W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Klauzula informacyjna

Ogólna informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, że:

§ 1

  1. Administratorem Danych Osobowych przetwarzającym Pani / Pana dane osobowe jest Łódzki Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi (adres: ul. Wólczańska 111/113, 90-521 Łódź), adres e-mail: kancelaria@lodzkie.straz.gov.pl
  2. W Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, kontakt: tel. służb.: 42 6315 155, adres e:mail: iod@lodzkie.straz.gov.pl

§ 2

Administrator przetwarza dane osobowe na podstawię art. 6 ust. 1 lit. b RODO w związku z zawarciem umowy lub w związku z podjęciem niezbędnych działań przed jej zawarciem. Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, d i/lub e RODO w związku z:

  1. obsługą zgłoszeń alarmowych o zdarzeniach oraz prowadzeniem działań ratowniczych w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarami, klęskami żywiołowymi lub innymi miejscowymi zagrożeniami,
  2. przygotowaniem i aktualizacją planów ratowniczych,
  3. współdziałaniem z podmiotami ksrg oraz innymi służbami i inspekcjami mogącymi brać udział w działaniach ratowniczych,
  4. współdziałaniem ze strukturami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP, związków zawodowych oraz stowarzyszeniami, jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami,
  5. prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
  6. kontrolowaniem uzgadniania projektów budowlanych w zakresie ochrony przeciwpożarowej i nadzorem nad działalnością rzeczoznawców do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych,
  7. załatwianiem spraw z zakresu postępowania administracyjnego i egzekucyjnego jako organu I i II instancji,
  8. dokonywaniem ocen w zakresie spełnienia wymagań przepisów techniczno – budowlanych i ochrony przeciwpożarowej przedstawianych w dokumentacjach budowlanych,
  9. wykonywaniem zadań w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom przemysłowym wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska,
  10. prowadzeniem rozliczeń, prowadzeniem rachunkowości oraz realizacją obowiązków podatkowych,
  11. prowadzeniem kursów i szkoleń, w tym dla członków OSP,
  12. prowadzeniem konkursów,
  13. realizacją obowiązków w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa w obiekcie, w tym prowadzeniem monitoringu wizyjnego,
  14. rozpatrywaniem spraw, skarg, zażaleń, petycji i wniosków zgodnie z właściwością rzeczową,
  15. udostępnieniem informacji publicznej,
  16. prowadzeniem korespondencji przychodzącej i wychodzącej.

Administrator może przetwarzać dane osobowe na podstawię art. 6 ust. 1 lit a RODO na podstawie dobrowolnej zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, w tym w sytuacjach wynikających z inicjatywy osoby, której dane dotyczą.

§ 3

Pani/Pana dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, osoby, której dotyczy przedmiot działań jednostek ochrony przeciwpożarowej, właściwych jednostek lub urzędów, stron zawartych umów lub źródeł publicznie dostępnych.

§ 4

Kategorie przetwarzanych danych osobowych obejmują dane niezbędne do realizacji wskazanych celów przetwarzania i mogą wynikać z przepisów prawa lub z charakteru relacji pomiędzy administratorem a osobą, której dane dotyczą (np. zawarcie i wykonanie umowy, prowadzenie korespondencji).

§ 5

Odbiorcami Pani/Pana danych są jednostki organizacyjne PSP oraz inne organy na mocy przepisów odrębnych ustaw. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być również podmioty przetwarzające dane na zlecenie Administratora, na podstawie zawartych z nim umów powierzenia przetwarzania danych.

§ 6

  1. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustaw, a następnie przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji, zgodnie z kategorią archiwalną wynikającą z jednolitego rzeczowego wykazu akt dla jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.
  2. Dane przetwarzane w systemie SWD PSP w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, uzyskane w związku z prowadzeniem działań ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń alarmowych, przechowywane będą wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustaw z zastrzeżeniem, że podlegają przeglądowi nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania.
  3. W przypadku przetwarzanie danych na podstawie udzielonej zgody dane będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celu, dla którego zostały zebrane, lub do momentu wycofania zgody, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

§ 7

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

§ 8

Administrator informuje, iż w związku z przetwarzaniem danych wymienionych w § 2 przysługuje Pani / Panu:

  1. prawo żądania dostępu do treści swoich danych;
  2. prawo ich sprostowania i ograniczenia przetwarzania;
  3. prawo do przenoszenia danych;
  4. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
  5. prawo do usunięcia danych, chyba że ich przetwarzanie jest niezbędne do wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze lub przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym;
  6. prawo do wycofania zgody na przetwarzanie - w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  7. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO);
  8. Prawa podmiotów danych mogą podlegać ograniczeniom wynikającym z odrębnych przepisów prawa.

§ 9

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w większości przypadków jest wymogiem ustawowym, w innych warunkiem umownym, a w niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne. Wymogi i warunki oraz konsekwencje udostępnienia danych osobowych są następujące:

  1. wymóg ustawowy wynika z konieczności wypełnienia przez administratora obowiązku prawnego lub wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi. W takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do podania danych, ewentualne ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości realizacji Pani/Pana interesu prawnego;
  2. warunek zawarcia umowy oraz wymóg umowny, wynikające z potrzeby przygotowania do zawarcia i wykonania umowy. W takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do podania danych, a ewentualne ich niepodanie będzie skutkowało niezawarciem umowy lub niewykonaniem umowy;
  3. dobrowolne podanie danych, w przypadku, kiedy cel, w jakim administrator je od Pani/Pana pozyskał nie skutkuje koniecznością wypełnienia przez administratora żadnego obowiązku prawnego lub nie skutkuje koniecznością wykonania przez administratora żadnego zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.

§ 10

Przetwarzanie podanych przez Panią/ Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).

Materiały

Ogólna informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Ogólna​_informacja​_o​_przetwarzaniu​_danych​_osobowych.pdf 0.11MB
Klauzula Informacyjna dotycząca monitoringu wizyjnego
Klauzula​_Informacyjna​_dot​_monitoringu​_wizyjnego.pdf 0.19MB
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych w ramach skarg, wniosków, petycji oraz w związku z prowadzeniem korespondencji
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_w​_ramach​_skarg,​_wniosków,​_petycji​_oraz​_w​_związku​_z​_prowadzeniem​_korespondencji​_.pdf 0.21MB
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z prowadzeniem działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej
Informacja​_o​_przetwarzaniu​_danych​_osobowych​_w​_związku​_z​_prowadzeniem​_działań​_ratowniczych​_przez​_jednostki​_ochrony​_przeciwpożarowej.pdf 0.38MB
Klauzula informacyjna dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Klauzula​_informacyjna​_dotycząca​_postępowania​_o​_udzielenie​_zamówienia​_publicznego.pdf 0.14MB
Klauzula informacyjna dla kontrahentów, stron umowy, porozumienia i ich reprezentantów
Klauzula​_informacyjna​_dla​_kontrahentów,​_stron​_umowy,​_porozumienia​_i​_ich​_reprezentantów.pdf 0.14MB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych w prowadzonych postępowaniach administracyjnych
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_w​_prowadzonych​_postępowaniach​_administracyjnych.pdf 0.12MB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w związku z udostępnieniem informacji publicznej
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_osobowych​_w​_związku​_z​_udostępnieniem​_informacji​_publicznej​_.pdf 0.12MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.12.2020 12:26 Jędrzej Pawlak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Inspektor Ochrony Danych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Klauzula informacyjna 9.0 10.10.2025 10:57 Jędrzej Pawlak
Klauzula informacyjna 8.0 09.10.2025 10:16 Jędrzej Pawlak
Klauzula informacyjna 7.0 11.08.2025 09:15 Jędrzej Pawlak
Klauzula informacyjna 6.0 08.08.2025 15:07 Jędrzej Pawlak
Klauzula informacyjna 5.0 30.06.2025 13:06 Jędrzej Pawlak
Klauzula informacyjna 4.0 30.06.2025 13:06 Jędrzej Pawlak
Klauzula informacyjna 3.0 13.02.2024 11:04 Jędrzej Pawlak
Klauzula informacyjna 2.0 20.09.2021 10:56 Jędrzej Pawlak
Klauzula informacyjna 1.0 10.12.2020 12:26 Jędrzej Pawlak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}