W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu 

Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Ostrowcu Świętokrzyskim zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.gov.pl/web/psmostrowiec

Data publikacji strony internetowej: 01.12.2022 r.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 01.12.2022 r.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł,
  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • część filmów może nie posiadać napisów i audiodeskrypcji.

Oświadczenie sporządzono dnia 02.04.2024 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Szymon Pater, adres poczty elektronicznej s.pater@psm.ostrowiec.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 41 262 09 10. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Iłżecka 47, 27-400  Ostrowiec Świętokrzyski

Do budynku szkoły prowadzi jedno wejście główne od strony ul. Iłżeckiej. Budynek szkoły składa się z 4 kondygnacji: przyziemne, parter, I piętro, II piętro. Przy wejściu głównym znajduje się dzwonek ogólnodostępny, za pomocą którego można wezwać pracownika szkoły. Sekretariat znajduje się w pomieszczeniu nr 1 na parterze budynku. Portiernia znajduje się w holu szkoły, czynna jest w godzinach 12:00- 20:00. Szkoła posiada jedną toaletę przystosowaną bezpośrednio dla osób niepełnosprawnych. Toaleta jest  ogólnodostępna i znajduje się na parterze budynku. Do budynku szkoły można wejść z psem asystującym i psem. przewodnikiem. Warunkiem jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Podstawa prawna:
art. 20a i 20b ustawy z dn. 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2019 poz. 1172, z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 roku w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 Nr 64, poz. 399). W budynku brak jest windy oraz podjazdów dla osób niepełnosprawnych. Przy wszystkich schodach znajdują się poręcze ( brak oznakowani taśmami ostrzegawczymi). W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku brak oznaczeń w alfabecie Braille’a oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. Na terenie szkoły nie ma miejsc parkingowych.

 

.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.01.2023 09:39 Szymon Pater
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Szymon Pater
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 4.0 02.04.2024 08:35 Agnieszka Maciąg
Deklaracja dostępności 3.0 29.03.2023 14:18 Agnieszka Maciąg
Deklaracja dostępności 2.0 28.03.2023 14:17 Agnieszka Maciąg
Deklaracja dostępności 1.0 09.01.2023 09:39 Szymon Pater

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}