W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego

Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego Państowej Straży Pożarnej w Namysłowie

PL.  Powstańców  Śląskich  3
46-100  Namysłów
TEL: 998
TEL: 
47 861 68 10 lub 47 861 68 11

FAX: 47 861 68 81

 

Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie zwane w skrócie SKKP realizuje zadania w zakresie zintegrowanego systemu działalności operacyjnej jednostek organizacyjnych wchodzących w skład Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego oraz innych jednostek ochrony przeciwpożarowej powiatu namysłowskiego.
SKKP w Namysłowie funkcjonuje w sieci stanowisk kierowania PSP w woj. opolskim. Nadrzędnym stanowiskiem kierowania dla SKKP jest stanowisko kierowania Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP (w skrócie SK OKW dawniej WSKR Opole).
Służbę w SKKP pełnią strażacy PSP w systemie zmianowym 24/48. Służba pełniona jest w wydzielonych, zabezpieczonych i wyposażonych w środki techniczne pomieszczeniach.

Do zadań Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Namysłowie należy:

  1. przyjmowanie, kwalifikowanie oraz w razie potrzeby przekazywanie zgłoszeń alarmowych;
  2. dysponowanie zasobów ratowniczych do działań ratowniczych;
  3. wspomaganie i koordynacja działań ratowniczych;
  4. bieżące analizowanie:
    a) informacji o zagrożeniach z systemów monitoringu podmiotów ksrg,
    b) gotowości operacyjnej,
    c) czasu interwencji, w tym czasu dysponowania, przybycia, prowadzenia i zakończenia działań ratowniczych,
    d) przebiegu działań ratowniczych,
    e) rezerw materiałowych i sprzętowych podmiotu ksrg;
  5. informowanie przełożonych i organów administracji publicznej o rodzajach zagrożeń, prognozie ich rozwoju oraz skali i miejscu zdarzenia;
  6. uruchamianie procedur zwiększania stanu osobowego lub wprowadzania podwyższonej gotowości operacyjnej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej;
  7. uruchamianie awaryjnych planów ewakuacji dyspozytorów i dyżurnych operacyjnych oraz sprzętu technicznego w miejsca zastępcze w tym uruchomienie zastępczego (rezerwowego) stanowiska kierowania
  8. współdziałanie ze stanowiskami kierowania, centrami powiadamiania ratunkowego oraz innymi centrami lub zespołami zarządzania kryzysowego;
  9. korzystanie z map, systemów informatycznych oraz innych narzędzi niezbędnych do analizowania i prognozowania zagrożeń, a także do tworzenia i aktualizowania baz danych taktycznych i operacyjnych stosowanych podczas organizowania i prowadzenia działań ratowniczych oraz wspomagania procesów decyzyjnych;
  10. korzystanie z planów ratowniczych oraz innej dokumentacji wykorzystywanej podczas organizowania, prowadzenia i analizowania działań ratowniczych, organizacji odwodów operacyjnych lub wdrażania procedur właściwych dla zarządzania kryzysowego;
  11. przechowywanie dokumentacji i danych dotyczących przebiegu działań ratowniczych

 

Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Namysłowie zapewnia:

  • stałe współdziałanie z dyspozytorami jednostek ochrony przeciwpożarowej lub innym osobami z poszczególnych podmiotów włączonych do KSRG;
  • alarmowanie odwodów operacyjnych na polecenie SK OKW;
  • alarmowanie członków sztabu komendanta powiatowego oraz innych osób ujętych
    w planach ratowniczych;
  • korzystanie z telefonów alarmowych, poczty elektronicznej i faksów;
  • korzystanie z map operacyjnych;
  • korzystanie z monitoringu pożarowego i monitoringu innych zagrożeń;
  • korzystanie z planów operacyjnych oraz dokumentacji operacyjnej, pomocniczej
    i specjalnej;
  • korzystanie z łączności przywoławczej, selektywnego wywołania i alarmowania podmiotów systemu do działań ratowniczych;
  • korzystanie z łączności radiowej, komórkowej oraz przewodowej;
  • współdziałanie ze specjalistami w sprawach ratownictwa;
  • wykorzystanie baz danych operacyjnych;
  • współdziałanie z podmiotami zajmującymi się monitorowaniem oraz prognozowaniem zagrożeń, a także z innymi podmiotami działającymi na rzecz systemu;
  • korzystanie ze sprzętu niezbędnego do rejestracji rozmów telefonicznych oraz analizowanie czasu wyjazdu i pobytu zadysponowanych sił i środków do działań ratowniczych;
  • stosowanie innych środków, urządzeń, systemów łączności i metod analizy danych, których wykorzystanie lub użycie może usprawnić działania ratownicze oraz realizację zadań poszczególnych stanowisk
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.03.2021 15:25 Marek Kącki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Agnieszka Szewczyk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 2.0 09.07.2021 13:45 Piotr Brach
Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 1.0 10.03.2021 15:25 Marek Kącki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}