W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o rekrutacji

11.04.2025

Zdjęcie zawiera informacje o naborze do szkoły. Na białym tle logo szkoły, 3 zdjęcia pomieszczeń i budynku szkoły. Na kolorowych kafelkach nazwy instrumentów, na których prowadzona jest nauka.

Informacje dla kandydatów do kl. I w roku szkolnym 2025/2026


Państwowa Szkoła Muzyczna I st. w Wieluniu jest publiczną placówką kształcenia artystycznego prowadzoną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Badanie przydatności kandydatów odbędzie się w dniu:
26 lub 28 maja 2025 r. w godz. 15:00-18:00 w siedzibie szkoły przy ul. Ciepłowniczej 22.
Wypełniony wniosek można przesłać na adres szkoły: sekretariat@psm.wielun.pl lub złożyć osobiście w siedzibie szkoły do 26 maja 2025 r.

Szkoła muzyczna I stopnia w Wieluniu kształci w specjalnościach:
  • fortepian,
  • akordeon,
  • skrzypce,
  • gitara,
  • flet,
  • klarnet,
  • saksofon,
  • trąbka.
Do szkoły są przyjmowani kandydaci na sześcioletni i czteroletni cykl nauczania.
Warunkiem ubiegania się kandydatów do klasy pierwszej:
  1. Cyklu sześcioletniego - jest ukończenie w danym roku kalendarzowym co najmniej 7 lat i nieprzekroczenie 10 roku życia,
  2. Cyklu czteroletniego - jest ukończenie w danym roku kalendarzowym co najmniej 8 lat i nieprzekroczenie 16 roku życia.
UWAGA! W przypadku dziecka, które w danym roku kalendarzowym, kończy co najmniej 6 lat – do wniosku należy dołączyć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o psychofizycznej dojrzałości dziecka do podjęcia nauki szkolnej. 
Kwalifikacje kandydatów do szkoły odbywają się na podstawie badania przydatności, które polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych: poczucia rytmu, słuchu muzycznego, pamięci muzycznej, warunków psychofizycznych, predyspozycji do nauki gry na danym instrumencie. Badanie odbywa się indywidualnie i nie wymaga przygotowania ze strony ucznia.
Zadania dla kandydata:
  1. Zaśpiewanie piosenki
  2. Odtwarzanie pojedynczych dźwięków – powtarzanie głosem po usłyszeniu zagranego lub zaśpiewanego głosem dźwięku.
  3. Powtarzanie głosem zagranej lub zaśpiewanej melodii.
  4. Porównywanie zagranych melodii i akordów
  5. Porównywanie dźwięków (wysoki, średni, niski)
  6. Rozpoznanie ilości dźwięków (1, 2, dużo) zagranych na fortepianie
  7. Powtarzanie rytmów – wyklaskanie lub wystukanie po uprzednim wysłuchaniu.
W badaniu brane są również pod uwagę warunki psychofizyczne kandydata w celu wyboru najbardziej odpowiedniego instrumentu.
Wyniki rekrutacji: Lista osób zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, zostanie wywieszona w budynku szkoły.
 
Uwaga! Zakwalifikowany oznacza, że kandydat spełnia podstawowe wymagane warunki niezbędne do nauki w szkole muzycznej, choć nie jest to jednoznaczne z przyjęciem do szkoły.
Lista osób przyjętych i nieprzyjętych do PSM I st. w Wieluniu zostanie wywieszona w budynku szkoły.
 
Informacja dla kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego: Na podstawie art.165 ust.5 pkt.3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. „Prawo oświatowe” osoba niebędąca obywatelem polskim, która podejmuje naukę w publicznej szkole artystycznej prowadzonej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego wnosi opłatę za każdy rok nauki w wysokości 3000 euro (Zarządzenie Dyrektora CEA 6/2020). 
 
Zasady rekrutacji reguluje Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatoweRozporządzenie Ministr Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych i statut szkoły.

Materiały

Kwestionariusz dla kandydata
Kwestionariusz​_kandydata.pdf 0.29MB
Kwestionariusz osobowy kandydata
Kwestionariusz​_kandydata.docx 0.03MB
Rekrutacja - wyciąg ze statutu
Wyciąg​_ze​_statutu​_-​_rekrutacja.pdf 0.11MB

Zdjęcia (1)

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.04.2025 13:58 Magdalena Mokrzycka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Arkadiusz Uchacz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja o rekrutacji 2.0 12.04.2025 14:06 Magdalena Mokrzycka
Informacja o rekrutacji 1.0 12.04.2025 13:58 Magdalena Mokrzycka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}