W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

I. Skargi i wnioski można: 

  1. Przesłać listownie, na adres:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie, ul. Rolna 1, 26-300 Opoczno.
  2. Przesłać faksem, na numer: (44) 645 32 08
  3. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (w wyszukiwarce należy wpisywać: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie lub /KPPSPOpoczno/SkrytkaESP).
  4. Przesłać elektronicznie na adres mailowy: opoczno@lodzkie.straz.gov.pl
  5. Doręczyć osobiście do Sekretariatu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie ul. Rolna 1, 26-300 Opoczno, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. 
  6. Złożyć ustnie do Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie, ul. Rolna 1, 26-300 Opoczno, we wtorki w godzinach od 14:00 do 16:30.  Tylko po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z sekretariatem pod nr (44) 645 32 00.  

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

 

II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

 

III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie

Kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach od 14:00 do 16:30.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: opoczno@lodzkie.straz.gov.pl,  a także doręczone osobiście do Sekretariatu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie. Zgłoszenie można uzupełnić  o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

 

IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.);
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie, albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.

 

Materiały

Klauzula​_informacyjna​_dla​_osób​_składających​_skargi​_i​_wnioski
Klauzula​_informacyjna​_dla​_osób​_składających​_skargi​_i​_wnioski.pdf 0.10MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
24.04.2024 14:50 Łukasz Dębowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Organizacyjno - Kwatermistrzowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 1.0 24.04.2024 14:50 Łukasz Dębowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}