W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór na stanowisko asesora w Prokuraturze Rejonowej w Płocku (3029-4.1110.12.2025)

Prokurator Okręgowy w Płocku informuje o wszczęciu procedury naboru na 1 wolne stanowisko asesora w Prokuraturze Rejonowej w Płocku

Osoby zainteresowane, spełniające wymogi do mianowania na stanowisko asesora określone w ustawie z dnia 28 stycznia 2016 roku Prawo o prokuraturze (t. jedn. Dz.U. z 2024 r. poz. 390 ze zm.) proszone są o składanie następujących dokumentów:

  • wniosek o mianowanie na stanowisko asesora, adresowany do Prokuratora Generalnego za pośrednictwem Prokuratora Okręgowego w Płocku,
  • kwestionariusz osobowy dla kandydata na stanowisko asesora prokuratury, podpisany przez osobę ubiegającą się o mianowanie, dostępny na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Płocku www.gov.pl/web/po-plock w zakładce Praca (Kandydaci na prokuratorów składają / Formularze do pobrania). W kwestionariuszu należy wykazać przebieg dotychczasowego zatrudnienia (z adresami pracodawców),
  • własnoręcznie napisany życiorys,
  • oryginał, odpis lub poświadczona notarialnie kopia świadectwa ukończenia studiów prawniczych Polsce i uzyskania tytułu magistra lub ukończenia zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Polsce,
  • oryginał, odpis lub poświadczona notarialnie kopia dokumentu poświadczającego złożenie egzaminu prokuratorskiego lub sędziowskiego,
  • w przypadku złożenia egzaminu radcowskiego lub adwokackiego dokument potwierdzający jego złożenie oraz dokumenty potwierdzające wykonywanie zawodu lub zajmowanie stanowiska, przez co najmniej 3 lata, określonych w art. 75 § 1a, § 2 i § 3 ustawy Prawo o prokuraturze, bądź dokumentów potwierdzających spełnienie warunków określonych w art. 174 § 1 a ustawy Prawo o prokuraturze,
  • zaświadczenie lekarskie wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 września 2014 roku w sprawie badań lekarskich i psychologicznych kandydatów do objęcia urzędu sędziego (t. jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 619), stwierdzające zdolność, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków asesora, ze wskazaniem w jego treści podstawy prawnej i metryki rozporządzenia j.w.
  • zaświadczenie psychologiczne, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 września 2014 roku w sprawie badań lekarskich i psychologicznych kandydatów do objęcia urzędu sędziego (t. jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 619), stwierdzające zdolność, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków asesora, ze wskazaniem w jego treści podstawy prawnej i metryki rozporządzenia j.w.
  • informacja z Krajowego Rejestru Karnego,
  • oświadczenie z art. 75 § 1 pkt 1 ustawy Prawo o prokuraturze (załącznik do kwestionariusza osobowego),
  • oświadczenie lustracyjne (osoby urodzone przed 1 sierpnia 1972 r.) o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów albo informację, o której mowa w art. 7 ust. 3a tej ustawy,
  • oświadczenie w zakresie wskazanym w art. 75 § 1 pkt 8 ustawy Prawo o prokuraturze: „oświadczam, że nie pełniłem służby zawodowej, nie pracowałem lub nie byłem współpracownikiem organów bezpieczeństwa państwa, wymienionych w art. 5 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o Instytucie Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu ani też nie byłem sędzią, który orzekając uchybił godności urzędu sprzeniewierzając się niezawisłości sędziowskiej, co zostało potwierdzone prawomocnym orzeczeniem” (załącznik do kwestionariusza osobowego),
  • oświadczenie (kandydata urodzonego przed 1 sierpnia 1972 roku) dot. art. 77 § 3 ustawy Prawo o prokuraturze, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów albo informację, o której mowa w art. 7 ust. 3a tej ustawy,
  • oświadczenie zawierające informację o ewentualnym wcześniejszym ubieganiu się kandydata o mianowanie asesorem sędziowskim/prokuratorskim (ze wskazaniem daty i jednostki prokuratury lub sądu) lub o urząd sędziego/prokuratora,
  • informacja lub kopie zaświadczeń o odbytych szkoleniach, osiągnięciach naukowych, pracy dydaktycznej itp.,
  • kopie świadectw pracy ze wszystkich dotychczasowych okresów zatrudnienia,
  • oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych (załącznik do kwestionariusza osobowego),
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych (załącznik do kwestionariusza osobowego),
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie wizerunku umieszczonego w CV (dostępne na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Płocku www.gov.pl/web/po-plock w zakładce Praca (Kandydaci na prokuratorów składają / Formularze do pobrania).
  • oświadczenie kandydata o rozwiązaniu dotychczasowego stosunku pracy przed dniem mianowania asesorem.

Dokumenty należy złożyć osobiście w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Płocku bądź drogą pocztową na adres:
Prokuratura Okręgowa w Płocku
PI. Obrońców Warszawy 8
09-404 Płock

Termin składania dokumentów do dnia 14 maja 2025 roku.


Dokumentacja złożona przez osobę mianowaną asesorem zostanie dołączona do jej akt osobowych. Oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy dokumentów złożone przez osoby, które nie zostaną zatrudnione, zostaną im zwrócone, zaś pozostała dokumentacja (nieodebrana przez kandydatów w ciągu 7 dni od zakończenia rekrutacji) zniszczona.
 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.04.2025 12:57 Grzegorz Błaszczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Grzegorz Błaszczak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Nabór na stanowisko asesora w Prokuraturze Rejonowej w Płocku (3029-4.1110.12.2025) 1.0 14.04.2025 12:57 Grzegorz Błaszczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}