Informacja o naborze
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego
w Tarnowskich Górach ogłasza nabór do klas pierwszych
na rok szkolny 2025/2026
ZASADY REKRUTACJI
Kwalifikacja kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia odbywa się na podstawie badania przydatności - sprawdzeniu uzdolnień muzycznych oraz predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie. Badanie przydatności przeprowadza się indywidualnie dla każdego kandydata w terminie wyznaczonym przez szkołę. Do szkoły muzycznej I stopnia przyjmowani są kandydaci bez przygotowania muzycznego
Badanie przydatności na rok szkolny 2025/2026 do kształcenia muzycznego w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Tarnowskich Górach, odbędzie się w dniach:
- 12 – 16 maja 2025 r. oraz
- 22 – 23 maja 2025 r.
na niżej wymienione instrumenty:
fortepian, akordeon, skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas, gitara, flet, klarnet, saksofon, obój, puzon, waltornia i perkusja.
Szkoła prowadzi kształcenie muzyczne w dwóch cyklach:
- sześcioletnim oraz
- czteroletnim.
- O przyjęcie do klasy pierwszej cyklu sześcioletniego może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6* lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Oświatowe, oraz nie więcej niż 10 lat;
* należy dołączyć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o dojrzałości do podjęcia nauki szkolnej lub zaświadczenie o odbywanym wychowaniu przedszkolnym (wyłącznie dziecko z rocznika 2019)
- O przyjęcie do klasy pierwszej cyklu czteroletniego może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż 16 lat.
Rodzic / prawny opiekun kandydata ubiegającego się o przyjęcie do szkoły, składa
w sekretariacie szkoły lub przesyła drogą mailową na adres: sekretariat@psmtg.pl
do dnia 09 maja 2025 r. ( piątek ) następujące dokumenty:
-
- Wniosek o przyjęcie do szkoły – do pobrania poniżej
- Zgodę na przetwarzanie danych osobowych – do pobrania poniżej
- Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
Wniosek o przyjęcie do szkoły należy wypełnić pismem drukowanym.
Uprzejmie informujemy, że do złożonego wniosku o przyjęcie do szkoły na rok 2025/2026 można dołączyć inne dokumenty określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 737) tj.:
- opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną
- oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (troje lub więcej dzieci w rodzinie)*
- w przypadku niepełnosprawności kandydata – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44 ze. zm.)
- w przypadku niepełnosprawności jednego z rodziców kandydata lub obojga rodziców kandydata lub rodzeństwa kandydata – orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych**;
- prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem**.
- dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. Dz. U. z 2025 r. poz. 49.)**.
* Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
** Dokumenty są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji znajdują się w regulaminie zamieszczonym poniżej.
WYNIKI REKRUTACJI:
Po przeprowadzeniu rekrutacji na terenie szkoły zostaną wywieszone dwie listy:
- lista zakwalifikowanych / niezakwalifikowanych - 30 maja 2025 r. ( piątek )
- lista przyjętych / nieprzyjętych – 16 czerwca 2025 r. ( poniedziałek )
Zakwalifikowanie kandydata nie jest jednoznaczne z przyjęciem do szkoły.
O przyjęciu do szkoły muzycznej decyduje liczba miejsc na wybrany przez kandydata instrument.
Materiały
Zgoda na publikację danychzgoda_na_publikację_danych.pdf 0.17MB Regulamin rekrutacji
Regulamin_rekrutacji_.pdf 0.27MB Wniosek o przyjęcie do szkoły
wniosek_o_przyjecie_do_szkoly_2025_2026.pdf 0.31MB
- Pierwsza publikacja:
- 10.03.2025 11:19 Danuta Stebel
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Barbara Wendrowska
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Informacja o naborze | 1.0 | 10.03.2025 11:19 Danuta Stebel |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP