W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Usprawnienie procesów zarządzania procesami i usługami IT oraz eksploatacją infrastruktury techniczno-systemowej w jednostkach organizacyjnych prokuratury

Beneficjent: Prokuratura Krajowa

Tytuł projektu: „Usprawnienie procesów zarządzania procesami i usługami IT oraz eksploatacją infrastruktury techniczno-systemowej w jednostkach organizacyjnych prokuratury.”

Nr projektu: POWR.02.17.00-00-0017/19-00

Wartość projektu: 6.560.200,13 zł.

Udział Unii Europejskiej: 5.528.936,67 zł.

Okres realizacji: 01.12.2019 r. – 30.06.2023 r.

 

Dnia 29 grudnia 2020 r. zostało podpisane Porozumienie o dofinansowanie projektu „Usprawnienie procesów zarządzania procesami i usługami IT oraz eksploatacją infrastruktury techniczno-systemowej w jednostkach organizacyjnych prokuratury.” (nr: POWR.02.17.00-00-0017/19-00). Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa nr II „Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji”, Działanie nr 2.17. „Skuteczny wymiar sprawiedliwości”.

Projekt realizuje założenia wpisujące się w cel ,,Usprawnienie procesów zarządzania 
i komunikacji w sądownictwie i prokuraturze” POWER. W ramach projektu przewiduje się działania mające na celu optymalizację struktury organizacyjnej funkcjonującej
w jednostkach organizacyjnych prokuratury, optymalizację procesów związanych
z zarządzaniem rozwojem, utrzymaniem i eksploatację usług i systemów IT oraz standaryzację wykonywania zadań przez pracowników jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie realizacji procesów rozwoju, utrzymania systemów informatycznych i eksploatacji posiadanej infrastruktury techniczno-systemowej.

W efekcie realizacji projektu Departament do Spraw Cyberprzestępczości
i Informatyzacji Prokuratury Krajowej pełnić będzie funkcję centrum zarządzania procesami związanymi z rozwojem, utrzymaniem usług IT oraz eksploatacją infrastruktury techniczno-systemowej dla wszystkich jednostek organizacyjnych prokuratury.

Osiągnięcie celów związanych z usprawnieniem procesów zarządzania wpłynie pozytywnie na:

  • proces podejmowania decyzji związanych z rozwojem infrastruktury informatycznej prokuratury - kierownictwo organizacji uzyska skuteczne narzędzia do podejmowania decyzji w tym zakresie,
  • dopasowania zakresu świadczonych usług IT do potrzeb odbiorców - użytkownicy uzyskają narzędzia efektywnej komunikacji potrzeb oraz wniosków o wprowadzenie zmian,
  • zwiększenie efektywności kosztowej realizowanych procesów - optymalizacja struktury organizacyjnej oraz wprowadzenie narzędzi do monitorowania prac spowoduje wyeliminowanie nieefektywnych czynności wykonywanych
    w związku z obsługą procesów.

Zakłada się, że realizacja projektu skutkować będzie powstaniem następujących korzyści:

  • optymalizacją wykorzystania posiadanych zasobów (pracowników
    i infrastruktury);
  • projekt umożliwi zdefiniowanie oraz przypisanie ról pracownikom IT jednostek organizacyjnych prokuratury, umożliwi ich specjalizację oraz zapewni kontrolę nad faktycznym wykonywaniem zadań przez pracowników. W odniesieniu do infrastruktury wprowadzenie mechanizmów zarządzania usługami IT umożliwi kontrolę nad wolnymi zasobami infrastrukturalnymi i ograniczy sytuacje nabywania nowych zasobów w związku z wdrażaniem lub modernizacją usług
    w przypadkach gdy dotychczasowe zasoby będą mogły zostać wykorzystane do tych celów;
  • zwiększenie możliwości monitorowania realizowanych zadań przez kierownictwo organizacji;
  • poprawa efektywności realizowanych projektów np. poprzez ograniczenie decyzji o realizacji projektów, w odniesieniu do których nie ma wystarczających zasobów do ich realizacji; projektów nie powiązanych z realizacją celów strategicznych organizacji; ograniczenie czasu realizacji projektów (szybsze dostarczanie niezbędnej infrastruktury i usług); ograniczenie realizacji projektów o dublującym się zakresie lub przyczyniających się do realizacji tych samych celów strategicznych organizacji (oszczędność kosztów);
  • poprawa jakości świadczonych usług IT dla użytkowników - poprzez przyspieszenie procesów związanych ze świadczeniem dostarczania usług IT (zwiększenie stopnia zadowolenia użytkowników ze świadczonych usług), zwiększenie stopnia dostosowania świadczonych usług do potrzeb użytkowników (zwiększenie zadowolenia użytkowników ze świadczonych usług, zwiększenie stopnia wykorzystania świadczonych usług przez użytkowników), likwidację nieefektywnych usług (oszczędności związane
    z ograniczeniem wykorzystania zasobów na świadczenie usług nie generujących korzyści), ograniczenie przerw w dostawie usług (oszczędności wynikające
    z przerw w pracy spowodowanych brakiem świadczenia usług IT).

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
15.09.2022 13:45 Krzysztof Niemyjski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Niemyjski Krzysztof
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Usprawnienie procesów zarządzania procesami i usługami IT oraz eksploatacją infrastruktury techniczno-systemowej w jednostkach organizacyjnych prokuratury 2.0 30.01.2023 12:02 Weronika Krasnopolska
Usprawnienie procesów zarządzania procesami i usługami IT oraz eksploatacją infrastruktury techniczno-systemowej w jednostkach organizacyjnych prokuratury 1.0 15.09.2022 13:45 Krzysztof Niemyjski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}