W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Informacje związane ze współadministrowaniem

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z prowadzeniem działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej oraz danych, które trafiają do systemu teleinformatycznego zwanego Systemem Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP)

Klauzula informacyjna
Jednostki organizacyjne ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w art. 15 ustawy o ochronie przeciwpożarowej, przetwarzają dane osobowe w związku z prowadzonymi działaniami ratowniczymi, w tym dane, które trafiają do systemu teleinformatycznego zwanego Systemem Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP), o którym mowa w art. 14g ww. ustawy. Niniejszy dokument jest związany z wypełnieniem obowiązków określonych w art. 13 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

 

Współadministratorzy danych
Współadministratorami danych osobowych przetwarzanych w SWD PSP są:  Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej, komendanci wojewódzcy Państwowej Straży Pożarnej, komendanci powiatowi (miejscy) Państwowej Straży Pożarnej, Rektor-Komendant Szkoły Głównej Służby Pożarniczej i komendanci szkół Państwowej Straży Pożarnej.

Informacje o siedzibach i danych kontaktowych poszczególnych współadministratorów są dostępne  na stronie https://www.straz.gov.pl/kontakt/jednostki_organizacyjne_psp.
 

Wspólne uzgodnienia między Współadministratorami
Współadministratorzy uzgodnili zakres odpowiedzialności oraz podział zadań związanych z przetwarzaniem danych osobowych w ramach Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej. Szczegóły uzgodnień są dostępne na stronach:
Zakres odpowiedzialności oraz podział zadań współadmnistratorów Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej

Zakres odpowiedzialności i zadań innych niż Państwowa Straż Pożarna jednostek ochrony przeciwpożarowej mających dostęp do Systemu Wspomagania Decyzji

 

Punkt kontaktowy
Współadministratorzy ustali wspólny punkt kontaktowy do którego można zwracać sięz wszelkimi sprawami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Systemie Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej. Zapytania należy kierować na adres poczty elektronicznej iod@kgpsp.gov.pl


Niezależnie od powyższego możliwe jest realizowanie wszelkich praw osób związanych z przewarzaniem ich danych osobowych wynikających z RODO wobec każdego ze współadministratorów odrębnie.
 

Cel, podstawa, sposób i zakres przetwarzania
Dane osobowe są przetwarzane w oparciu art. 6 ust  1 lit c, d i e RODO – w celu w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej, uzyskane w związku z prowadzeniem działań ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń alarmowych, o których mowa w art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego.


W ramach Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej  przetwarzane są w szczególności dane osobowe osoby zgłaszającej oraz osób, których zgłoszenie dotyczy oraz osób poszkodowanych, właścicieli lub zarządców obiektów, wobec których prowadzone są działania jednostek ochrony przeciwpożarowej.

Odbiorcami danych są jednostki organizacyjne PSP oraz inne organy na mocy przepisów odrębnych ustaw. Dane osobowe podlegają przeglądowi, nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania, a także są przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustawy. Nie będą one także przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe. Przetwarzanie podanych danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

 

Realizacja praw osób, których dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem danych osobom, których dane dotyczą w przysługuje prawo do:

  1. Żądania od administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
  2. Wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, uodo.gov.pl), w sytuacji stwierdzenia, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.


Ograniczenia

  1. Współadministratorzy na mocy art. 14h ust 2 ustawy o ochronie przeciwpożarowej wykonują obowiązek informacyjny o którym mowa w art. 13 ust 1 i 2 RODO przez udostępnienie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej na swojej stronie podmiotowej lub na swojej stronie internetowej oraz w widocznym miejscu w siedzibie.
  2. Osoba występująca z żądaniem na podstawie art. 15 RODO obowiązana jest do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu.

     

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.10.2021 12:01 mł. bryg. Łukasz Darmofalski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Łukasz Darmofalski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z prowadzeniem działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej oraz danych, które trafiają do systemu teleinformatycznego zwanego Systemem Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP) 1.0 25.10.2021 12:01 mł. bryg. Łukasz Darmofalski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Zasadnicza treść uzgodnień oraz informacje związane z współadministrowaniem danymi osobowymi w wspólnie użytkowanych systemach teleinformatycznych

Zasadnicza treść uzgodnień oraz informacje związane z współadministrowaniem danymi osobowymi w wspólnie użytkowanych systemach teleinformatycznych wykorzystywanych w  Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie oraz jednostkach nadzorowanych przez Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej

Niniejsza informacja jest związana z wypełnieniem obowiązków określonych w szczególności
w art. 26 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej także RODO.


Współadministratorzy danych i ich dane kontaktowe

Współadministratorami danych osobowych przetwarzanych w wspólnie użytkowanych systemach teleinformatycznych wykorzystywanych w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie oraz jednostkach nadzorowanych przez Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej są Mazowiecki Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej oraz komendanci powiatowi (miejscy) Państwowej Straży Pożarnej województwa mazowieckiego, zwani dalej łącznie „Współadministratorami”, a osobno „Współadministratorem”.
Informacje o siedzibach i danych kontaktowych poszczególnych współadministratorów są dostępne  na stronie https://www.gov.pl/web/kwpsp-warszawa/komendy-powiatowe-psp  .
Dla każdego z Współadministratorów wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych. Można się z nim  skontaktować pisząc na adres poczty elektronicznej:

  • w przypadku Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej m. st. Warszawy - dpo@warszawa-straz.pl,
  • w przypadku pozostałych Współadministratorów -  ochrona.danych@mazowsze.straz.pl.

Wspólne uzgodnienia między Współadministratorami

Współadministratorzy, w drodze porozumienia, uzgodnili zakres odpowiedzialności oraz podział zadań związanych z przetwarzaniem danych osobowych w ramach wspólnie użytkowanych systemach teleinformatycznych. Zasadnicza treść uzgodnień jest dostępna na stronie internetowej każdego z współadministratorów oraz w jego siedzibie.


Cel, sposób i zakres przetwarzania

W wspólnie użytkowanych systemach informatycznych przetwarzane są dane osobowe pozyskane w związku z realizacją działań Współadministratorów prowadzonych w oparciu o przepisy prawa, w tym wynikające z zapisów art. 6 ust. 1 RODO. Celem działania jest zwiększenie efektywności działań przewidzianych w przepisach prawa realizowanych przez każdego z  Współadministratorów, zmniejszenie obciążeń związanych z realizacją uprawnień i obowiązków przewidzianych w przepisach prawa, zapewnienie redukcji kosztów funkcjonowania, a także racjonalnego gospodarowania funduszami publicznymi. Cele zostały określone w oparciu o zapisy ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i aktów wykonawczych do tej ustawy.
W ramach wspólnie użytkowanych systemów teleinformatycznych przetwarzane są dane osobowe pracowników i funkcjonariuszy zatrudnionych lub pełniących służbę u każdego
z Współadministratorów, a także uczestników realizowanych przez Współadministratorów zadań z zakresu czynności kontrolno-rozpoznawczych w obiektach i na terenach, oraz z zakresu rozpoznawania zagrożeń innych miejscowych. Każdy z Współadministratorów jest zobowiązany do wykonywania obowiązku informacyjnego w procesie pozyskiwania danych osobowych i ich dalszego przetwarzania, a także udostępnienia zasadniczej treści uzgodnień związanych z współadministrowaniem, osobom, których dane dotyczą. Do wspólnie użytkowanych systemów teleinformatycznych zalicza się programy kadrowo-płacowe, programy związane z ewidencją majątku, umundurowania, odzieży specjalnej, środków ochrony  indywidualnej  i  ekwipunku  osobistego, a także programy wspierające realizację zadań z zakresu czynności kontrolno-rozpoznawczych w obiektach i na terenach oraz z zakresu rozpoznawania zagrożeń innych miejscowych wskazane w załączniku do porozumienia zawartego między Współadministratorami w sprawie współadministrowania danymi osobowymi przetwarzanymi
w wspólnie użytkowanych systemach teleinformatycznych w jednostkach nadzorowanych przez Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej.

Zasady przetwarzania danych osobowych

  1. Współadministratorzy zobowiązują się do administrowania danymi osobowymi w zgodzi z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z postanowieniami RODO.
  2. Współadministratorzy zapewniają bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych oraz wdrażają odpowiednie środki organizacyjne i techniczne służące ochronie danych osobowych, oraz w razie potrzeby, aktualizują te środki. Środki te będą uwzględniać stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania, a także ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych.
  3. Dane osobowe muszą być zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami.
  4. Zbierane dane osobowe muszą być merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane.
  5. Zabronione jest zbieranie wszelkich danych nieistotnych, niemających znaczenia, o większym stopniu szczegółowości niż wynika to z określonego celu.
  6. Zabronione jest przetwarzanie danych osobowych, dla których zakres, cel przetwarzania i sposoby przetwarzania nie zostały ustalone przez administratora, z wyjątkiem danych osobowych wynikających wprost z przepisów prawa.
  7. Dane mogą być przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
  8. Okres przechowywania danych może zostać wydłużony nawet po osiągnięciu celu przetwarzania, jeżeli przepisy ustaw szczególnych takie postępowanie dopuszczają.
  9. Dane osobowe mogą być przetwarzane po wcześniejszej rejestracji procesów z tym związanych w Rejestrze czynności przetwarzania.

 

Podział obowiązków współadministratorów oraz zakres ich odpowiedzialności stanowi załącznik do treści uzgodnień

Materiały

Piaseczno​_zasadnicza​_treść​_uzgodnień
Piaseczno​_zasadnicza​_treść​_uzgodnień.docx 0.03MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.10.2021 12:01 mł. bryg. Łukasz Darmofalski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Łukasz Darmofalski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zasadnicza treść uzgodnień oraz informacje związane z współadministrowaniem danymi osobowymi w wspólnie użytkowanych systemach teleinformatycznych 1.0 25.10.2021 12:01 mł. bryg. Łukasz Darmofalski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Odpowiedzialność i zadania innych niż PSP jednostek ochrony przeciwpożarowej mających dostęp do SWD PSP
Zakres odpowiedzialności oraz podział zadań współadministratorów Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarne
{"register":{"columns":[]}}