W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi, wnioski, petycje

SKARGI i WNIOSKI
W sprawach skarg i wniosków Komendant Powiatowy PSP w Wadowicach, po uprzednim zgłoszeniu pisemnym, telefonicznym lub osobistym w sekretariacie, przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godz. 14:00-16:00

Korespondencję można kierować:

  • Drogą pocztową na adres urzędu: 
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wadowicach
    ul. Wojska Polskiego 2c; 34-100 Wadowice
  • Drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP: /kppspwadowice/SkrytkaESP;
  • Osobiście w sekretariacie, w godzinach urzędowania Komendy;
  • Pocztą elektroniczną na adres kppspwadowice@malopolskie.straz.gov.pl 
    Sposób ten nie zapewnia uzyskania potwierdzenia odbioru generowanego przy odbieraniu dokumentacji elektronicznej przez organy administracji publicznej.

WAŻNE!
Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.

Skarga/wniosek powinien zawierać:

  1. Imię i nazwisko wnoszącego.
  2. Dokładny adres do korespondencji.

Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
 

PETYCJE

Zgodnie z art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 870).
Petycje są formą bezpośredniego uczestnictwa obywateli w procesie sprawowania władzy. Petycje to indywidualne lub zbiorowe propozycje odnoszące się do wszelkich spraw związanych z życiem publicznym.
Petycję może złożyć osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną lub grupa tych podmiotów np. organizacje społeczne, przedsiębiorcy, fundacje, stowarzyszenia, itp. Można to zrobić w interesie: publicznym (wszystkich obywateli), podmiotu wnoszącego petycję (własnym) oraz podmiotu trzeciego (np. znajomego) ale za jego pisemną zgodą. 
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:
1.    Zmiany przepisów prawa.
2.    Podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję.
3.    Życia zbiorowego.
4.    Wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.

Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji  Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Wadowicach. W przypadku braku właściwości, KP PSP będąca adresatem petycji przesyła ją w terminie do 30 dni od dnia złożenia, do podmiotu właściwego do jej rozpatrzenia, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję.

Petycję można złożyć w formie listownej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. 
Petycja powinna zawierać:
1.    oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, wówczas należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
2.    wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
3.    wskazanie adresata petycji;
4.    określenie przedmiotu petycji.

Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba ją reprezentująca.

Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

Petycje anonimowe nie są rozpatrywane.  

W zależności od charakteru braków formalnych petycji (np. pisemnego upoważnienia lub zgody) Komenda Powiatowa PSP zobowiązana jest do wezwania, w terminie 30 dni od dnia złożenia petycji, wnoszącego petycję do uzupełnienia braków w terminie 14 dni z pouczeniem, że petycja która nie zostanie uzupełniona, nie będzie rozpatrzona.  

Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później, niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
Petycję można składać:
•    Drogą pocztową na podany wyżej adres urzędu;
•    Drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP: /kppspwadowice/SkrytkaESP;
•    Osobiście w sekretariacie, w godzinach urzędowania Komendy;
•    Pocztą elektroniczną na adres kppspwadowice@malopolskie.straz.gov.pl
Sposób ten nie zapewnia uzyskania potwierdzenia odbioru generowanego przy odbieraniu dokumentacji elektronicznej przez organy administracji publicznej.

Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.
W zakresie nieuregulowanym przez Ustawę o petycjach stosowane są przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
 

{"register":{"columns":[]}}