W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Regulamin Rekrutacji Kandydatów do PSM I stopnia w Sieradzu

Regulamin rekrutacji kandydatów do Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Sieradzu
(podstawa prawna: Ustawa o Systemie Oświaty z dn. 7 września 1991 r. z późn. zm., Rozporządzenie MKiDN z dn. 09.04.2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych Dz. U. z dnia 12.04.2019 r. Poz. 686, ogłoszone zmiany Dz.U.z 2022r. Poz.194 i 563)
    1. Warunkiem ubiegania się kandydata o przyjęcie do pierwszej klasy szkoły muzycznej I st. jest ukończenie w danym roku kalendarzowym 7 lat i nie przekroczenie 16 roku życia w tym:
        a) na cykl sześcioletni – ukończenie 7 lat i nie przekroczenie 10 roku życia,
        b) na cykl czteroletni – ukończenie 8 lat i nie przekroczenie 16 roku życia.
    2. W szczególnych przypadkach dyrektor może zdecydować o zakwalifikowaniu kandydata, który w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat pod warunkiem posiadania opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej o psychofizycznej dojrzałości dziecka do podjęcia nauki szkolnej;
    3. Rodzice kandydata ubiegającego się o przyjęcie do szkoły składają wniosek w terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły. Do wniosku dołączają zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w szkole muzycznej oraz inne oświadczenia ( zgodnie ze stanem faktycznym) wskazane we wniosku.
        a) zaświadczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej o psychofizycznej dojrzałości dziecka do podjęcia nauki (w przypadku dziecka 6 letniego)
        b) oświadczenie o wielodzietności kandydata – zał. Nr.1
        c) oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka – zał. Nr.2
    4. Wniosek o przyjęcie do szkoły lub placówki artystycznej składa się w terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły. Termin składania wniosku powinien obejmować co najmniej 14 dni przypadających w okresie od dnia 1 lutego do najbliższego piątku po dniu 20 czerwca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne, i upływać nie później niż w dniu poprzedzającym wyznaczony termin przeprowadzenia badania przydatności lub egzaminu wstępnego.
    5. Szkoła lub placówka artystyczna podaje informację o terminie oraz warunkach przeprowadzenia badania przydatności lub egzaminu wstępnego w Biuletynie Informacji Publicznej na co najmniej 30 dni przed terminem ich przeprowadzenia.
    6. Szkoła może zorganizować zajęcia przygotowawcze do badania przydatności oraz inne formy poradnictwa w terminie ustalonym przez dyrektora.
    7. W celu przeprowadzenia badania przydatności dyrektor szkoły powołuje komisję rekrutacyjną składającą się z nauczycieli PSM I st. w Sieradzu. Termin przeprowadzenia badania przydatności lub egzaminu wstępnego powinien przypadać w okresie od dnia 1 marca do najbliższego piątku po dniu 20 czerwca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane.
    8. Badanie indywidualne obejmuje:
        a) sprawdzenie uzdolnień muzycznych - poczucie rytmu, słuch muzyczny, pamięć muzyczna,
        b) sprawdzenie predyspozycji do nauki gry na instrumencie,
    9. Komisja ocenia predyspozycje kandydata w skali 30 punktowej. Do zakwalifikowania kandydata niezbędne jest uzyskanie 20 punktów.
    W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie     postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są     brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
        a) wielodzietność rodziny kandydata
        b) niepełnosprawność kandydata
        c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata
        d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
        e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata
        f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie
        g) objęcie kandydata pieczą zastępczą – zał. Nr 3
    Kryteria, o których mowa mają jednakową wartość.
    10. Komisja może zaproponować w uzgodnieniu z kandydatem, lub rodzicem inny instrument niż wybrany przez kandydata.
    11. Decyzję o przyjęciu do klasy wyższej niż pierwsza, a także w przypadku przechodzenia ucznia z jednej publicznej szkoły do innej publicznej szkoły podejmuje dyrektor szkoły w oparciu o egzamin kwalifikacyjny z przedmiotów: instrument główny i kształcenie słuchu, oraz przez ustalenie przez komisje predyspozycji i poziomu umiejętności odpowiadających programowi klasy, do której kandydat ma być przyjęty. Warunkiem przeprowadzenia egzaminu kwalifikacyjnego jest posiadanie przez Szkołę możliwości przyjęcia kandydata.
    12. Z przebiegu badania przydatności i egzaminu kwalifikacyjnego komisja sporządza protokół zawierający listę kandydatów zakwalifikowanych i listę kandydatów niezakwalifikowanych.
    13. Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły odbywa się w terminie 7 dni od dnia przeprowadzania badania przydatności poprzez umieszczenie listy na terenie szkoły.
    14. Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły odbywa się w terminie do dnia 5 sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który przeprowadzane jest postępowanie rekrutacyjne.
    15. Liczba przyjętych do szkoły kandydatów zależna jest od możliwości organizacyjnych szkoły. Zakwalifikowanie ucznia przez komisję nie gwarantuje przyjęcia do szkoły.
    16. Odwołanie rodziców lub prawnych opiekunów może dotyczyć wyłącznie procedur badania przydatności.
    17. Zasady korzystania z nauki i opieki przez osoby niebędące obywatelami polskimi zostały ujęte w art. 165 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 910 ze zm.) oraz zarządzenie Nr 6/2020 Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat za korzystanie przez osoby niebędące obywatelami polskimi z nauki w publicznych szkołach artystycznych.
    18. Regulamin zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną dnia 30.03.2022 r.

{"register":{"columns":[]}}