Lęborku mieści się na piętrze budynku Komendy Powiatowej PSP w Lęborku. Przy wejściu do budynku komendy znajduję się wideodomofon, za pomocą którego niepełnosprawny interesant może zgłosić potrzebę załatwienia sprawy. Za każdym razem podjęte zostaną wszelkie starania do stworzenia dogodnych warunków dla osoby niepełnosprawnej. Na piętrze znajduje się toaleta. Przy wejściu do budynku znajduje się krzesło ewakuacyjne przeznaczone dla wszystkich potrzebujących osób, w tym dla osób z niepełnosprawnościami. Zakup został zrealizowany w celu poprawy dostępności urzędu.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Do budynku nie można wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych i niebezpiecznych oraz innych rzeczy mogących narazić pracowników lub osoby postronne na niebezpieczeństwo.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
• Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://www.gov.pl/web/kppsp-lebork/dostepnosc-dla-osob-ze-szczegolnymi-potrzebami
• Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://www.gov.pl/attachment/8edb5290-087c-4e6e-900c-66e5662d2d0d
• Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://youtu.be/DZyUdV5mfjY
• Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://www.gov.pl/attachment/34fe4f65-e766-4a15-b712-c951eb7f2727
Informacje dodatkowe
Wszystkie informacje publikowane przez nas w mediach społecznościowych są dostępne cyfrowo.
Materiały
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2025 - 2028 w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w LęborkuPlan_działań_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_osobom_ze_szczególnymi_potrzebami_na_lata_2025-2028.pdf 0.13MB Raport o stanie zapewnienie dostępności podmiotu publicznego
Raport_o_stanie_zapewnienia_dostepności_podmiotu_publicznego_-_stan_na_01012025.pdf 0.14MB Wniosek o zapewnienie dostępności
Wniosek_o_zapewnienie_dostępności.docx 0.02MB Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej
Żądanie_zapewnienia_dostępności_cyfrowej.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 30.01.2024 09:48 Joanna Szymikowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Joanna Szymikowska
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Deklaracja dostępności | 8.0 | 14.11.2025 13:28 Joanna Szymikowska |
| Deklaracja dostępności | 7.0 | 09.11.2025 17:31 Joanna Szymikowska |
| Deklaracja dostępności | 6.0 | 09.11.2025 17:28 Joanna Szymikowska |
| Deklaracja dostępności | 5.0 | 13.05.2025 14:40 Joanna Szymikowska |
| Deklaracja dostępności | 4.0 | 13.05.2025 14:04 Joanna Szymikowska |
| Deklaracja dostępności | 3.0 | 28.03.2025 16:36 Joanna Szymikowska |
| Deklaracja dostępności | 2.0 | 30.01.2024 11:31 Joanna Szymikowska |
| Deklaracja dostępności | 1.0 | 30.01.2024 09:48 Joanna Szymikowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP