W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja-dostępności

Zdjęcie przedstawia Ikony różnych stopni niepełnosprawności

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zakopanem zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony:  https://www.gov.pl/web/kppsp-zakopane

  • Data publikacji strony internetowej: 24 stycznia 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 26 maja 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Treści nieobjęte przepisami

  • Zamieszczone na stronie informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • Zamieszczone na stronie filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących lub słabosłyszących, pochodzą z innych źródeł, mają tylko charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 10 stycznia 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 26 maj 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie przeglądu dokonanego przez koordynatora dostępności posługującego się powszechnie dostępnymi narzędziami  do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do st. sekc. Adam Bendkowski, adres e-mail: abendkowski_za@malopolskie.straz.gov.pl lub telefonicznie: 47 83 17 851.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając żądanie, należy podać:

  • imię i nazwisko,
  • dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Małopolski Komendant Wojewódzki PSP
  • Adres: ul. Zarzecze 106, 30-134 Kraków
  • E-mail: dziennikpodawczy@malopolskie.straz.gov.pl
  • Telefon: 47 835 90 07

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

W przypadku pytań prosimy o kontakt z koordynatorem ds. dostępności architektonicznej st. sekc. Adam Bendkowski, adres e-mail: abendkowski_za@malopolskie.straz.gov.pl lub tel. 47 83 17 851.

Informacje dla osób ze szczególnymi potrzebami przydatne do wejścia na obiekt Komendy Powiatowej PSP w Zakopanem przy ul. Nowotarska 45.

Parking: bezpośrednio przed wejściem głównym do budynku Komendy Powiatowej PSP w Zakopanem znajdują się miejsca parkingowe dla interesantów. Powierzchnia parkingu wykonana jest z kostki brukowej.

Wejście do budynku: przed wejściem głównym znajduje się podjazd dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Przy wejściu głównym Komendy znajduje się pomieszczenie podoficera dyżurnego. Podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny. Dodatkowo do obiektu Komendy istnieje możliwość wejścia z psem asystującym i psem przewodnikiem zgodnie z procedurą.

Poruszanie się po obiekcie: Budynek nie posiada windy. Osoby niepełnosprawne mogą poruszać się jedynie po kondygnacji parterowej budynku. Jeżeli osoba niepełnosprawna nie może swobodnie przemieszczać się między kondygnacjami budynku, może załatwić sprawę w sekretariacie, który znajduje się na parterze budynku. Uprawniony funkcjonariusz zejdzie do sekretariatu i załatwi sprawę z osobą niepełnosprawną.

Dodatkowe informacje: na parterze budynku przed sekretariatem znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Po wcześniejszym złożeniu stosownego wniosku, istnieje możliwość skorzystania z osobistego kontaktu z tłumaczem języka migowego.

Dodatkowe informacje: Dodatkowo do obiektu Komendy istnieje możliwość wejścia z psem asystującym i psem przewodnikiem zgodnie z procedurą (https://www.gov.pl/web/kwpsp-krakow/Informacja-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami).

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Koordynatorem ds. dostępności st. sekc. Adam Bendkowski, adres e-mail: abendkowski_za@malopolskie.straz.gov.pl lub tel. 47 83 17 851.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny.

Materiały

Plan działania na lata 2025-2026
Plan​_działania​_na​_lata​_2025-​_2026.pdf 0.84MB
Raport o stanie dostępności- 2025
RAPORT​_o​_stanie​_dostępności-​_2025.pdf 0.14MB
Raport o stanie dostępności 2021
Roport​_dostępność​_2021.pdf 0.06MB
{"register":{"columns":[]}}