W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ewakuacja I Liceum Ogólnokształcącego w Nakle

08.12.2021

Na zdjęciu strażacy podczas ćwiczeń

8 grudnia 2021 roku przeprowadzono praktyczne sprawdzenie warunków i organizacji ewakuacji w I Liceum Ogólnokształcącym im. B. Krzywoustego w Nakle nad Notecią zorganizowane przez dyrekcję szkoły. W przedsięwzięciu brali udział funkcjonariusze KP PSP w Nakle. Ponadto w ramach doskonalenia zawodowego strażaków z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Nakle odbyły się ćwiczenia na obiekcie. Cel główny obejmował prowadzenie działań gaśniczych poprzez ugaszenie pożaru na drugiej kondygnacji oraz doskonalenie zasad ewakuacji z wykorzystaniem sprzętu specjalistycznego. 


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nakle przypomina, iż zgodnie z przepisami prawa właściciel, zarządca lub użytkownik budynku, obiektu lub terenu zapewniając jego ochronę przeciwpożarową, obowiązany jest w szczególności zapewnić osobom przebywającym  w budynku, obiekcie lub na terenie bezpieczeństwo  i możliwość ewakuacji. 
W oparciu o Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109 z 2010 r., poz. 719) właściciel lub zarządca obiektu przeznaczonego dla ponad 50 osób będących jego stałymi użytkownikami, niezakwalifikowanego do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV, powinien co najmniej raz na 2 lata przeprowadzać praktyczne sprawdzenie organizacji oraz warunków ewakuacji z całego obiektu. W przypadku obiektów, w których cyklicznie zmienia się jednocześnie grupa powyżej 50 użytkowników, w szczególności: szkół, przedszkoli, internatów, domów studenckich, praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji należy dokonać - co najmniej raz na rok, jednak w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia rozpoczęcia korzystania z obiektu przez nowych użytkowników. Właściciel lub zarządca obiektu powiadamia właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej o terminie przeprowadzenia działań nie później niż na tydzień przed ich przeprowadzeniem.


Opracowanie: st. kpt. Bartosz Walkowiak
 

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}