W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja ds. Finansów

Główny Księgowy: bryg. mgr Aleksandra Bielska

tel. (095) 7639 673
tel. (095)76 39 650
fax  (095) 76 39 660
bielska@straz.strzelce.pl

 

Starszy inspektor: mgr Katarzyna Jóźwiak-Garczewska

tel. (095) 7639 674
tel. (095)76 39 650
fax  (095) 76 39 660
jozwiakgarczewska@straz.strzelce.pl

 

Do zadań Sekcji ds. finansów należy w szczególności:

  • opracowywanie materiałów do projektu budżetu komendy powiatowej;
  • opracowywanie planu dochodów i wydatków budżetowych komendy;
  • opracowywanie umów lub porozumień zawieranych w ramach Funduszu Wsparcia oraz rozliczanie środków pozyskanych na podstawie umów
    lub porozumień;
  • określenie zasad ewidencji magazynowej i rozliczania rzeczowych składników majątku obrotowego;
  • ewidencja syntetyczna składników majątkowych i umorzeń oraz analityczna składników majątkowych przyjętych w użytkowanie z KW PSP;
  • sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
  • prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
  • sporządzanie list płac, które podlegają kontroli merytorycznej przez stanowisko ds. kadr, a następnie są zatwierdzane przez głównego księgowego i kierownika jednostki;
  • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie
      z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, funduszy specjalnego przeznaczenia i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej’;
    • zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową,
    • przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
    • zapewnieniu terminowego ściągania należności;
  • analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, funduszy specjalnego przeznaczenia i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej;
  • prowadzenie wewnętrznej kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych;
  • nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
  • realizowanie zadań z zakresu ubezpieczeń strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
  • realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej
    i z innych źródeł;
  • w komendzie powiatowej nie jest prowadzona gospodarka kasowa;
  • prowadzenie postępowania o udzielenie zamówień publicznych pozostających w związku z zakresem działania  komendy powiatowej;
  • prowadzenie obsługi socjalnej funkcjonariuszy;
  • prowadzenie gospodarki funduszu specjalnego przeznaczenia;
  • prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej majątku Komendy Powiatowej;
  • likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;

     

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
04.12.2020 10:55 kpt. Paweł Kaczmarczyk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
kpt. Paweł Kaczmarczyk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja ds. Finansów 2.0 07.05.2021 15:55 kpt. Paweł Kaczmarczyk
Sekcja ds. Finansów 1.0 04.12.2020 10:55 kpt. Paweł Kaczmarczyk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}