W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Klauzula informacyjna

KLAUZULA INFORMACYJNA - OGÓLNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, że:

§1
1.    Administratorem Danych Osobowych przetwarzającym Pani / Pana dane osobowe jest Łódzki Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi (adres: ul. Wólczańska 111/113, 90-521 Łódź), zwanym dalej Administratorem.
2.    W Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi, z siedzibą w Łodzi wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, kontakt: tel. służb.: 42 63 15 155, tel kom. 530 699 240, adres email: IOD@straz.lodz.pl, którego zadaniem jest koordynowanie zadań z zakresu ochrony danych osobowych w Komendach Powiatowych / Miejskich Państwowej Straży Pożarnej z terenu woj. łódzkiego. 
3.    W Komendach Powiatowych / Miejskich Państwowej Straży Pożarnej na terenie woj. łódzkiego zostali wyznaczeni Specjaliści Ochrony Danych (SOD).

§2
Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, d i e oraz art. 13 ust. 1 i 2 RODO 
w związku z:
1.    obsługą zgłoszeń alarmowych o zdarzeniach oraz prowadzeniem działań ratowniczych w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarami, klęskami żywiołowymi lub innymi miejscowymi zagrożeniami,
2.    przygotowaniem i aktualizacją planów ratowniczych,
3.    współdziałaniem z podmiotami ksrg oraz innymi służbami i inspekcjami mogącymi brać udział w działaniach ratowniczych,
4.    współdziałaniem ze strukturami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP, związków zawodowych oraz stowarzyszeniami, jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami,
5.    realizacją procedur dotyczących prowadzonych zamówień publicznych,
6.    kontrolowanie uzgadniania projektów budowlanych w zakresie ochrony przeciwpożarowej i nadzór nad działalnością rzeczoznawców do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych,
7.    załatwianiem spraw z zakresu postępowania administracyjnego i egzekucyjnego jako organu I i II instancji,
8.    dokonywaniem ocen w zakresie spełnienia wymagań przepisów techniczno – budowlanych i ochrony przeciwpożarowej przedstawianych w dokumentacjach budowlanych,
9.    wykonywaniem zadań w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom przemysłowym wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 2020, poz. 1219 ze zm.),
10.    rekrutacją kandydatów do służby w Państwowej Straży Pożarnej,
11.    realizacją umów i porozumień,
12.    prowadzeniem kursów i szkoleń, w tym członków OSP,
13.    prowadzeniem konkursów,
14.    realizacją obowiązków w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa w obiekcie,
15.    załatwianiem skarg i wniosków.

§3
Administrator informuje, iż w związku z przetwarzaniem danych wymienionych w §2 przysługuje Pani / Panu:
1.    prawo żądania dostępu do treści swoich danych,
2.    prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
3.    prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
4.    prawo do przenoszenia danych,
5.    prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
6.    prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych ( 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani / Pan, że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).

§4
Administrator informuje iż w przypadku skorzystania przez Panią / Pana z praw ujętych w §3, za wyjątkiem sytuacji o których mowa w §2 pkt. 1 i 2, w których podanie danych jest obowiązkiem ustawowym i jest obowiązkowe – niepodanie danych osobowych w zależności od konieczności przetwarzania danych skutkować może: 
1.    brakiem możliwości wszczęcia postępowania w sprawie;
2.    brakiem możliwości zawarcia umowy;
3.    brakiem możliwości realizacji umowy i wszczęcia w związku z tym postępowania odszkodowawczego dla strony umowy;
4.    brakiem możliwości  przystąpienia do procesu rekrutacji do służby;
5.    brakiem możliwości wzięcia udziału w konkursie;
6.    brakiem możliwości wzięcia udziału w szkoleniu dla członków OSP.

§5
1.    Odbiorcami danych są jednostki organizacyjne PSP oraz inne organy na mocy przepisów odrębnych ustaw.
2.    Dane osobowe przechowywane będą zgodnie z okresami przyjętymi w  zarządzeniu nr 21 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla Państwowej Straży Pożarnej (Dz. Urzędowy MSW z 2013 r. poz. 2007)
3.    Przetwarzanie podanych przez Panią / Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
 

Materiały

Klauzula informacyjna ogólna KW PSP Łódź
Klauzula​_informacyjna​_ogólna​_KW​_PSP​_Łódź.pdf 0.12MB
Klauzula informacyjna w związku z prowadzeniem działań ratowniczych
Klauzula​_informacyjna​_w​_związku​_z​_prowadzeniem​_działań​_ratowniczych.pdf 0.10MB
Klauzula Informacyjna dotycząca monitoringu wizyjnego
Klauzula​_Informacyjna​_dotycząca​_monitoringu​_wizyjnego.pdf 0.11MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.12.2020 12:26 Jędrzej Pawlak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Inspektor Ochrony Danych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Klauzula informacyjna 3.0 13.02.2024 11:04 Jędrzej Pawlak
Klauzula informacyjna 2.0 20.09.2021 10:56 Jędrzej Pawlak
Klauzula informacyjna 1.0 10.12.2020 12:26 Jędrzej Pawlak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}