Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Działdowie oraz pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Działdowie mieszkańcy mogą składać od wtorku do piątku w godzinach 7.30-15.05
i w poniedziałek w godzinach 730-1530 w sekretariacie PSSE - I piętro pok. 24
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Działdowie, Grażyna Mówińska,
I piętro pokój nr 23 - Kierownik Sekcji Higieny Żywności Żywienia i Przedmiotów Użytku, Urszula Aurast, parter pokój nr 8
- Kierownik Oddziału Nadzoru, Anita Pszenna, I piętro pokój nr 26
Ponadto Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Działdowie przyjmuje interesantów
w każdy poniedziałek w godzinach od 730 do 1530
Skargi i wnioski zgłaszane ustnie przyjmowane są do protokołu.
Skargi i wnioski dotyczące Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Działdowie, Sekretariat Dyrektora po zarejestrowaniu przesyła do rozpatrzenia Warmińsko-Mazurskiemu Państwowemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu.
Skargi i wnioski dotyczące pracowników,kierownika Sekcji Higieny Żywności Żywienia
i Przedmiotów Użytku oraz kierownika Oddziału Nadzoru po zarejestrowaniu są niezwłocznie przekazywane Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Działdowie.
Skargi i wnioski pisemne należy kierować na adres:
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Działdowie, pl. Biedrawy 5,
13-200 Działdowo - email: psse.dzialdowo@sanepid.gov.pl
- za pomocą platformy e-PUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej): /PSSEDzialdowo2/SkrytkaESP
- Adres do e-Doręczeń: AE:PL-76216-61748-CSAIV-25
Aby wysłać skargę lub wniosek przez elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP oraz na adres do e-Doręczeń należy posiadać tzw. „profil zaufany” lub podpis elektroniczny (potwierdzony certyfikatem kwalifikowanym).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r.
Nr 5, poz. 46).
Zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.