W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rodzinna firma i nowoczesne Technologie! 7 pytań do zarządu Aktin

05.05.2023

Współpraca Laboratoriów Przyszłości i Aktin to przede wszystkim realny wkład w rozwój polskich szkół w tym wpływ na kreatywne myślenie uczniów i kształcenie pokolenia młodych innowatorów. Oprócz samej świadomości podnoszenia atrakcyjności zajęć szkolnych, bycie partnerem tworzy poczucie misji w rozwoju naszego kraju poprzez podnoszenie standardu edukacji. Jakie korzyści i możliwości edukacyjne niosą #gogleVR i wirtualna rzeczywistość? Na jakich lekcjach ich używać? Na te i inne pytania odpowiada Zarząd Aktin Sp. z.o.o.

Aktin

Czym zajmuje się firma Aktin i jaka misja przyświeca jej działalności?

Arkariusz Trzebiński (prezes): Aktin jest firmą rodzinną, której siła polega na wzajemnym wsparciu i umiejętności wykorzystania różnorodności zainteresowań. Tworząc szkołę przyszłości opieramy się na własnym doświadczeniu jako rodziców, ale też umiejętnie wykorzystujemy nasze wyuczone zawody. Ze studiów inżynierskich naszego Zarządu wywodzi się zainteresowanie ergonomią i nowoczesnymi technologiami, a doświadczenie psychologiczne ma duży wpływ na wdrażane przez nas rozwiązania. Początkowo działalność była oparta na współpracy z wydawnictwami podręczników szkolnych i producentami gotowych mebli i pomocy, jednak z biegiem lat, widząc jak rosną potrzeby szkoły, zaczęliśmy rozszerzać naszą działalność tak, aby móc kompleksowo tworzyć szkołę przyszłości. W naszej ofercie można znaleźć wszystko czego potrzebuje nowoczesna szkoła od wyposażenia po szkolenia prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę edukatorów. Zamarzyła nam się na wzór zachodni interdyscyplinarność lekcji i kolejny krok w nowoczesność. I wtedy z największych targów edukacyjnych BETT w Europie przywieźliśmy pomysł wykorzystania wirtualnej i mieszanej rzeczywistości w nauczaniu wieloprzedmiotowym. Udoskonalamy nasze pomysły ciągle poszukując nowych rozwiązań. Staramy się, aby nasza firma była rozpoznawalna, więc dbamy o każdy szczegół, a różowy kolor jest naszą wizytówką. 25 lat to czas, w którym udało nam się ugruntować naszą pozycję na rynku edukacyjnym. Uważamy, że dzięki konsekwentnemu działaniu i realizowaniu wspólnej wizji, udaje nam się wprowadzać polską szkołę w innym wymiar. Z naszymi klientami budujemy od lat silne relacje wspierając ich na każdym kroku, przez szukanie rozwiązań, które pozwolą im unowocześniać szkołę. Aktywnie uczestniczymy w projektach unijnych oraz rządowych programach pomocowych. Naszą siłą jest umiejętność dostosowania się do zmieniających się warunków na rynku, spójność w działaniu oraz jak to pokazał czas pandemii, umiejętność podejmowania błyskawicznie strategicznych decyzji. Każda rozmowa i każde spotkanie z naszym klientem jest dla nas nowym wyzwaniem. Paradoksalnie nasza siłą i jednocześnie naszym słabym punktem jest to, że jesteśmy małą, rodzinną firmą, a na rynku edukacyjnym każdego dnia musimy mierzyć się z gigantami. Każdy projekt traktujemy indywidualnie, skupiając się na najdrobniejszym szczególe, który potem tworzy idealną całość. Niezwykle ważne jest zdanie naszych pracowników, bo ile osób tyle pomysłów, z których zawsze zrodzi się coś nowego. Jednym z czynników naszego sukcesu jest rodzinna atmosfera w pracy i wspólne dążenie do celu. Każdą nowość technologiczną przydatną w edukacji osobiście testujemy i dopracowujemy tak, aby wciąż unowocześniać polską szkołę.

Dlaczego Aktin zdecydował się dołączyć do grona partnerów programu Laboratoria Przyszłości?

Kamila Bartłomowicz (wiceprezes): Od 25 lat tworzymy edukację przyszłości, wprowadzając do szkół nowoczesne rozwiązania edukacyjne, a program rządowy Laboratoria Przyszłości jest pierwszym tak dużym rozwiązaniem systemowym, umożliwiającym szkołom zakup rozwiązań sprzyjających rozwojowi kompetencji przyszłości. Przystąpienie do grona partnerów dało nam możliwość aktywnego wsparcia twórców programu naszą wiedzą i doświadczeniem oraz umożliwiło zaprezentowanie innowacyjnych rozwiązań szerokiemu gronu odbiorców.

Jaki wkład mają państwo w tworzenie programu?

Karolina Trzebińska (wiceprezes): Dzięki programowi Laboratoria Przyszłości okulary Class VR, których jesteśmy generalnym dystrybutorem w Polsce trafiły do ponad 3500 szkół podstawowych. Nasze rozwiązanie znajduje się również w mobilnych laboratoriach przyszłości, dzięki czemu każdego dnia wirtualna rzeczywistość pojawiaja się w szkołach w 16 województwach. Jesteśmy również współtwórcą showroomu Laboratoria Przyszłości zlokalizowanego w Warszawie przy ul. Nowogrodzkiej, w którym oprócz okularów VR umieściliśmy nasze ergonomiczne meble. Co tygodniowe bezpłatne webinary na temat zastosowania okularów VR i wykorzystania ich w pracy dydaktycznej stanowią cenne wsparcie dla 1000 nauczycieli z całej Polski, którzy w ramach programu wybrali właśnie ten sprzęt. Jesteśmy też twórcami dedykowanej tylko wirtualnej rzeczywistości infolinii, gdzie nasi specjaliści wspierają nauczycieli zarówno technicznie jak i merytorycznie.

Jakie korzyści i możliwości edukacyjne niosą gogle VR i wirtualna rzeczywistość?

AT: Zastosowanie gogli VR na lekcjach to nie tylko krok w przyszłość, ale i do wirtualnego świata, w którym żyje obecna młodzież. Daje to możliwość pokazania, że wirtualne treści mogą być nie tylko grą czy rozrywką, ale spełniać funkcje edukacyjne i terapeutyczne. Dzięki zastosowaniu okularów VR zanurzona w wirtualnym świecie młodzież odbiera treści w przystępny i prosty sposób. Zamiast „zakurzonych” eksponatów mamy serce na wyciagnięcie ręki czy kąpiel z rekinami przy jednoczesnym przedstawieniu wnętrza rekina, dzięki czemu nauczanie jest proste i intuicyjne. Jak pokazują badania uczniowie posiadający problemy np. ze skupieniem uwagi o wiele lepiej przyswajają treści pokazywane w okularach VR. Rozwijają wyobraźnię przestrzenną uczniów na pierwszych etapach edukacji oraz wspierają umiejętność myślenia abstrakcyjnego i wielowymiarowego u starszych uczniów.

Na jakich lekcjach używać?

KB: Okulary VR wraz z dedykowanym portalem przeznaczone są do pracy w 14 modułach przedmiotowych min. historia, matematyka, języki obce, geografia, biologia, fizyka, chemia, sztuka, muzyka, technologia, wychowanie fizyczne. Z uwagi na mnogość i zróżnicowanie treści okulary Class Vr mogą być stosowane zarówno w nauczaniu początkowym jak i w szkołach średnich. Nauczyciel znajdzie w materiałach bogatą bibliotekę modeli oraz wizualizacje miejsc 3D. Wirtualny spacer to natomiast nieodzowna pomoc na wszystkich przedmiotach przyrodniczych, można zabrać uczniów na spacer po powierzchni księżyca, dnie oceanu, licznych zabytkach i ciekawych miejscach na całym świecie oraz do wnętrza ludzkiego ciała. Lekcje, na których wykorzystujemy okulary VR są nie tylko ciekawe, ale i inspirujące, ponieważ nauczyciel może wraz z uczniami tworzyć własne treści, a filmy z wycieczek umieszczać w portalu. Bardzo ważnym aspektem jest również przygotowany na okulary VR program terapeutyczny doskonale wpisujący się w edukację uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.

Mają bibliotekę formatów?

KB: Proponowane przez Nas rozwiązanie oparte na okularach Class VR wraz z dedykowanym portalem oferuje tysiące materiałów edukacyjnych z zakresu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Portal zawiera wizualizacje miejsc w trybie 360°, trójwymiarowe obiekty, sceny i złożone struktury na wyciągnięcie ręki, które przenoszą lekcje w zupełnie inny wymiar. Idąc dalej naprzeciw potrzebom zmieniającej się szkoły obecnie wprowadzamy kolejną nowość - Avantis World, który pozwala uczniom odkrywać, zwiedzać i doświadczać niewyobrażalnych rzeczy w pierwszym edukacyjnym parku rozrywki wirtualnej rzeczywistości! Avantis World jest podzielony na krainy ze strefami i scenami naukowymi do samodzielnej eksploracji przez uczniów. Każda scena zapewnia w pełni pochłaniające doświadczenie, gdzie uczniowie mogą odkrywać, wgłębiać się i badać otoczenie, tak jakby byli tam osobiście. Nauczyciel przenosi swoich uczniów w miejsca niedostępne na co dzień. Od księżyca po wnętrze komórki roślinnej, Avantis World pozwala na eksplorację niemożliwego! Stworzony na wzór metaversu Avantis World to wirtualny świat, w który nauczyciele wraz z uczniami w postaci avatarów odbywają wirtualne lekcje. Materiały znajdujące się w portalu to również bogata biblioteka kart pracy i gotowych scenariuszy lekcji wraz z instrukcjami i krótkimi testami sprawdzającymi.

Jakie są korzyści bycia partnerem programu Laboratoria Przyszłości?

KT: Korzyści płynące z bycia partnerem w programie Laboratoria przyszłości to przede wszystkim realny wkład w rozwój polskich szkół, a w tym wpływ na kreatywne myślenie uczniów i kształcenie pokolenia młodych innowatorów. Oprócz samej świadomości podnoszenia atrakcyjności zajęć szkolnych, bycie partnerem tworzy poczucie misji w rozwoju naszego kraju poprzez podnoszenie standardu edukacji. Opierając się na swoim 25 letnim doświadczeniu i zamiłowaniu do nowych technologii poprzez partnerstwo możemy pomóc w przygotowaniu uczniów do przyszłych wyzwań zawodowych i umożliwić im rozwój w dziedzinach związanych z naukami ścisłymi i technologią.

Twórz z nami szkołę przyszłości już dziś

W ramach programu Laboratoria Przyszłości oraz Mobilne Laboratoria Przyszłości prowadzimy nabór Partnerów i Ambasadorów, którzy chcą razem z nami unowocześniać polską edukację. Jeśli jesteś metodykiem, który zgodnie z podstawą programową tworzy scenariusze lekcji, firmą zaangażowaną w rozwój sektora edukacyjnego, lub rodzicem, dla którego Laboratoria Przyszłości są ważną i potrzebną inicjatywą - dołącz do nas!

{"register":{"columns":[]}}