W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Informacja o rozpatrywaniu skarg, wniosków i interwencji

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kętrzynie przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach 8.00-15.30.

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Kętrzynie, właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Warmińsko-Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn.

Pozostali pracownicy przyjmują obywateli w sprawach interwencji od poniedziałku do piątku w godz. 7.25 – 15.00.

Skargi, wnioski i interwencje można składać w sekretariacie PSSE w Kętrzynie od poniedziałku do piątku  w godz. 7.25 – 15.00.

Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków:
•    ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 2000),
•    rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

  1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
  2. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
  3. Skargi/wnioski załatwia się bez zbędnej zwłoki, jednak gdy skarga/wniosek wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi/wnioski szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
  4. Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  5. Skarżący, niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku braku wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kętrzynie może podtrzymać swoje stanowisko.


Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kętrzynie rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków, a rozpatrywane są przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi/wniosku.

W przypadkach związanych z uwagami dotyczącymi niespełnienia wymagań higienicznych i zdrowotnych przez podmioty podlegające nadzorowi sanitarnemu, których rozpatrzenie leży w zakresie działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej, organ przyjmuje sygnały od interesantów jako interwencje.

Interwencje załatwia się w formie pisemnej.

Interwencje mogą być wnoszone pisemnie/ ustnie.

W przypadku ustnego zgłoszenia interwencji, pracownik Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Kętrzynie sporządza protokół.

Interwencje, bez danych adresowych są traktowane jako anonimowe i pozostawia się je bez rozpoznania, chyba ze stanowią wiarygodną informację o zagrożeniu zdrowia lub życia.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.04.2023 14:08 Marek Kaliszewski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jolanta Dudko
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 2.0 28.04.2023 14:30 Marek Kaliszewski
Skargi i wnioski 1.0 28.04.2023 14:08 Marek Kaliszewski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}