Sekcja Higieny Pracy
Sekcja Higieny Pracy - ZADANIA
Zadania Sekcji Higieny Pracy:
- sprawowanie nadzoru nad zakładami pracy w zakresie przestrzegania wymagań higienicznych i zdrowotnych środowiska pracy,
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez podmioty obowiązków wynikających z przepisów prawnych krajowych i wspólnotowych dotyczących: substancji chemicznych i ich mieszanin, produktów biobójczych, prekursorów narkotyków kategorii 2 i 3, detergentów oraz środków ochrony roślin,
- kontrola przestrzegania higieniczno – zdrowotnych warunków produkcji i obrotu produktami kosmetycznymi,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów krajowych i wspólnotowych w zakresie przestrzegania obowiązku prawidłowego oznakowania produktów kosmetycznych,
- kontrola przestrzegania zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych,
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dotyczących substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym, mutagennym lub reprotoksycznym w środowisku pracy,
- kontrola realizacji zapisów ustawy o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest oraz aktów wykonawczych do ustawy w zakresie nadzoru nad warunkami pracy osób zajmujących się usuwaniem azbestu,
- nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy przy przygotowywaniu, podawaniu i przechowywaniu leków cytostatycznych w podmiotach wykonujących działalność leczniczą,
- prowadzenie całokształtu zagadnień związanych postępowaniem w sprawach chorób zawodowych zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie,
- podejmowanie działań w ramach systemu szybkiego ostrzegania o niebezpiecznych produktach,
- kontrola przestrzegania przepisów ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych
DOPALACZE! Komunikat dla rodziców i opiekunów
https://www.gov.pl/web/gis/dopalacze-komunikat-dla-rodzicow-i-opiekunow
Produkty kosmetyczne
https://www.gov.pl/web/gis/produkty-kosmetyczne3
Choroby zawodowe – podstawy prawne:
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2009r. w sprawie chorób zawodowych.
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 1 sierpnia 2002r. w sprawie sposobu dokumentowania chorób zawodowych i skutków tych chorób.
- zmiana ww. rozporządzenia – Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 24 czerwca 2021r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu dokumentowania chorób zawodowych i skutków tych chorób.
Pliko do pobrania:
Materiały
zgłoszenie_podejrzenia_choroby_zawodowejzgłoszenie_podejrzenia_choroby_zawodowej.PDF 0.10MB karta_oceny_narażenia_zwodowego
karta_oceny_narażenia_zwodowego.PDF 0.11MB wykaz_chorób_zawodowych
wykaz_chorób_zawodowych.docx 0.02MB