W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Komunalnej

Do zakresu działania Sekcji Higieny Komunalnej należy w szczególności:

  1. prowadzenie kontroli sanitarnych w zakresie zgodności istniejącego stanu sanitarnego z obowiązującymi przepisami dotyczącymi higieny środowiska, wymagań higienicznych i zdrowotnych a zwłaszcza czystości powietrza w pomieszczeniach przeznaczonych na pobyt ludzi, gleby, wód oraz innych elementów środowiska;
  2. prowadzenie czynności kontrolnych w ramach nadzoru sanitarnego nad obiektami użyteczności publicznej w tym hotelami oraz obiektami świadczącymi usługi hotelarskie, turystyczno- wypoczynkowymi, zakładami kosmetycznymi, fryzjerskimi, pralniami, dworcami autobusowymi i kolejowymi, środkami transportu, urządzeniami wodociągowymi, pływalniami, kąpieliskami oraz miejscami okazjonalnie wykorzystywanymi do kąpieli;
  3. prowadzenie monitoringu jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
  4. prowadzenie bazy danych badań monitoringowych, urządzeń wodociągowych, pływalni oraz kąpielisk;
  5. prowadzenie nadzoru nad jakością wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, wody na pływalniach, kąpieliskach,  miejscach okazjonalnie wykorzystywanych  do kąpieli oraz  wody ciepłej pod kątem występowania w niej bakterii z rodzaju Legionella sp.;
  6. dokonywanie ocen stanu sanitarnego nadzorowanych obiektów;
  7. prowadzenie czynności kontrolnych dotyczących innych elementów środowiska i bytowania ludzi w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami;
  8. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie działalności Sekcji;
  9. prowadzenie obowiązujących w Sekcji rejestrów, wykazów, ewidencji oraz innej dokumentacji;
  10. przygotowywanie harmonogramów kontroli, harmonogramów pobierania próbek  do badań laboratoryjnych, okresowych sprawozdań oraz wydawanie ocen;
  11. rozpatrywanie interwencji w zakresie właściwości rzeczowej Sekcji;
  12. aktualizowanie internetowego serwisu kąpieliskowego;
  13. nadzór nad przestrzeganiem przepisów określonych w art. 23r ust. 3 ustawy z dnia  10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne;
  14. prowadzenie dokumentacji z zakresu działania merytorycznego zgodnie z wymogami systemu zarządzania.

 

Dokumenty i druki do pobrania:

Materiały

Wniosek o wydanie zezwolenia na ekshumację
Wniosek​_o​_wydanie​_zezwolenia​_na​_ekshumację.docx 1.10MB
Oświadczenie - zgoda na ekshumacje
Oświadczenie​_-​_zgoda​_na​_ekshumacje.doc 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}