Powrót

Tekst łatwy do czytania (ETR)

INFORMACJA O KOMENDZIE POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W ŻYWCU

 

To jest budynek Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej Budynek komendy straży pożarnej w żywcuw Żywcu, w skrócie Komenda. Wejście do Komendy znajduje się z tyłu budynku na końcu chodnika. Jeśli potrzebujesz pomocy przy wejściu pracownik komendy pomoże Ci. Parking znajduje się na naszym placu wewnętrznym obok wejścia głównego.  

 

 

Szefem Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej jest Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Bielsku-Białej
Pan Komendant Karosław Polak. Panu komendantowi pomagają jego zastępca i inni strażacy. Komendant dba o ochronę przeciwpożarową w Żywcu i powiecie żywieckim. Komenda podzielona jest na wydziały, które zajmują się różnymi sprawami. 

 

 

 

 

Czym zajmują się strażacy?Scenka przedstawiająca dwóch strażaków przed wozem strażackim.

Strażacy pracują w dzień i w nocy.Strażacy na służbie mają dużo obowiązków. 
Gaszą pożary i ratują ludzi w wypadkach samochodowych. 
Pomagają lekarzom w czasie epidemii. 
Ratują zagrożone zwierzęta.

 


Strażacy robią jeszcze inne rzeczy. Sprawdzają czy budynki są 
bezpieczne przed pożarem i czy w razie wybuchu pożaru można 
z nich szybko uciec.Rysunek nprzedstawia osoby siedzące na krzesłach. Na środku stoi osoba, która wskazuje na tablicę.

Szkolą strażaków i strażaków ochotników oraz osoby odpowiedzialne 
za bezpieczeństwo pożarowe w zakładach pracy.

Sprawdzają sprzęt i umiejętności strażaków  
z mniejszych jednostek.

Strażacy uczą dzieci i młodzież jak bezpiecznie zachowywać się 
w różnych sytuacjach, co zrobić w razie pożaru, burzy lub powodzi.    

 

Budynek Komendy Powiatowej
Państwowej Straży Pożarnej Zdjęcie przedstawia budynek komendy straży pożarnej w żywcu
w Żywcu.

Do budynku Komendy możesz wejść przechodząc przez główną bramę wjazdową.
Przywita Ciebie pracownik, który pomoże załatwić sprawę.

Wejście do budynku jest z tyłu na końcu chodnika.

 

 

Kontakt z pracownikami Komendy

Aby załatwić sprawę w Komendzie:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żywcu
ul. Objazdowa 2
34-300 Żywiec

  • napisz pismo i wyślij je za pomocą platformy e-PUAP:  skrytka ESPRysunek przedstawiający szkic listu

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma 
Usług Administracji Publicznej. 
Do tego sposobu musisz mieć Internet 
i swoje konto w ePUAP.

 

z pracownikiem w godzinach pracy Komendy.Rysunek przedstawia strażaka w ubraniu specjalnym w kolorze piaskowym. Na głowie ma czerwony hełm
Komenda jest otwarta w dni robocze 
w godzinach od 7.30 do 15.30.

Zadzwoń najpierw pod numer +48 47 851 89 23,
aby umówić wizytę.

Wszystkie informacje o Komendzie można znaleźć na stronie internetowej komendy: https://www.gov.pl/web/kppsp-zywiec
   

Grafika: "Moja wiedza na temat straży pożarnej" Bartosz Józefowicz, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Biblioteka Self-Adwokata

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
17.06.2025 09:25 kpt. Mariusz Konior
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Mariusz Konior
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Tekst łatwy do czytania (ETR) 2.0 03.06.2026 14:46 kpt. Mariusz Konior
Tekst łatwy do czytania (ETR) 1.0 17.06.2025 09:25 kpt. Mariusz Konior

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}