W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych wobec osób, do których mają zastosowanie Standardy Ochrony Małoletnich

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

wobec osób (ofiar, sprawców, świadków, udzielających pomocy, przyjmujących i koordynujących zdarzenia podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego),
do których mają zastosowanie Standardy Ochrony
Małoletnich
(art. 13 ust. 1 i 2 RODO*)

Administrator Danych Osobowych i kontakt:

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Polkowicach;
ul. Polna 3, 59-100 Polkowice, tel. 76 724-99-00, e-mail:
kppolkowice@kwpsp.wroc.pl

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:

Inspektor Ochrony Danych:  nr tel. 71 3682213, e-mail: iod@kwpsp.wroc.pl., listownie na adres: Komenda Wojewódzka PSP we Wrocławiu, ul. Borowska 138, 50-552 Wrocław.

Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, związanego z realizowaniem obowiązków w zakresie zapewnienia ochrony dzieci, na podstawie ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym, w myśl art. 6 ust. 1 lit. c RODO lub art. 9 ust. 2 lit. b RODO.

/Przetwarzanie danych w zakresie danych nadmiarowych, ale wskazanych z własnej inicjatywy: Pani/Pana dane przetwarzane są na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, tj. przetwarzanie danych i danych szczególnej kategorii następuje na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą lub jej przedstawiciela ustawowego/.

Odbiorcy danych osobowych:

Podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, którym Administrator udostępnia dane osobowe (np. wykonawcy usług pocztowych i kurierskich) oraz podmioty przetwarzające, realizujące usługi na rzecz Administratora (np. w zakresie fizycznego wybrakowania i zniszczenia dokumentów, firma zapewniająca wsparcie techniczne IT).

Obowiązek podania danych osobowych:

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji celu przetwarzania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości realizacji celu przetwarzania. Podanie przez Panią/Pana z własnej inicjatywy danych nadmiarowych, w tym danych szczególnej kategorii oznacza, że ma Pani/Pan świadomość, że Administrator uzyskuje dostęp do tych danych. Dane takie przetwarzane są przez KP PSP w Polkowicach na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, wyrażonej w formie wyraźnego działania, którym jest dobrowolne przekazanie tych danych osobowych.

Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych, a także prawo ich sprostowania (poprawiania), żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa UODO. Wymienione prawa mogą być ograniczone, kiedy Administrator jest zobowiązany prawnie do przetwarzania danych w celu realizacji obowiązku ustawowego lub występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO mogą Państwo w każdej chwili wycofać zgodę. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych nie wpływa na zgodność z przepisami przetwarzania realizowanego przed wycofaniem zgody.

Prawo do sprzeciwu:

W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Przestaniemy przetwarzać Pani/Pana dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Okres przechowywania danych osobowych:

Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, a po jego upływie w celach archiwizacyjnych, zgodnie z okresem przewidzianym
w "Jednolitym rzeczowym wykazie akt Państwowej Straży Pożarnej" przechowywane przez okres 2 lat od zakończenia sprawy.

*RODO - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

 

{"register":{"columns":[]}}