W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klauzula inf. -W ZWIĄZKU ZE ZŁOŻENIEM SKARGI, WNIOSKU, PETYCJI

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W ZWIĄZKU ZE ZŁOŻENIEM SKARGI / WNIOSKU / PETYCJI

(art. 13 ust. 1 i 2 RODO*)

Administrator Danych Osobowych i kontakt:

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Polkowicach;
ul. Polna 3, 59-100 Polkowice, tel. 76 724-99-00, e-mail:
kppolkowice@kwpsp.wroc.pl

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:

W celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych oraz ułatwienia kontaktu w zakresie realizacji praw osób, których dane dotyczą może Pani/Pan skontaktować się z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych  telefonicznie pod nr tel. 71 3682213, e-mail: iod@kwpsp.wroc.pl. lub listownie na adres: Komenda Wojewódzka PSP we Wrocławiu, ul. Borowska 138, 50-552 Wrocław.

Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w zakresie prowadzenia rejestru skarg/wniosków, udzielania odpowiedzi na skargi/wnioski, przekazywania skarg do właściwych organów, rozpatrzenia petycji, na podstawie Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego,
w szczególności art. 223 §1 oraz ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach, w myśl art. 6 ust. 1 lit. c lub e RODO lub art. 9 ust. 2 lit. g RODO.

/Przetwarzanie danych w zakresie danych nadmiarowych (tj. danych niebędących niezbędnymi danymi do rozpatrzenia skargi/wniosku/petycji), ale wskazanych z własnej inicjatywy: Pani/Pana dane przetwarzane są na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, tj. przetwarzanie danych i danych szczególnej kategorii następuje na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą lub jej przedstawiciela ustawowego/.

Odbiorcy danych osobowych:

Podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, którym Administrator udostępnia dane osobowe (np. wykonawcy usług pocztowych
i kurierskich) oraz podmioty przetwarzające, realizujące usługi na rzecz Administratora
(np. w zakresie fizycznego wybrakowania i zniszczenia dokumentów, firma zapewniająca wsparcie techniczne IT).

Obowiązek podania danych osobowych:

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych (imię, nazwisko, dokładny adres korespondencyjny) jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia skargi/wniosku/petycji. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia skargi/wniosku/petycji.

Szanując prywatność Pani/Pana oraz innych osób, do których Pani/Pan może odwołać się podczas komunikacji z nami prosimy, aby w korespondencji przekazywanej do KP PSP w Polkowicach podawać wyłącznie dane niezbędne do obsługi skargi/wniosku/petycji. W szczególności jeżeli nie jest to konieczne i niezbędne
do sporządzenia i rozpatrzenia skargi/wniosku/petycji, nie należy wskazywać danych szczególnej kategorii,
np. danych dotyczących zdrowia. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie niektórych danych osobowych takich jak tożsamość oraz dane kontaktowe, może uniemożliwić nam lub wydłużyć czas na obsługę Pani/Pana skargi/wniosku/petycji.

Podanie przez Panią/Pana z własnej inicjatywy danych nadmiarowych, w tym danych szczególnej kategorii oznacza, że ma Pani/Pan świadomość, że Administrator uzyskuje dostęp do tych danych. Dane takie przetwarzane są przez KP PSP w Polkowicach na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, wyrażonej w formie wyraźnego działania, którym jest dobrowolne przekazanie tych danych osobowych w skardze/wniosku/petycji.

Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych, a także prawo ich sprostowania (poprawiania), żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo
do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi
do organu nadzorczego -
Prezesa UODO . Wymienione prawa mogą być ograniczone, kiedy Administrator jest zobowiązany prawnie
do przetwarzania danych w celu realizacji obowiązku ustawowego lub występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
W przypadku danych przetwarzanych
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO mogą Państwo w każdej chwili wycofać zgodę.

Prawo do sprzeciwu:

W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Przestaniemy przetwarzać Pani/Pana dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw
i wolności lub Pani/Pana dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Okres przechowywania danych osobowych:

Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, a po jego upływie w celach archiwizacyjnych, zgodnie z okresem przewidzianym w "Jednolitym rzeczowym wykazie akt Państwowej Straży Pożarnej" przechowywane przez okres od 3 lat do 25 lat od zakończenia sprawy, w zależności od kategorii archiwalnej. Rejestry skarg i wniosków- kat. archiwalna „A” -przechowywanie wieczyście.

*RODO - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.02.2024 10:33 Mariusz Sałata
Wytwarzający/ Odpowiadający:
bryg. Mariusz Sałata
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Klauzula inf. -W ZWIĄZKU ZE ZŁOŻENIEM SKARGI, WNIOSKU, PETYCJI 2.0 13.05.2025 14:15 Mariusz Sałata
Klauzula inf. -W ZWIĄZKU ZE ZŁOŻENIEM SKARGI, WNIOSKU, PETYCJI 1.0 22.02.2024 10:33 Mariusz Sałata

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}