Klauzula informacyjna
Ogólna informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, że:
§ 1
- Administratorem Danych Osobowych przetwarzającym Pani / Pana dane osobowe jest Łódzki Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi (adres: ul. Wólczańska 111/113, 90-521 Łódź), adres e-mail: kancelaria@lodzkie.straz.gov.pl
- W Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, kontakt: tel. służb.: 42 6315 155, adres e:mail: iod@lodzkie.straz.gov.pl
§ 2
Administrator przetwarza dane osobowe na podstawię art. 6 ust. 1 lit. b RODO w związku z zawarciem umowy lub w związku z podjęciem niezbędnych działań przed jej zawarciem. Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, d i/lub e RODO w związku z:
- obsługą zgłoszeń alarmowych o zdarzeniach oraz prowadzeniem działań ratowniczych w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarami, klęskami żywiołowymi lub innymi miejscowymi zagrożeniami,
- przygotowaniem i aktualizacją planów ratowniczych,
- współdziałaniem z podmiotami ksrg oraz innymi służbami i inspekcjami mogącymi brać udział w działaniach ratowniczych,
- współdziałaniem ze strukturami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP, związków zawodowych oraz stowarzyszeniami, jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami,
- prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- kontrolowaniem uzgadniania projektów budowlanych w zakresie ochrony przeciwpożarowej i nadzorem nad działalnością rzeczoznawców do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych,
- załatwianiem spraw z zakresu postępowania administracyjnego i egzekucyjnego jako organu I i II instancji,
- dokonywaniem ocen w zakresie spełnienia wymagań przepisów techniczno – budowlanych i ochrony przeciwpożarowej przedstawianych w dokumentacjach budowlanych,
- wykonywaniem zadań w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom przemysłowym wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska,
- prowadzeniem rozliczeń, prowadzeniem rachunkowości oraz realizacją obowiązków podatkowych,
- prowadzeniem kursów i szkoleń, w tym dla członków OSP,
- prowadzeniem konkursów,
- realizacją obowiązków w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa w obiekcie, w tym prowadzeniem monitoringu wizyjnego,
- rozpatrywaniem spraw, skarg, zażaleń, petycji i wniosków zgodnie z właściwością rzeczową,
- udostępnieniem informacji publicznej,
- prowadzeniem korespondencji przychodzącej i wychodzącej.
Administrator może przetwarzać dane osobowe na podstawię art. 6 ust. 1 lit a RODO na podstawie dobrowolnej zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, w tym w sytuacjach wynikających z inicjatywy osoby, której dane dotyczą.
§ 3
Pani/Pana dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, osoby, której dotyczy przedmiot działań jednostek ochrony przeciwpożarowej, właściwych jednostek lub urzędów, stron zawartych umów lub źródeł publicznie dostępnych.
§ 4
Kategorie przetwarzanych danych osobowych obejmują dane niezbędne do realizacji wskazanych celów przetwarzania i mogą wynikać z przepisów prawa lub z charakteru relacji pomiędzy administratorem a osobą, której dane dotyczą (np. zawarcie i wykonanie umowy, prowadzenie korespondencji).
§ 5
Odbiorcami Pani/Pana danych są jednostki organizacyjne PSP oraz inne organy na mocy przepisów odrębnych ustaw. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być również podmioty przetwarzające dane na zlecenie Administratora, na podstawie zawartych z nim umów powierzenia przetwarzania danych.
§ 6
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustaw, a następnie przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji, zgodnie z kategorią archiwalną wynikającą z jednolitego rzeczowego wykazu akt dla jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.
- Dane przetwarzane w systemie SWD PSP w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, uzyskane w związku z prowadzeniem działań ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń alarmowych, przechowywane będą wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustaw z zastrzeżeniem, że podlegają przeglądowi nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania.
- W przypadku przetwarzanie danych na podstawie udzielonej zgody dane będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celu, dla którego zostały zebrane, lub do momentu wycofania zgody, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
§ 7
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
§ 8
Administrator informuje, iż w związku z przetwarzaniem danych wymienionych w § 2 przysługuje Pani / Panu:
- prawo żądania dostępu do treści swoich danych;
- prawo ich sprostowania i ograniczenia przetwarzania;
- prawo do przenoszenia danych;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- prawo do usunięcia danych, chyba że ich przetwarzanie jest niezbędne do wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze lub przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym;
- prawo do wycofania zgody na przetwarzanie - w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO);
- Prawa podmiotów danych mogą podlegać ograniczeniom wynikającym z odrębnych przepisów prawa.
§ 9
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w większości przypadków jest wymogiem ustawowym, w innych warunkiem umownym, a w niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne. Wymogi i warunki oraz konsekwencje udostępnienia danych osobowych są następujące:
- wymóg ustawowy wynika z konieczności wypełnienia przez administratora obowiązku prawnego lub wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi. W takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do podania danych, ewentualne ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości realizacji Pani/Pana interesu prawnego;
- warunek zawarcia umowy oraz wymóg umowny, wynikające z potrzeby przygotowania do zawarcia i wykonania umowy. W takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do podania danych, a ewentualne ich niepodanie będzie skutkowało niezawarciem umowy lub niewykonaniem umowy;
- dobrowolne podanie danych, w przypadku, kiedy cel, w jakim administrator je od Pani/Pana pozyskał nie skutkuje koniecznością wypełnienia przez administratora żadnego obowiązku prawnego lub nie skutkuje koniecznością wykonania przez administratora żadnego zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
§ 10
Przetwarzanie podanych przez Panią/ Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
Materiały
Ogólna informacja o przetwarzaniu danych osobowychOgólna_informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych.pdf 0.11MB Klauzula Informacyjna dotycząca monitoringu wizyjnego
Klauzula_Informacyjna_dot_monitoringu_wizyjnego.pdf 0.19MB Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych w ramach skarg, wniosków, petycji oraz w związku z prowadzeniem korespondencji
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_w_ramach_skarg,_wniosków,_petycji_oraz_w_związku_z_prowadzeniem_korespondencji_.pdf 0.21MB Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z prowadzeniem działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej
Informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych_w_związku_z_prowadzeniem_działań_ratowniczych_przez_jednostki_ochrony_przeciwpożarowej.pdf 0.38MB Klauzula informacyjna dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Klauzula_informacyjna_dotycząca_postępowania_o_udzielenie_zamówienia_publicznego.pdf 0.14MB Klauzula informacyjna dla kontrahentów, stron umowy, porozumienia i ich reprezentantów
Klauzula_informacyjna_dla_kontrahentów,_stron_umowy,_porozumienia_i_ich_reprezentantów.pdf 0.14MB Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych w prowadzonych postępowaniach administracyjnych
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_w_prowadzonych_postępowaniach_administracyjnych.pdf 0.12MB Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z udostępnieniem informacji publicznej
Klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_w_związku_z_udostępnieniem_informacji_publicznej_.pdf 0.12MB
- Pierwsza publikacja:
- 10.12.2020 12:26 Jędrzej Pawlak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Inspektor Ochrony Danych
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Klauzula informacyjna | 9.0 | 10.10.2025 10:57 Jędrzej Pawlak |
| Klauzula informacyjna | 8.0 | 09.10.2025 10:16 Jędrzej Pawlak |
| Klauzula informacyjna | 7.0 | 11.08.2025 09:15 Jędrzej Pawlak |
| Klauzula informacyjna | 6.0 | 08.08.2025 15:07 Jędrzej Pawlak |
| Klauzula informacyjna | 5.0 | 30.06.2025 13:06 Jędrzej Pawlak |
| Klauzula informacyjna | 4.0 | 30.06.2025 13:06 Jędrzej Pawlak |
| Klauzula informacyjna | 3.0 | 13.02.2024 11:04 Jędrzej Pawlak |
| Klauzula informacyjna | 2.0 | 20.09.2021 10:56 Jędrzej Pawlak |
| Klauzula informacyjna | 1.0 | 10.12.2020 12:26 Jędrzej Pawlak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP