W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Sprawy z zakresu działania Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kętrzynie przyjmowane i załatwiane są w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kętrzynie
w godzinach urzędowania tj. od 7.25 do 15.00.

 

Przyjmowanie i obieg korespondencji

  1. Korespondencję przeznaczoną dla Stacji odbiera z poczty elektronicznej lub od listonosza wyznaczony do tego celu pracownik.
     
  2. Pisma wnoszone przez interesantów przyjmuje sekretariat lub bezpośrednio pracownicy   załatwiający sprawę merytorycznie, którzy są zobowiązani do złożenia w/w pisma w sekretariacie na dziennik podawczy.

 

Załatwianie spraw

Sprawy załatwiane są w trybie i terminach wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego.

  1. Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki ( art.35 § 1 k.p.a).
     
  2. Niezwłocznie załatwiane są sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Kętrzynie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza PPIS w Kętrzynie ( art.35 § 2 k.p.a).
     
  3. Sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania ( art.35 § 3 k.p.a).
     
  4. Sprawy w postępowaniu uproszczonym załatwiane są niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania ( art.35 § 3a k.p.a).
     
  5. Do terminów załatwienia sprawy, nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach do dokonania określonych czynności (np. czasu na usunięcie przez stronę braków podania -art. 64 § 2 k.p.a.), okresów zawieszenia postępowania oraz opóźnień spowodowanych z winy strony (np. niedostarczenie przez stronę dokumentu w wyznaczonym przez organ terminie) ( art.35 § 5 k.p.a).
     
  6. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kętrzynie w przypadku, gdy nie załatwił sprawy w terminie, zawiadamia o tym strony, podając przyczyny zwłoki oraz wskazując nowy terminu załatwienia sprawy (art.36 § 1 i 2 k.p.a.).
     
  7. W przypadku niezałatwienia sprawy w terminie, stronie służy prawo wniesienia ponaglenia wraz z uzasadnieniem do Warmińsko-Mazurskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego na podstawie art. 37 k.p.a.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.04.2023 14:11 Marek Kaliszewski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jolanta Dudko
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Przyjmowanie i załatwianie spraw 2.0 28.04.2023 14:29 Marek Kaliszewski
Przyjmowanie i załatwianie spraw 1.0 28.04.2023 14:11 Marek Kaliszewski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}