W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i Wnioski

PODSTAWA PRAWNA:

 

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

 

INFORMACJA O ROZPATRYWANIU SKARG I WNIOSKÓW


Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ełku przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w godzinach urzędowania  oraz w czwartki  do godz.  15.35.

 

Skargi i wnioski można składać w Sekretariacie PSSE w Ełku ul. Toruńska 6 a/1 (I piętro,  pokój 50) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.05.

 

SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ:

 imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego

  • adres wnoszącego


UWAGA: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.


SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:

 pisemnie

  • telefaxem
  • pocztą elektroniczną
  • ustnie do protokołu

 

Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ełku są rejestrowane w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat Dyrektora PSSE. Skargi i wnioski rozpatrują komórki organizacyjne merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).


TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW: 

 Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ełku załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

 Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.

  1. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ełku może podtrzymać swoje stanowisko.
  2. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

 

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

 Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.

 UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

 

Materiały

Klauzula​_-​_skargi​_lub​_wniosek
Klauzula​_-​_skargi​_lub​_wniosek.doc 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.10.2022 10:33 Marek Kuczyński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Marek Kuczyński
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i Wnioski 2.0 12.02.2024 12:59 Marek Kuczyński
Skargi i Wnioski 1.0 27.10.2022 10:33 Marek Kuczyński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}