W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Instalacje fotowoltaiczne - zasady zawiadamiania

Zawiadomienie organu PSP o zakończeniu robót polegających na instalacji urządzenia fotowoltaicznego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania - względu formalne i praktyczne.

Zgodnie z art. 29 ust. 4 pkt 3 lit. c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 2351), do urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej nie większej niż 50 kW z zastrzeżeniem, że do urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 6,5 kW stosuje się obowiązek uzgodnienia z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej, zwany dalej „uzgodnieniem pod względem ochrony przeciwpożarowej”, projektu tych urządzeń oraz zawiadomienia organów Państwowej Straży Pożarnej (dalej zwanej "PSP"), o którym mowa 56 ust. 1a ww. ustawy Prawo budowlane (zwane dalej "zawiadomieniem").

Na podstawie art. 56 ust. 1a ww. ustawy Prawo budowlane, zawiadomienia właściwego organu Państwowej Straży Pożarnej o zakończeniu robót polegających na instalacji urządzenia fotowoltaicznego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania dokonuje inwestor.

Istotne informacje:

  • zawiadomienia właściwego organu PSP dokonuje inwestor (w imieniu inwestora może działać legalnie ustanowiony pełnomocnik);
  • właściwym do zawiadomienia organem PSP jest komendant powiatowy (miejski) PSP, na którego terenie działania znajduje się zgłaszana inwestycja (teren działania organów PSP pokrywa się z podziałem administracyjnym kraju);
  • niezajęcie stanowiska przez właściwy organ PSP, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, traktuje się jak niezgłoszenie sprzeciwu lub uwag;
  • nie istnieje uniwersalny wzór zawiadomienia organu PSP (poszczególne organy PSP mogą udostępniać indywidualne wzory, np. na stornach internetowych);
  • szczegóły dotyczące zawiadomienia (np. niezbędne załączniki) należy uzgadniać w siedzibie właściwego organu PSP;
  • dane kontaktowe do komend powiatowych (miejskich) PSP woj. łódzkiego znajdują się pod adresem: https://www.gov.pl/web/kwpsp-lodz/komendy-miejskie--powiatowe-psp.
{"register":{"columns":[]}}