W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Odpowiedzi do formularza kontaktowego z dnia 09.11.2021

  1. Kiedy szkoły i organy prowadzące dostaną informację, że zostały pozytywnie zweryfikowane w ramach Programu Laboratoria Przyszłości i będą mogły dokonywać zamówień oraz pobierać FV.
     

                        Informacja oraz przekazanie środków następuję na bieżąco, w zależności od chronologii wysłania wniosku o wsparcie. Prosimy o chwilę cierpliwości, środki jak i decyzja powinny pojawić się niebawem. Co się zaś tyczy zakupów, to na podstawie art. 65 ust. 5 pkt 4 ustawy, środki Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 mogą być przeznaczane także na zwrot wydatków poniesionych na realizację zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19. W związku z tym, organy prowadzące, które złożyły wnioski mogą już na tym etapie dokonywać wydatków na zakup sprzętu określonego w katalogu, o którym mowa w uchwale, które następnie zostaną zwrócone w wypadku, w którym zostałoby tym organom przyznane wsparcie finansowe. Samo złożenie wniosku nie jest jednak gwarancją otrzymania wsparcia finansowego, ponieważ może on zawierać błędy.

 

 

  1. Przy składaniu wniosku zrobiliśmy błąd (brak 1 litery) w adresie mailowym organu prowadzącego. Jak możemy to skorygować?

 

                        Złożonego wniosku nie można już modyfikować. Należy wygenerować nowy wniosek z poprawnymi danymi.

 

  1. 1. Czy organ prowadzący będący JST może otrzymane środki finansowe w ramach ww. programu przekazać szkole w całości w celu dokonania zakupu wyposażenia?

    2. Czy konieczne jest, aby to organ prowadzący dokonywał zakupu wyposażenia w ramach ww. programu dla każdej ze szkół?

 

                        1. Tak.

                        2. Nie, może to zlecić poszczególnym szkołom.

 

  1. Na jakim  etapie należy  utworzyć kontowe  bankowe dla  projektu. Czy na etapie składania wniosku ? tj.   Czy do wniosku wpisujemy   nr konta bankowego?

 

                        Tak, na etapie składania wniosku, ponieważ należy do niego dołączyć wwdorębnony numer konta.

 

  1. Proszę o podanie nr Uchwały dot. programu Laboratoria Przyszłości. Chciałabym znaleźć w niej fragment , którym jest zaznaczone że zamówienie publiczne może zostać powierzone dyrektorowi, pomimo że wyodrębniony rachunek posiada gmina.

 

            Uchwałę można znaleźć pod poniższym adresem: https://www.gov.pl/web/laboratoria/uchwala

 

  1. "Witam serdecznie dwukrotnie składaliśmy wniosek Laboratoria Przyszłości, pierwszy raz 5 listopada - pojawił się błąd za duża waga lub (plik miał rozmiar 145 kilo), drugi raz wniosek po konsultacji telefonicznej był wysłany w dniu 8 listopada i nadal status widnieje niezłożony, proszę o instrukcję,  wniosek szkoły został złożony a Wojewody status niezłożony. Otrzymaliśmy telefon z Kuratorium z Lublina dlaczego nie składamy wniosku.

 

            System przyjął zgłoszenie szkoły, ale jeszcze go nie zweryfikował. System zgłoszeń weryfikuje wnioski w kolejności chronologicznej, a następnie aktualizuje dane. Status ,,Złożony" powinien pojawić się niebawem.

 

  1. W dniu 4 listopada został złożony wniosek dla Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu, organ prowadzący Gmina Pisz, niestety został błędnie wprowadzony, dzisiaj został złożony poprawnie, proszę o odpowiedź czy wniosek zostanie zaakceptowany. Również proszę o informację czy jeżeli szkoła w pkt 17 nie w pełni wyszczególniła wyposażenie na dofinansowanie to czy z tego tytułu wniosek nie zostanie odrzucony?

 

            Tak, wniosek został dostarczony w terminie i na pewno trafił do systemu. Jest on w tej chwili analizowany. Niedostateczne wypełnienie punktu 17 nie jest podstawą do odrzucenia wniosku.

 

  1. Czy na etapie już przekazanych do wojewody wniosków można zmienić numer konta?
     

            Nie można.

 

  1. Proszę o informację, dlaczego złożony przeze mnie wniosek nie został przekazany do urzędu - organu prowadzącego.

 

            Mogło być to spowodowane błędnie wpisanym adresem e-mailowym organu prowadzącego lub przekierowaniem Pani wniosku do folderu ,,Spam”, ,,Oferty”, ,,Inne”. Zalecamy wystosować prośbę do Organu prowadzącego, aby ten sprawdził, czy wiadomość dot. Programu nie znajduje się w folderze ,,Spam”, ,,Inne” oraz ,,Oferty”. W przypadku dalszego niewykrycia przez ten e-mail wniosku, rekomendujemy wysłanie nowego wniosku przez szkoły na alternatywny e-mail organu prowadzącego, np. E-mail służbowy pracownika Organu prowadzącego.

 

  1. Jeżeli 4 listopada 2021 r. organ prowadzący- Gmina Dzikowiec złożyła wnioski o udzielenie wsparcia finansowego na Laboratorium Przyszłości. Dzisiaj 9 listopada w zakładce "szkoły  w programie" nasze szkoły mają status "niezłożony wniosek". Proszę o informację, co możemy zrobić, żeby być pewnym prawidłowego złożenia wniosku o udzielenie wsparcia finansowego?

 

            Rejestr szkół, które biorą udział w programie ma charakter poglądowy i nie jest wiążący pod kątem weryfikacji czy dana placówka jest uprawniona do składania wniosków o objęcie finansowaniem oraz czy dana placówka i jej organ prowadzący przesłali już wnioski. Wszelki rozbieżności pomiędzy poniższą listą a stanem faktycznym wynikają z faktu, iż część placówek w dniu pobierania zestawienia z Systemu Informacji Oświatowej nie miała pełnego zestawienia danych o szkole. Szkoły oraz Organy prowadzące, które poprawnie złożyły wnioski, a których nie ma w wykazie szkół, dostaną wsparcie.  Jeśli organ prowadzący złożył wniosek, to z pewnością dotarł on do właściwego Wojewody.

 

  1. Nasza szkoła jak i organy prowadzące złożyły wnioski poprawnie, które zostały zaakceptowane-informacja widnieje na Państwa stronie ,kiedy nastąpi wypłata świadczenia byśmy mogli zacząć kupować materiały?

 

            Informacja oraz przekazanie środków następuję na bieżąco, w zależności od chronologii wysłania wniosku o wsparcie. Prosimy o chwilę cierpliwości, środki jak i decyzja powinny pojawić się niebawem. Co się zaś tyczy zakupów, to na podstawie art. 65 ust. 5 pkt 4 ustawy, środki Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 mogą być przeznaczane także na zwrot wydatków poniesionych na realizację zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19. W związku z tym, organy prowadzące, które złożyły wnioski mogą już na tym etapie dokonywać wydatków na zakup sprzętu określonego w katalogu, o którym mowa w uchwale, które następnie zostaną zwrócone w wypadku, w którym zostałoby tym organom przyznane wsparcie finansowe. Samo złożenie wniosku nie jest jednak gwarancją otrzymania wsparcia finansowego, ponieważ może on zawierać błędy.

 

  1. Chciałabym zapytać, czy jeżeli szkoła znajduje się w dwóch budynkach oddalonych od siebie około 2 km, w pierwszym budynku są uczniowie klas 1-3 (102 uczniów) w drugim natomiast są uczniowie klas 4-8 ( 136 uczniów). Uczniowie nie przemieszają się między budynkami. Czy mogę uzyskać dotacje na dwa budynki, czy jedynie na cała szkołę ( wtedy uczniowie klas młodszych nie korzystaliby z otrzymanego sprzętu)?

 

            Nie, jeśli jedna ze szkół nie ma statusu szkoły filialnej, wówczas mogą Państwo złożyć tylko jeden wniosek o wsparcie.

 

  1. Liczbę dzieci w szkole należy liczyć łącznie z przedszkolami, od klasy "0" czy od klasy "1"?

 

            Na liczbę uczniów na podstawie, której będzie wnioskowana kwota wsparcia składa się tylko i wyłącznie ilość uczniów publicznej szkoły podstawowej. Oznacza to, że nie wlicza się do tej liczby uczniów oddziału przedszkolnego.

 

  1. Bardzo proszę o informacje na temat weryfikacji 10 wniosków złożonych do wojewody przez Gminę Miejską Mielec (1811011) w dniu 05.11.2021r., gdyż nadal widnieją w statusie "niezłożony". Czy to jest normalna procedura czy jednak wynika to z jakiegoś problemu?

 

            Rejestr szkół, które biorą udział w programie ma charakter poglądowy i nie jest wiążący pod kątem weryfikacji czy dana placówka jest uprawniona do składania wniosków o objęcie finansowaniem oraz czy dana placówka i jej organ prowadzący przesłali już wnioski. Wszelki rozbieżności pomiędzy poniższą listą a stanem faktycznym wynikają z faktu, iż część placówek w dniu pobierania zestawienia z Systemu Informacji Oświatowej nie miała pełnego zestawienia danych o szkole. Szkoły oraz Organy prowadzące, które poprawnie złożyły wnioski, a których nie ma w wykazie szkół, dostaną wsparcie.  Jeśli organ prowadzący złożył wniosek, to z pewnością dotarł on do właściwego Wojewody.

 

  1. Czy w programie mogą brać udział szkoły niepubliczne prowadzone przez osoby fizyczne/spółki?

 

            Chcemy, aby wsparcie otrzymały wszystkie szkoły podstawowe, niezależnie od tego kto jest ich organem prowadzącym. Ze względów logistycznych, w pierwszej kolejności planujemy rozpocząć przyjmowanie wniosków od szkół samorządowych, podczas gdy pozostałe szkoły otrzymają wsparcie na początku 2022 r.

 

  1. Czy koszt zakupu wyposażenia w ramach programu Laboratoria Przyszłości może zawierać koszt przeszkolenia z obsługi sprzętu? W FAQ mowa jest o "instalacji, konfiguracji, montażu etc.".

 

            Koszt zakupu wyposażenia nie może zawierać kosztu przeszkolenia z obsługi sprzętu.
 

  1. Czy jeśli jesteśmy szkołą prowadzoną przez stowarzyszenie i złożyliśmy wniosek do programu będziemy w nim brali udział?
     

            Nie, ponieważ szkoły niesamorządowe nie są uprawnione do wzięcia udziału w I edycji Programu. Pozostałe szkoły (niesamorządowe) mogą wziąć udział i otrzymać wsparcie na początku 2022 r.

 

  1. Czy Szkoła Podstawowa ,która w 2022r. jest przeznaczona do likwidacji  ma prawo  składać wniosek o środki dotyczące "Laboratoriów przyszłości" , w szkole obecnie uczy się 58 dzieci.

 

            Zapraszamy wszystkie szkoły do aplikowania, nawet te, które wiedzą o swojej likwidacji. Jeżeli szkoła zostanie zlikwidowana, zakupiony sprzęt będzie traktowany analogicznie do każdego innego pozostającego na wyposażeniu szkoły.

 

  1. Jak interpretować punkt 4 wyposażenia podstawowego, czyli "lutownica/stacja lutownicza z gorącym powietrzem"? Czy to jest do wyboru? Czy jeśli nie mam w wyposażeniu szkoły stacji lutowniczej, to mogę zakupić TYLKO ZWYKŁĄ LUTOWNICĘ bez stacji lutowniczej z gorącym powietrzem?

 

            Tak, jest to do wyboru. Jeśli nie mają Państwo na wyposażeniu szkoły takiego sprzętu, wówczas można kupić lutownicę albo stację lutowniczą z gorącym powietrzem.

 

  1. Do kiedy organ prowadzący składa wniosek do wojewody i udzielenie wsparcia na Laboratorium Przyszłości?

 

            Termin bezwzględny I edycji naboru to 15 listopada 2021 roku.

 

  1. Szkoła składając wniosek wpisała jako nazwę szkoły Szkoła Podstawowa w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Chojnie, natomiast w systemie nazwa szkoły brzmi: Szkoła Podstawowa Specjalna (RSPO 58480). Wniosek szkoły został przyjęty i w systemie zaznaczony jest jako złożony (otrzymaliśmy maila z formularzem aplikacyjnym). Czy szkoła powinna złożyć powtórnie wniosek z poprawną nazwą? Jeżeli nie, to jaką nazwę szkoły powinniśmy wpisać zgłaszając szkołę jako organ prowadzący? Wpisaną przez szkołę czy zgodnie z RSPO?

 

            Z poziomu szkoły jest to nieznaczny błąd redakcyjny, jednak niewymagający ponownego składania poprawnego wniosku. Z poziomu organu prowadzącego sugerujemy wpisać nazwę ,,Szkoła Podstawowa Specjalna”.

 

  1. W dniu 3 listopada 2021 r. został złożony wniosek przez organ prowadzący tj. Gminę Gardeja wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w ramach programu "Laboratoria Przyszłości" dla Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Trumiejach. Jednak we wykazie pn. szkoły w programie, nie ma tej szkoły. Proszę o informację, czy wniosek tej szkoły został skutecznie złożony, czy też nie.

 

            Rejestr szkół, które biorą udział w programie ma charakter poglądowy i nie jest wiążący pod kątem weryfikacji czy dana placówka jest uprawniona do składania wniosków o objęcie finansowaniem oraz czy dana placówka i jej organ prowadzący przesłali już wnioski. Wszelki rozbieżności pomiędzy poniższą listą a stanem faktycznym wynikają z faktu, iż część placówek w dniu pobierania zestawienia z Systemu Informacji Oświatowej nie miała pełnego zestawienia danych o szkole. Szkoły oraz Organy prowadzące, które poprawnie złożyły wnioski, a których nie ma w wykazie szkół, dostaną wsparcie. 

 

  1. We wniosku szkoły liczba uczniów od momentu złożenia przez dyrektora szkoły uległa zmianie (o jednego ucznia). Czy taką korektę może nanieść sam organ prowadzący podczas składania własnego wniosku, czy dyrektor musi złożyć ponownie wniosek ?

 

            Liczba uczniów szkoły, nawet pomimo migracji jest liczona na dzień składania wniosku przez szkołę. Nie należy składać korekty przez szkołę czy organ prowadzący. Proszę sugerować się liczbą uczniów wpisaną w dzień składania wniosku (czyli tą przed zmianą).

 

  1. Szkoła (RSPO 58486) złożyła wniosek, w systemie jest zaznaczone jako złożony, ale nie otrzymaliśmy maila potwierdzającego, pomimo wpisanego poprawnie maila organu prowadzącego. Czy możemy skorzystać z formularza aplikacyjnego otrzymanego ze szkoły?

 

            Zalecamy wystosować prośbę do Organu prowadzącego, aby ten sprawdził, czy wiadomość dot. Programu nie znajduje się w folderze ,,Spam”, ,,Inne” oraz ,,Oferty”. W przypadku dalszego niewykrycia przez ten e-mail wniosku, rekomendujemy wysłanie nowego wniosku przez szkoły na alternatywny e-mail organu prowadzącego, np. E-mail służbowy pracownika Organu prowadzącego.

 

  1. Zwracam się z prośbą o informacje czy wniosek z naszej Szkoły został złożony poprawnie. Ponieważ składany był w ubiegły wtorek a do dzisiaj nasza Szkoła nie widnieje na liście Szkół które złożyły wnioski. Prośba dotyczy Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Czasławiu. Woj. Małopolskie, Powiat Myślenicki, Gmina Raciechowice.

 

            Status ,,Niezłożony” oznacza, iż system przyjął zgłoszenie szkoły, ale jeszcze go nie zweryfikował. System zgłoszeń weryfikuje wnioski w kolejności chronologicznej, a następnie aktualizuje dane. Status ,,Złożony" powinien pojawić się niebawem.

 

{"register":{"columns":[]}}