W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskaj informację publiczną

Dostęp do informacji publicznej
Sprawy dotyczące dostępu do  informacji publicznej reguluje ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902).
Podstawowe informacje o działalności Komendy Powiatowej PSP w Zakopanem są zamieszczone na stronie podmiotowej Komendy Powiatowej PSP w Zakopanem oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej PSP w Zakopanem.
Zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, jest udostępniana na wniosek.
Złożenie wniosku
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może być złożony:
•    elektronicznie – na adres e-mail tutejszej komendy:
kppspzakopane@malopolskie.straz.gov.pl
•    elektronicznie – za pośrednictwem platformy ePUAP (w wyszukiwarce należy wpisywać: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zakopanem)
•    listownie na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zakopanem
ul. Nowotarska 45, 34-500 Zakopane
tel.  +47 83 17 850
Terminy
Udostępnienie informacji publicznej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż 
w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w ww. terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty wpływu wniosku do Komendy Powiatowej PSP w Zakopanem
Udostępnienie informacji następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem chyba, że środki techniczne, jakimi dysponuje Komenda Powiatowa PSP w Zakopanem to uniemożliwiają.
Opłaty
W przypadku, gdyby Komenda Powiatowa PSP w Zakopanem ponieść miała dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, od wnioskodawcy może zostać pobrana opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
W tej sytuacji, w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wnioskodawca zostanie powiadomiony przez Komendę Powiatową PSP w Zakopanem o wysokości opłaty.
Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej
Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych; ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy – ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa; w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o przymusowej restrukturyzacji.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której przysługuje odwołanie.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku dostępem do informacji publicznej: https://www.gov.pl/web/kppsp-zakopane/klauzula-informacyjna

{"register":{"columns":[]}}