Deklaracja dostępności
Dostępność cyfrowa
Lasy Państwowe Nadleśnictwo Przytok zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2021-08-30.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-08-30.
Strona BIP zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo (przyczyna - publikacja archiwalnej strony BIP przed 2020-09-14, plik nie jest wykorzystywany do bieżących zadań jednostki);
Obrazy podstron witryny z przeszłości (nieaktualnych) nie spełniają WCAG (przyczyna: publikacja przed 2020-09-14; obraz musi być wierny stanowi faktycznemu z przeszłości);
Mapy nie są dostępne cyfrowo (przyczyna - mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności);
Oświadczenie sporządzono wg stanu na dzień 1.01.2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt - e-mail: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Nadleśnictwa Przytok
Siedziba Nadleśnictwa Przytok jest usytuowana w budynku biurowym RDLP w Zielonej Górze przy ul. Kazimierza Wielkiego 24A, 65-950 Zielona Góra.
- Wejście główne (frontowe) do budynku RDLP znajduje się od strony ul. Kazimierza Wielkiego w Zielonej Górze, bezpośrednio z poziomu chodnika biegnącego wzdłuż budynku i drogi dojazdowej. Wejście (boczne) techniczne jest niedostępne dla osób nieuprawnionych (spoza LP).
- Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnych parkingach w okolicy budynku (w tym z jednym wyznaczonym miejscem postojowym dla osób niepełnosprawnych).
- Dostęp do budynku nie wymaga pochylni ani platform dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne prowadzi do przestronnego holu i portierni.
- Dostęp do windy jnastępuje bezpośrednio z holu budynku. Winda (szer. wejścia 90 cm) dociera na kondygnacje poszczególnych pięter, w tym na I. piętro, na którym usytuowane są główne pomieszczenia biura Nadleśnictwa Przytok. W części centralnej I. piętra znajduje się sekretariat, w którym można uzyskać niezbędne informacje wstępne.
- Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.
- Korytarze przebiegają na jednym poziomie przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
- Na parterze znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
- W windach ani w budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
- Po budynku może poruszać się osoba z psem asystującym.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników portierni (parter) posługujących się tylko językiem polskim.
- Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego. Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem.
- Biuro Nadleśnictwa Przytok przyjmuje interesantów w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godz. 7:00-15:00, przy czym informacje o ewentualnych zmianach w pracy biura Nadleśnictwa - czasowych lub dostępowych - są publikowane na bieżąco na stronie internetowej BIP Nadleśnictwa Przytok.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy lub ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na numer +48 68 455-85-89 (sekretariat) lub drogą e-mail na adres: przytok@zielonagora.lasy.gov.pl .
Obiekty terenowe (kancelarie leśnictw)
Nadleśnictwo posiada 10 leśnictw, przy czym obsługa leśnictw odbywa się w 8 obiektach, w których są zlokalizowane kancelarie – w tym 5 kancelarii jest zlokalizowana w obiektach leśniczówek, pozostałe kancelarie są zlokalizowane w obiektach wynajętych (2 podwójne kancelarie i 1 pojedyncza). Żadna z kancelarii nie jest w pełni przystosowana dla osób niepełnosprawnych, przy czym dostęp do części obiektów jest pozbawiony utrudnień w postaci schodów, progów itp. (wejście/wjazd do pomieszczenia - bezpośrednio z chodnika). Informacje na temat danych kontaktowych są dostępne na stronach internetowych Nadleśnictwa oraz na tablicach ogłoszeń przy każdej z leśniczówek.