Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej PSP w Zduńskiej Woli
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://www.gov.pl/web/kppsp-zdunska-wola
- Data publikacji strony internetowej: 10 grudnia 2020 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 12 czerwca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
W części filmów nie ma napisów dla osób niesłyszących i Głuchych. Wszystkie nowe filmy dodawane na naszej stronie mają już takie napisy. Do filmów sprzed 5 lutego 2020 r. nie planujemy dodawać napisów.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 10 grudnia 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 25 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny
Skróty klawiszowe
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej PSP w Zduńskiej Woli.
Dane kontaktowe:
Koordynator do spraw dostępności w KP PSP w Zduńskiej Woli:
mł.kpt. Łukasz Łudczak,
e-mail: l.ludczak@lodzkie.straz.gov.pl
tel. 43 823-41-81 wew.223
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli
Adres: 98-220 Zduńska Wola, ul. Długa 4
E-mail: zdunskawola@lodzkie.straz.gov.pl
Telefon: (+48) 43 823-41-81
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: koordynator ds. dostępności:
mł. kpt. Łukasz Łudczak.
E-mail: l.ludczak@lodzkie.straz.gov.pl
Telefon: (+48) 43 823-41-81 wew.223
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl:
Złóż wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Brak
Dostępność architektoniczna / komunikacyjno-informacyjna
Siedziba Komendy Powiatowej PSP w Zduńskiej Woli mieści się przy ulicy: Długiej 4.
- Parking dla interesantów oraz gości znajduje się naprzeciwko /po drugiej stronie ulicy/ budynku. Na parkingu wyznaczono jedno miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku prowadzi jedno wejście bezpośrednio z chodnika, z poziomu terenu /bez zmian wysokości/. Wejście to wyposażone w dzwonek oraz domofon prowadzi bezpośrednio do wiatrołapu/pomieszczenia w którym przyjmowane są osoby ze szczególnymi potrzebami. Wejście również zostaje całodobowo monitorowane przez służbę dyżurną, która zobligowana jest do wspierania osób ze szczególnymi potrzebami w pełnym zakresie.
- Budynek nie jest wyposażony w pochylnie, windy ani dźwigi dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynkach brak toalet dla osób niepełnosprawnych.
- W budynku zastosowano urządzenie do obsługi osób słabosłyszących – pętle indukcyjną.
- Pracownicy Komendy Powiatowej nie posiadają przeszkolenia ze znajomości polskiego języka migowego (PJM) oraz systemu jezykowo-migowego (SJM).
- Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli oferuje usługę Wideotłumacza dla osób głuchych. Zaraz po wejściu do budynku na parterze znajduję się stanowisko służby dyżurnej. Wchodząc tam, należy poinformować strażaka dyżurnego o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu (np. można mieć przy sobie kartkę „Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”).
Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Dane kontaktowe:
Koordynator do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej PSP w Zduńskiej Woli:
mł.kpt. Łukasz Łudczak,
e-mail: l.ludczak@lodzkie.straz.gov.pl
tel. 43 823-41-81 wew. 223
Materiały
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego - stan na dzień 01.01.2025r.Raport_o_stanie_zapewnienia_dostępności_podmiotu_publicznego_-_stan_na_dzień_01012025r.pdf 0.14MB Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2024-2025
Plan_działania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_osobom_ze_szczególnymi_potrzebami_na_lata_2024-2025.pdf 0.11MB Procedura_wejścia_osoby_korzystającej_z_psa_asystującego
Procedura_wejścia_osoby_korzystającej_z_psa_asystującego.pdf 0.17MB
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 22:40 st. kpt. Dawid Krauze
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Łukasz Aleksandrowicz
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Deklaracja dostępności | 15.0 | 13.06.2025 12:11 st. kpt. Dawid Krauze |
| Deklaracja dostępności | 14.0 | 27.03.2025 12:57 Łukasz Aleksandrowicz |
| Deklaracja dostępności | 13.0 | 27.03.2025 12:38 Łukasz Aleksandrowicz |
| Deklaracja dostępności | 12.0 | 27.03.2025 12:27 Łukasz Aleksandrowicz |
| Deklaracja dostępności | 11.0 | 14.03.2025 11:25 Łukasz Aleksandrowicz |
| Deklaracja dostępności | 10.0 | 02.04.2024 12:54 Łukasz Aleksandrowicz |
| Deklaracja dostępności | 9.0 | 20.03.2024 08:42 Łukasz Aleksandrowicz |
| Deklaracja dostępności | 8.0 | 31.03.2023 10:47 Łukasz Aleksandrowicz |
| Deklaracja dostępności | 7.0 | 21.03.2022 11:26 Łukasz Aleksandrowicz |
| Deklaracja dostępności | 6.0 | 12.01.2022 16:01 st. kpt. Dawid Krauze |
| Deklaracja dostępności | 5.0 | 07.01.2022 09:29 st. kpt. Dawid Krauze |
| Deklaracja dostępności | 4.0 | 31.03.2021 15:22 Łukasz Aleksandrowicz |
| Deklaracja dostępności | 3.0 | 29.03.2021 14:24 Łukasz Aleksandrowicz |
| Dostępność | 2.0 | 29.03.2021 14:20 Łukasz Aleksandrowicz |
| Deklaracja dostępności | 1.0 | 08.12.2020 22:40 st. kpt. Dawid Krauze |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP