W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klauzula inf. - W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM W SPRAWACH ZWIĄZANYCH Z ZADANIAMI I KOMPETENCJAMI PSP

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM

W SPRAWACH ZWIĄZANYCH Z ZADANIAMI I KOMPETENCJAMI PSP

 

 

Niezależnie od obowiązków organów administracji publicznej przewidzianych w art. 2a §2 Kodeksu postępowania administracyjnego niniejszym realizuję obowiązek informacyjny,
o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO*. Powyższy obowiązek nie wpływa na tok i wynik postępowania administracyjnego:

Administrator Danych Osobowych i kontakt:

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Polkowicach;
ul. Polna 3, 59-100 Polkowice, tel. 76 724-99-00, e-mail:
kppolkowice@kwpsp.wroc.pl

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:

W celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych oraz ułatwienia kontaktu w zakresie realizacji praw osób, których dane dotyczą może Pani/Pan skontaktować się z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych telefonicznie pod nr tel. 71 3682213, e-mail: iod@kwpsp.wroc.pl. lub listownie na adres: Komenda Wojewódzka PSP we Wrocławiu, ul. Borowska 138, 50-552 Wrocław

Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu „Załatwienia sprawy indywidualnej
w prowadzonym postępowaniu administracyjnym
(w tym: wszczęcie postępowania, przekazywanie informacji, wezwań, udostępnianie akt, przeprowadzanie dowodów w sprawie, rozpraw, mediacji, wydawania postanowień, decyzji w I instancji, rozpatrywanie odwołań, zażaleń
w II instancji, nakładanie lub wymierzanie administracyjnej kary pieniężnej, etc
.)”, na podstawie art. 11a ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, na zasadach i w trybie Działów I, II, IVA ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego, w myśl art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. g RODO, a w pozostałym zakresie na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 pkt. a, art. 9 ust. 2 lit. a RODO).

Odbiorcy danych osobowych:

Podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, którym Administrator udostępnia dane osobowe (np. wykonawcy usług pocztowych
i kurierskich) oraz podmioty przetwarzające, realizujące usługi na rzecz Administratora
(np. w zakresie fizycznego wybrakowania i zniszczenia dokumentów, firma zapewniająca wsparcie techniczne IT); strony i uczestnicy postępowania.

Obowiązek podania danych osobowych:

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie imienia, nazwiska, adresu zamieszkania oraz podpisu jest wymogiem ustawowym wynikającym z przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego. Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych skutkować będzie brakiem możliwości realizacji wskazanego celu. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Państwa danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.

Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych, a także prawo ich sprostowania (poprawiania), żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo
do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi
do organu nadzorczego -
Prezesa UODO. Wymienione prawa mogą być ograniczone, kiedy Administrator jest zobowiązany prawnie
do przetwarzania danych w celu realizacji obowiązku ustawowego lub występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
W przypadku danych przetwarzanych
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, art. 9 ust. 2 lit. a RODO mogą Państwo w każdej chwili wycofać zgodę.

Prawo do sprzeciwu:

W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Przestaniemy przetwarzać Pani/Pana dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw
i wolności lub Pani/Pana dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Okres przechowywania danych osobowych:

Pani/Pana dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. do czasu zakończenia postępowania administracyjnego, a w późniejszym etapie w celach archiwizacyjnych, przez okres przewidziany w „Jednolitym rzeczowym wykazie akt dla Państwowej Straży Pożarnej”. Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać zniszczone po upływie od 1 roku do 50 lat, zależnie od kategorii archiwalnej.

*RODO - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

 

Korzystanie z uprawnień wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r., nie dotyczy prowadzonego postępowania administracyjnego, w oparciu o przepisy przewidziane przez Kodeks Postępowania Administracyjnego. Dostęp do akt postępowania czy sprostowania dokumentów znajdujących się w aktach postępowania realizowany jest w oparciu o zasady KPA. W przypadku wniosku
o usunięcie danych zastosowanie ma art. 17 ust. 3 pkt b rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.02.2024 10:29 Mariusz Sałata
Wytwarzający/ Odpowiadający:
bryg. Mariusz Sałata
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Klauzula inf. - W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM W SPRAWACH ZWIĄZANYCH Z ZADANIAMI I KOMPETENCJAMI PSP 2.0 13.05.2025 14:03 Mariusz Sałata
Klauzula inf. - W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM W SPRAWACH ZWIĄZANYCH Z ZADANIAMI I KOMPETENCJAMI PSP 1.0 22.02.2024 10:29 Mariusz Sałata

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}