W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o rekrutacji

Baner na tle w ciepłych barwach. Czarne litery

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych
    (Dz.U. z 2019 r. poz. 686),
  2. Art. 142 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290, 1669 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 534),
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 marca 2021 w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu pandemii (Dz.U. z 2021, poz. 512) - wyjątek od zakazu zgromadzeń dotyczący egzaminu dyplomowego, badania przydatności, egzaminu wstępnego, egzaminu kwalifikacyjnego przeprowadzanych w publicznej szkole artystycznej.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek do dyrektora PSM - według wzoru obowiązującego w szkole, podpisany przez obojga rodziców (dostępny do pobrania poniżej lub w sekretariacie szkoły)
  2. Zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki
    w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
  3. Zaświadczenie o korzystaniu z wychowania przedszkolnego, o którym mowa w art. 36 ust. 2 pkt 1 ustawy, albo opinię, o której mowa w art. 36 ust. 2 pkt 2 ustawy Prawo Oświatowe – jeżeli kandydat w danym roku kalendarzowym nie ukończył 7 lat.

Zasady rekrutacji

Szkoła prowadzi nabór na dwa cykle nauczania: 6-letni i 4-letni.

Warunkiem ubiegania się kandydata o przyjęcie na 6-letni cykl nauczania jest ukończenie
w danym roku kalendarzowym co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa
w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Oświatowe, oraz nie przekroczenie 10 roku życia.

Art. 36 wyżej wymienionej ustawy brzmi:

  1. Na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może także rozpocząć dziecko, które
    w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat.
  2. Dyrektor szkoły podstawowej przyjmuje dziecko, o którym mowa w ust. 1, jeżeli dziecko:
    - korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny,
     w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej, albo
    - posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną założoną zgodnie z art. 168 oraz zatrudniającą pracowników posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych.

Warunkiem ubiegania się kandydata o przyjęcie na 4-letni cykl nauczania jest ukończenie przez niego 8 lat oraz nie przekroczenie 16 roku życia.

Szkoła prowadzi nabór na następujące instrumenty:
perkusja, fortepian, akordeon, skrzypce, wiolonczela, gitara, flet, saksofon i trąbka.

Rodzice (prawni opiekunowie) kandydata składają wniosek o przyjęcie do szkoły na formularzu, który można pobrać poniżej.
Wypełniony i podpisany wniosek należy złożyć w sekretariacie szkoły.

Do wypełnionego wniosku należy dołączyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań kandydata do nauki w szkole muzycznej.
Bez zaświadczenia lekarskiego wnioski nie będą przyjmowane.

We wniosku o przyjęcie do szkoły należy wskazać proponowany instrument.
Istnieje także możliwość wskazania kolejnych instrumentów, na które kandydat może zostać przyjęty w przypadku niewystarczającej do przyjęcia ilości miejsc na proponowany instrument.

Kwalifikacja kandydatów

BADANIE PRZYDATNOŚCI kandydatów do nauki w PSM I stopnia

Kwalifikacja kandydatów odbywa się na podstawie wyniku badania przydatności do kształcenia muzycznego.

Badanie przydatności kandydatów do nauki w PSM I stopnia polega na sprawdzeniu ich uzdolnień muzycznych (testy słuchowe i rytmiczne), warunków psychofizycznych i predyspozycji do nauki gry na wybranym instrumencie.
 

O dokładnym dniu i godzinie badania przydatności kandydata rodzice (prawni opiekunowie) zostaną poinformowani podczas składania wniosku o przyjęcie do szkoły.

Forma badania przydatności

1.Słuch

  • Zaśpiewanie przygotowanej piosenki,
  • Odtwarzanie pojedynczych dźwięków – powtarzanie głosem po usłyszeniu zagranego dźwięku na instrumencie lub zaśpiewanego głosem przez nauczyciela,
  • Powtarzanie motywów melodyczno-rytmicznych – powtarzanie głosem po usłyszeniu zagranego na instrumencie lub zaśpiewanego przez nauczyciela,
  • Porównywanie melodii (taka sama, inna) granych na instrumencie lub śpiewanych przez nauczyciela,
  • Rozpoznanie ilości dźwięków (1, 2, dużo) zagranych jednocześnie lub po kolei na instrumencie,

2.  Poczucie rytmu

  • Powtarzanie rytmów – wyklaskanie po uprzednim wyklaskaniu lub wystukaniu przez nauczyciela.

3. Predyspozycje do gry na danym instrumencie.

Komisja rekrutacyjna

  1. W celu przeprowadzenia badania przydatności i egzaminów wstępnych dyrektor powołuje komisję rekrutacyjną.
  2. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą:
    • przewodniczący komisji,
    • nauczyciele szkoły.
  3. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
    • podanie do publicznej wiadomości informacji o warunkach rekrutacji,
    • ustalenie zakresu i tematów badania przydatności lub egzaminu wstępnego,
    • zorganizowanie zajęć przygotowawczych dla kandydatów,
    • przeprowadzenie badania predyspozycji oraz egzaminów wstępnych do szkoły muzycznej,
    • ustalenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz listy przyjętych i nieprzyjętych do szkoły ze wskazaniem limitów punktów potrzebnych najpierw do zakwalifikowania
  4. Ustalenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

Rekrutacja do klas wyższych niż pierwsza

  1. Dla kandydata ubiegającego się o przyjęcie do szkoły do klasy wyższej niż pierwsza oraz
    w przypadku przechodzenia ucznia z innej szkoły muzycznej w trakcie roku szkolnego przeprowadza się egzamin kwalifikacyjny dotyczące umiejętności gry na instrumencie oraz wiedzy ogólnomuzycznej.
  2. Egzamin kwalifikacyjny ma na celu sprawdzenie, czy predyspozycje i poziom umiejętności kandydata odpowiadają programowi klasy, do której kandydat ma być przyjęty.
  3. Warunkiem przeprowadzenia egzaminu kwalifikacyjnego jest posiadanie przez szkołę możliwości przyjęcia kandydata.
  4. Dyrektor szkoły ustala termin egzaminu kwalifikacyjnego.
  5. W skład komisji kwalifikacyjnej wchodzą:
    • przewodniczący komisji,
    • nauczyciele szkoły.
  6. Do zadań komisji kwalifikacyjnej należy w szczególności:
    • zawiadomienie kandydata o terminie egzaminu kwalifikacyjnego oraz poinformowanie go
      o warunkach rekrutacji wraz z tematycznym zakresem egzaminu kwalifikacyjnego,
    • przygotowanie i przeprowadzenie egzaminu kwalifikacyjnego mającego na celu sprawdzenie, czy predyspozycje i poziom umiejętności kandydata odpowiadają programowi klasy, do której kandydat ma być przyjęty,
    • sporządzenie protokołu z przeprowadzonego egzaminu kwalifikacyjnego zawierającego
      w szczególności ocenę predyspozycji i poziomu umiejętności kandydata,
    • przekazanie protokołu dyrektorowi szkoły.
  7. O przyjęciu do szkoły decyduje dyrektor.
  8. Różnice programowe z zajęć edukacyjnych w kształceniu uczniów przyjętych do kasy wyższej niż pierwsza, uczeń uzupełnia na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia edukacyjne.

Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych nastąpi
 w dniu   26 maja  2025r.

 

Lista uczniów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych umieszczona będzie na tablicy
ogłoszeń w budynku szkoły.
O przyjęciu do szkoły decyduje liczba punktów uzyskanych przez kandydata w badaniu
przydatności oraz liczba wolnych miejsc na dany instrument.

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w badaniu, brane są pod uwagę kryteria
dodatkowe, potwierdzone w dokumentach załączonych do wniosku.

Lista kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły oraz przydział na dany instrument
ogłoszony będzie  w terminie do dnia 5 sierpnia 2025 r.  i umieszczony  na tablicy ogłoszeń
w budynku szkoły.

Szczegółowych informacji o warunkach rekrutacji i nauki w szkole udziela
dyrektor szkoły pod nr tel. 41 372 36 16.

Zapraszamy na DZIEŃ OTWARTY - 10 maja 2025. godz. 10.00

 

 

Materiały

Wniosek o przyjęcie dziecka do szkoły muzycznej
Wniosek-o-przyjecie-dziecka-do-szkoly-muzycznej-2025.pdf 0.14MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.03.2025 13:37 Katarzyna Świeca
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Małgorzata Kacperska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja o rekrutacji 2.0 19.05.2025 10:31 Katarzyna Świeca
Informacja o rekrutacji 1.0 07.03.2025 13:37 Katarzyna Świeca

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}