W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Praca i pobyt na Litwie

Jeżeli jesteś  samozatrudniony lub zatrudniony w Republice Litewskiej na okres dłuższy niż 3 miesiące, powinieneś posiadać nie tylko status osoby samozatrudnionej albo mieć zawartą umowę o pracę z litewskim pracodawcą, lecz i zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu  w Republice Litewskiej. Maksymalny okres ważności  zaświadczenia wynosi 5 lat.


GDZIE ZŁOŻYĆ WNIOSEK?
Wniosek i dokumenty powinieneś  złożyć  osobiście za pośrednictwem Litewskiego Systemu Informacji Migracyjnej (zwanego dalej „MIGRIS”) www.migracija.lt . W ciągu 4 miesięcy od daty złożenia wniosku i dokumentów za pośrednictwem MIGRIS powinieneś  osobiście przybyć do wybranego migracyjnego oddziału terytorialnego  i złożyć oryginalne dokumenty, dane biometryczne oraz podpisać złożony wniosek.


JAKIE DOKUMENTY NALEŻY ZŁOŻYĆ
1.    Ważny dokument podróży 
2.    Dokument potwierdzający podstawę  do ubiegania się o zaświadczenie zarejestrowania pobytu dokument o statusie osoby samozatrudnionej, umowa o pracę.
3.    Inne dokumenty patrz
Załączone dokumenty powinny być oficjalnie przetłumaczone na język litewski.  Oryginały dokumentów  polskich powinny być  opatrzone klauzulą Apostille, o ile inaczej nie stanowią umowy międzynarodowe albo przepisy UE. 


Przy odbiorze zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu  należy złożyć deklarację o miejscu zamieszkania lub dokonać meldunku w starostwie wg  miejsca zamieszkania lub innej jednostce samorządowej, której powierzono wykonywać te funkcje. Więcej informacji o załatwieniu formalności meldunkowych patrz: http://info.registrucentras.lt/ .

 

Dokonać formalności meldunkowych należy w ciągu 15 dni roboczych od chwili nabycia prawa do zamieszkania w Republice Litewskiej. 
 

{"register":{"columns":[]}}