W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o naborze

Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego
w Tarnowskich Górach ogłasza nabór do klas pierwszych
na rok szkolny 2025/2026

 ZASADY REKRUTACJI

Kwalifikacja kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia odbywa się na podstawie badania przydatności - sprawdzeniu uzdolnień muzycznych oraz predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie. Badanie przydatności przeprowadza się indywidualnie dla każdego kandydata w terminie wyznaczonym przez szkołę. Do szkoły muzycznej I stopnia przyjmowani są kandydaci bez przygotowania muzycznego

Badanie przydatności na rok szkolny 2025/2026 do kształcenia muzycznego w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Tarnowskich Górach, odbędzie się w dniach:

- 12 – 16 maja 2025 r. oraz

- 22 – 23 maja 2025 r.

na niżej wymienione instrumenty:

fortepian, akordeon, skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas, gitara, flet, klarnet, saksofon, obój, puzon, waltornia i perkusja.

 

Szkoła prowadzi kształcenie muzyczne w dwóch cyklach:

- sześcioletnim oraz

- czteroletnim.

  • O przyjęcie do klasy pierwszej cyklu sześcioletniego może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6* lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Oświatowe, oraz nie więcej niż 10 lat;

* należy dołączyć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o dojrzałości do podjęcia nauki szkolnej lub zaświadczenie o odbywanym wychowaniu przedszkolnym (wyłącznie dziecko z rocznika 2019)

  • O przyjęcie do klasy pierwszej cyklu czteroletniego może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż 16 lat.

Rodzic / prawny opiekun kandydata ubiegającego się o przyjęcie do szkoły, składa
w sekretariacie szkoły lub przesyła drogą mailową na adres:
sekretariat@psmtg.pl

 do dnia 09 maja 2025 r. ( piątek ) następujące dokumenty:

    1. Wniosek o przyjęcie do szkoły – do pobrania poniżej
    2. Zgodę na przetwarzanie danych osobowych – do pobrania poniżej
    3. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.

Wniosek o przyjęcie do szkoły należy wypełnić pismem drukowanym.

 

Uprzejmie informujemy, że do złożonego wniosku o przyjęcie do szkoły na rok 2025/2026 można dołączyć inne dokumenty określone w art. 131 ust. 2 ustawy  z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 737) tj.:

  • opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną
  • oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (troje lub więcej dzieci w rodzinie)*
  • w przypadku niepełnosprawności kandydata – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44 ze. zm.)
  • w przypadku niepełnosprawności jednego z rodziców kandydata lub obojga rodziców kandydata lub rodzeństwa kandydata – orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych**;
  • prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem**.
  • dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. Dz. U. z 2025 r. poz. 49.)**.

* Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.

** Dokumenty są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji znajdują się w regulaminie zamieszczonym poniżej.

WYNIKI REKRUTACJI:

Po przeprowadzeniu rekrutacji na terenie szkoły zostaną wywieszone dwie listy:

  • lista zakwalifikowanych / niezakwalifikowanych - 30 maja 2025 r. ( piątek )
  • lista przyjętych / nieprzyjętych – 16 czerwca 2025 r. ( poniedziałek )

Zakwalifikowanie kandydata nie jest jednoznaczne z przyjęciem do szkoły.
O przyjęciu do szkoły muzycznej decyduje liczba miejsc na wybrany przez kandydata instrument.

 

Materiały

Zgoda na publikację danych
zgoda​_na​_publikację​_danych.pdf 0.17MB
Regulamin rekrutacji
Regulamin​_rekrutacji​_.pdf 0.27MB
Wniosek o przyjęcie do szkoły
wniosek​_o​_przyjecie​_do​_szkoly​_2025​_2026.pdf 0.31MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.03.2025 11:19 Danuta Stebel
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Barbara Wendrowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja o naborze 1.0 10.03.2025 11:19 Danuta Stebel

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}