W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyjaśnienie EK-ZP.272.1.1.2021.3

Kętrzyn, dn. 27.04.2021

WYJAŚNIENIE DO SWZ znak: EK-ZP.272.1.1.2021.3

Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż progi unijne w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie art. 275 pkt. 1 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019) na dostawę materiałów laboratoryjnych i szkła laboratoryjnego dla potrzeb Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kętrzynie.

Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00035648/01 z dnia 2021-04-19

 

Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Kętrzynie zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z dnia 11września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 2019) udziela wyjaśnień na przesłane zapytania dotyczące treści SWZ wyżej wymienionego postępowania:

Pytania do SWZ:

Pytanie 1. Dotyczy: Pakietu 8: Zwracam się  z prośbą do Zamawiającego o dopuszczenie dla pakietu nr 8 surowic z terminem ważności min. 12 miesięcy w dniu dostawy.

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza dla pakietu nr 8 surowice z terminem ważności min. 12 miesięcy w dniu dostawy.

 

Pytanie 2. Dotyczy: pakietu 23: Czy Zamawiający dopuszcza w pozycji nr 1 i 2 zaoferowanie wyrobów z minimalnym terminem okresu przydatności 1 rok od dnia dostawy jak w pozostałych pakietach?

Minimalny termin okresu przydatności wynoszący 2 lata od dnia dostawy jest decydowane za długi dla takiego typu produktów.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie dopuszcza dla pakietu nr 23 w pozycji nr 1 i 2 wyrobów z minimalnym terminem okresu przydatności 1 rok od dnia dostawy.

 

Pytanie 3. Dotyczy umowy: (§ 4) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na naliczanie kar od wartości NETTO niezrealizowanej dostawy?

Uzasadnienie: VAT jest należnością publicznoprawną, którą wykonawca jest zobowiązany odprowadzić do urzędu skarbowego. Ponadto sama kwota podatku VAT wliczona do ceny oferty nie ma wpływu na korzyści ekonomiczne osiągane przez wykonawcę z tytułu wykonania zamówienia. Dlatego też zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów umowy w taki sposób, aby wysokość kary umownej naliczana była od wartości netto a nie brutto.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę.

 

Pytanie 4. Dotyczy umowy: (§ 5 ustęp 1) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie procenta naliczanej kary do max. 5% wartości NETTO niezrealizowanej umowy?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę. Zamawiający modyfikuje treść umowy w następujący sposób:

1) § 5 ust. 1  przyjmuje brzmienie: „W przypadku nieuzasadnionego odstąpienia od umowy przez Wykonawcę lub w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca może zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5% kwoty netto niezrealizowanej części umowy.”

2) § 5 pkt. 2 przyjmuje brzmienie:W przypadku nieuzasadnionego odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub odstąpienia od umowy przez  Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Zamawiający może zapłacić Wykonawcy karę umowną  w wysokości 5%  kwoty netto niezrealizowanej części umowy.”

 

Pytanie 5. Dotyczy umowy: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie w projekcie umowy zapisu, że zmiany umowy mogą nastąpić również w przypadku, gdy dotyczą poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych, liczbowych, numeracji jednostek redakcyjnych lub uzupełnień treści nie powodujących zmiany celu i istoty umowy?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 6. Czy Zamawiający dopuści, po każdorazowej konsultacji z Zamawiającym w razie problemów z dostawą związaną z obecną sytuacją tj., opóźnienia w dostawach wynikające z sił wyższych – tj. zagrożenie Koronawirusem - możliwość zaoferowania zamiennika produktu w trakcie realizacji umowy, o innej nazwie, kodzie oraz zbliżonych parametrach jakościowych w stosunku do produktu zaoferowanego w danej pozycji oferty w sytuacji, gdy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, jest on niedostępny u producenta, termin dostaw jest wydłużony, trwają wydłużone kontrole w zakresie dostarczanych produktów od Producentów/ Dostawców? Uzasadnienie: Wprowadzenie niniejszego zapisu pozwoli zarówno na zabezpieczenie ciągłości procesu diagnostycznego i uchroni, zarówno Zamawiającego oraz Wykonawcę przed nieoczekiwanymi oraz niezależnymi od nich skutkami wypadków losowych, do których mogą należeć: obecna sytuacja związana z koronawirusem, czasowa awaria linii produkcyjnej u producenta, czasowe wycofanie produktu przez producenta brak dostępności surowców, niekorzystne zmiany makroekonomiczne czy wpływ klęsk żywiołowych.

Odpowiedź na pytanie:

Jeżeli Wykonawca rozumie przez słowo „konsultacje” uzgodnienia telefoniczne przez wprowadzenie dopuszczalnych zmian w umowie zgodnie z pkt. 1 i 4 § 6 umowy, to Zamawiający nie wyraża zgody na taki sposób wykonania umowy. Zamawiający dopuszcza tylko dostawę produktów równoważnych zamawianym produktom.

Pytanie 7. Dotyczy umowy:  Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie we wzorze umowy następujące postanowienia:

Poza zmianami umowy dopuszczonymi w art. 144 ust. 1 Pzp dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej umowy , w tym poszczególnych zamówień , gdy konieczność zmiany spowodowana jest okolicznościami poza kontrola stron, których działając z należytą starannością strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Dotyczy to w szczególności takich okoliczności jak zagrożenie epidemiologiczne, zamieszki , akty terroru, zamknięcie granic, rządowe ograniczenia międzynarodowego transportu, utrudnienia na lotniskach i granicach, tj. okoliczności o charakterze tzw. Siły wyższej. W czasie trwania siły wyższej Wykonawca odpowiada za wykonanie Umowy na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego . Wykonawca dołoży wszelkich starań , aby pomimo istnienia siły wyższej zapewnić ciągłość dostaw wszystkich produktów na bieżąco i zgodnie ze składanymi zamówieniami oraz zobowiązuje się informować Zamawiającego niezwłocznie i na bieżąco o wszelkich trudnościach związanych z dostarczeniem zamówionych przez niego produktów.

Uzasadnienie: Z uwagi na wyjątkowość sytuacji, jaką jest wybuch pandemii SARC-CoV-2, oraz dynamicznie zmieniające się okoliczności zewnętrzne, na które Wykonawca nie ma wpływu, w tym: Potencjalnie ograniczoną dostępność wybranych produktów związaną z nagłym i niemożliwym do przewidzenia zwiększeniem światowego zapotrzebowania na wyroby medyczne do diagnostyki in vitro oraz podejmowanie przez państwa dotknięte epidemią – w tym Polskę – środki profilaktyczne i zaradcze, takie jak: zamknięcie granic, ograniczenie międzynarodowego transportu, zwiększone kontrole na lotniskach i granicach, a także inne dodatkowe obowiązki nakładane na producentów i dystrybutorów produktów w sektorze ochrony zdrowia , stanowiące okoliczności o charakterze tzw. siły wyższej , złożone przez Zamawiającego zamówienia mogą nie zostać zrealizowane lub mogą zostać zrealizowane w późniejszym terminie lub w odbiegającej od zamówienia liczbie produktów. Wykonawca zobowiązuje się informować Zamawiającego niezwłocznie i na bieżąco o wszelkich trudnościach związanych z dostarczeniem zamówionych przez niego produktów.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający przewidział zmianę umowy w wyniku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych i dopuszcza zmiany umowy zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy w pkt. 1 i 4 § 6 umowy. Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację tych postanowień.

 

Pytanie 8. Dotyczy umowy: Czy Zamawiający po podpisaniu umowy, w trakcie jej realizacji dopuści możliwość dostarczania dokumentacji produktowej ( specyfikacje produktu) w formie elektronicznej?

Odpowiedź na pytanie:

Tak, Zamawiający dopuszcza po podpisaniu umowy, w trakcie jej realizacji możliwość dostarczania dokumentacji produktowej ( specyfikacje produktu) w formie elektronicznej.

 

Pytanie 9. Dotyczy umowy: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zawarcie umowy w formie elektronicznej przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego przez Wykonawcę?

Uzasadnienie: W obecnej sytuacji epidemii Urząd Zamówień Publicznych zachęca zamawiających do komunikowania się z wykonawcami za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi odręcznemu. Potwierdzenie tej zasady znajduje się w art. 78(1) kodeksu cywilnego, który zrównuje kwalifikowany podpis elektroniczny z podpisem własnoręcznym.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie 10. Zadanie 24 – Czy Zamawiający odstąpi od wymogu dołączenia do dostawy certyfikatu kontroli jakości i samodzielne pobranie dokumentu bezpośrednio ze strony wykonawcy do której Zamawiający ma stały, całodobowy i bezpłatny dostęp?

Uzasadnienie: Wykonawca nie ma możliwości dołączania certyfikatów do dostaw.

Odpowiedź na pytanie:

Tak, Zamawiający odstąpi od wymogu dołączenia do dostawy certyfikatu kontroli jakości, jeśli Wykonawca umożliwi samodzielne pobranie dokumentu przez Zamawiającego bezpośrednio ze strony Wykonawcy, do której Zamawiający będzie miał stały, całodobowy i bezpłatny dostęp.

 

Pytanie 11. Zadanie 24 – Czy Zamawiający zgodzi się na umieszczenie w formularzu cenowym kolumny z ceną netto za opakowanie?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę w zadaniu 24 na dodanie w formularzu cenowym kolumny z ceną netto za opakowanie.

 

Pytanie 12. Zadanie 24 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie odczynników z następującymi terminami ważności:

– pozycja 3, 5 i 7 min. 1 miesiąc od daty dostawy do Zamawiającego

- pozycja 9 min. 6 miesięcy od daty dostawy do Zamawiającego

Uzasadnienie: ze względu na skład, komponenty i system produkcji odczynników – nie można określić terminu ważności oferowanego asortymentu na podany w SIWZ. Oferowane terminy ważności zostały podane zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 13:  Zadanie 24 – Prosimy o poprawienie numeracji pozycji w formularzu asortymentowo cenowym. W obecnym brzmieniu brak pozycji 4.

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający poprawi numerację pozycji w zadaniu 24 w formularzu cenowym.

 

Pytanie 14. Pytania do Umowy (Załącznik nr 4):

 §2 ust. 4 – Czy Zmawiający wyraża zgodę na modyfikację postanowienia umownego na:

„Ostatnie zamówienie z umowy wraz z oryginałem faktury musi być dostarczone najpóźniej do 13 grudnia 2021r., pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego zamówienia z zachowaniem terminu dostawy określonego w §2 ust. 2. W odniesieniu do Wykonawców nie mających możliwości dostarczania faktur VAT wraz z realizowanym zamówieniem, Zamawiający dopuszcza możliwość dostarczenia faktur za pośrednictwem poczty/ kuriera w terminie 3 dni roboczych liczonych od daty dostawy na adres siedziby Zamawiającego lub faktur elektronicznych (format PDF) za pośrednictwem maila na adres: ………………”?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę. Zamawiający modyfikuje treść umowy w następujący sposób:

§2 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Ostatnie zamówienie z umowy wraz z oryginałem faktury musi być dostarczone najpóźniej do 13 grudnia 2021r., pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego zamówienia z zachowaniem terminu dostawy określonego w §2 ust. 2. W odniesieniu do Wykonawców nie mających możliwości dostarczania faktur VAT wraz z realizowanym zamówieniem, Zamawiający dopuszcza możliwość dostarczenia faktur za pośrednictwem poczty/ kuriera w terminie 3 dni roboczych liczonych od daty dostawy na adres siedziby Zamawiającego lub faktur elektronicznych (format PDF) za pośrednictwem maila na adres: psse.ketrzyn@sanepid.olsztyn.pl”.

 

Pytanie 15. Dotyczy umowy:  §2 ust. 5 – Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację postanowienia umownego na:

,,Na fakturze musi być napisany numer zamówienia nadany przez Zamawiającego lub Wykonawcę”?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 16. Dotyczy umowy:  §4 ust. 1 – Czy Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie wysokości kary umownej do 1%?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 17. Dotyczy umowy: §4 ust. 2 – Czy Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie wysokości kary umownej do 1%?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 18. Zadanie nr 23 – Pojemniki do pobierania próbek

Poz. 1, 2 – Czy Zamawiający zaakceptuje pakiety do wymazów w probówce okrągłodennej z PP o dł. 165 mm i śred. zewn. 13 mm, spełniające pozostałe wymagania SIWZ?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający akceptuje.

 

Pytanie 19. Dotyczy Zadania nr 13, pozycja 1 i 2: Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie produktu równoważnego w postaci paska bibuły nasączonego sporami w bardziej profesjonalnym opakowaniu z papieru pergaminowego zabezpieczającego przed kontaminacją?

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza.

 

Pytanie 20.  Dot. Zadanie nr 3 - Płytki do monitoringu poz. 5:

Czy Zamawiający dopuści pożywkę bez sprawdzenia wzrostów dla szczepów E. Coli?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie dopuszcza.

 

Pytanie 21. Dot. Zadanie nr 5 - Podłoża sypkie i suplementy poz. 1 (Salmonella-Shigella agar (agar SS)): Czy Zamawiający dopuści pożywkę bez sprawdzenia wzrostów dla szczepów E.faecalis, K.pneumoniae, S.virchow, S.dysenteriae, P.aeruginosa?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza.

 

Pytanie 22.  Dot. Zadanie nr 5 - Podłoża sypkie i suplementy poz. 4 (podłoże CCDA):

Czy Zamawiający dopuści produkt o następującym składzie?:

GranuCuly™ mCCD Agar (Base) acc, ISO 10272

Meat Extract

10 g/l

Enzymatic Digest of Animal Tissues

10g/l

Enzymatic Digest of Casein

3 g/l

Charcoal

4 g/l

Sodium Chloride

5 g/l

Sodium Deoxycholate

1 g/l

Sodium Pyruvate

0,25 g/l

Iron (II) Sulfate

0,25 g/l

-

-

Agar-Agar**

12 g/l

Water

n/a

pH at 25°C

7,4 ±0,2

 

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający nie dopuszcza.

 

Pytanie 23. Dot. Zadanie nr 5 - Podłoża sypkie i suplementy poz. 6 (Hektoen enteric agar) :

Czy Zamawiający dopuści pożywkę bez sprawdzenia wzrostów dla szczepów Klebsiella pneumoniae, P.aeruginosa, S.dysenteriae, S.poona?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza.

 

Pytanie 24. Dot. Zadanie nr 7 - Płytki Petriego poz. 1:

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie opakowania 600 szt. ?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza.

 

 

 

 

 

 

 

Pytanie 25. Dot. Zadanie nr 7 - Płytki Petriego poz. 2:

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie opakowania 600 szt. ?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza.

 

Pytanie 26. Dot. Zadanie nr 7 - Płytki Petriego poz. 3:

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie opakowania 1005 szt., po 15 szt. w rękawie?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza.

 

Pytanie 27. Dot. Zadanie nr 29- Filtry i leje do aparatu MILIPORE poz. 2:

Czy Zamawiający miał na myśli filtry membranowe w taśmie, ponieważ numer katalogowy wskazuje na filtry pakowane pojedynczo?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający miał na myśli filtry pakowane pojedynczo.

 

Pytanie 28. Dot. Zadanie nr 29- Filtry i leje do aparatu MILIPORE poz. 3:

Czy Zamawiający miał na myśli filtry membranowe w taśmie, ponieważ numer katalogowy wskazuje na filtry pakowane pojedynczo?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający miał na myśli filtry pakowane pojedynczo.

 

Pytanie 29. Dot. 30- Butelki jednorazowego użytku do pobierania próbek mikrobiologicznych wody poz. 1:Czy Zamawiający dopuści opakowanie 90 sztuk?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza.

 

Pytanie 30. Dot. Zadanie nr 32- Szkło laboratoryjne kl. AS poz. 1:

Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania niebieskich oznaczeń na szkle?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza.

 

Pytanie 31. Dot. Zadanie nr 32- Szkło laboratoryjne kl. AS poz. 2:

Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania niebieskich oznaczeń na szkle?

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dopuszcza.

 

Pytanie 32. Pakiet 30. Czy Zamawiający dopuści butelkę czteroboczną?  Produkt firmy Gosselin ma zakończenia boków ścięte, co nadaje wizualnie kształt ośmioboczny. Produkt, który chcemy zaproponować ma opływowe wykończenie zakończeń ścian bocznych dlatego wizualnie kształt butelki jest czteroboczny. Nie ma to wpływu na zastosowanie produktu. Pozostałe parametry pozostają niezmienne.

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę, pod warunkiem, że oferowany produkt jest równoważny produktowi GOSSELIN nr kat. HP500B-52 i każda butelka pakowana jest indywidualnie.

 

Pytanie 33. Dotyczy: Zadanie 14, poz. 1:  Czy Zamawiający dopuści preparat Chloramix DT w tabletkach, którego skład jest oparty o dihydrat dichloroizocyjanuranu sodu do dezynfekcji powierzchni, sprzętu i wyposażenia pomieszczeń, skuteczny również w obecności znacznych zanieczyszczeń organicznych. Do dezynfekcji powierzchni kontaktujących się z żywnością. Skuteczny wobec: B, Tbc (M. terrae, M. avium), grzybów, V (BVDV, Adeno, Polio, Noro) 1.000 ppm warunki wysokiego obciążenia - 15 min., S (C. difficile) 10.000 ppm warunki wysokiego obciążenia - 10 min. Opakowanie 300 tabl. Produkt biobójczy.

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę.

 

Pytanie 34. Dotyczy Zadanie 14, Poz.2 - Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie alkoholowego płynu Desderman Care do higieniczne i chirurgicznej dezynfekcji rąk produktu na bazie etanolu 83,7g/100g,zawierający alkohol mirystylowy, D-pantenol i witaminę E, nie zawierającego substancji barwiących oraz zapachowych, testowanego dermatologicznie.Produkt jest skuteczny wobec B, F (C. albicans), Tbc (M. terrae, M. avium), V (HIV, HBV, HCV, Vaccinia, rota, polio, adeno, noro) w czasie do 30s., z możliwością rozszerzenia o pełne F przy wydłużeniu czasu działania do 1 min. Przedłużony czas działania do 3h.Czas dezynfekcji higienicznej rąk: 30 sek, czas dezynfekcji chirurgicznej rąk: 90sek.Opakowanie 500ml. Produkt biobójczy.

 Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę.

 

Pytanie 35. Dotyczy: Zadanie 14, Poz.3 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie Mikrozid universal liquid, gotowego preparatu przeznaczonego do dezynfekcji powierzchni wyrobów medycznych we wszystkich obszarach podwyższonego ryzyka, gdzie wymagana jest szybkość działania i szeroka kompatybilność materiałowa np. powierzchnie aparatury specjalistycznej, wyświetlacze, klawiatury, panele obsługi i ekrany dotykowe wrażliwych sprzętów medycznych. Preparat może być stosowany do dezynfekcji głowic sond USG, Wykazujący skuteczność wobec: B, F (C. albicans), V (BVDV, Vaccinia, Rota, Polyoma SV 40, Noro) – do 1 min, Tbc (M. terrae) w czasie 5 min, z możliwością rozszerzenia działania o V (Adeno) wraz z wydłużeniem czasu działania. Skład:100 g preparatu zawiera: 17,4 g propan-2-ol, 12,6 g etanol (94% w/w) Wyrób medyczny, w opakowaniu a 1L.

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę.

 

Zadanie 36. Dotyczy: Zadanie 14, Poz.4 - Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie Mikrozid universal liquid, gotowego preparatu przeznaczonego do dezynfekcji powierzchni wyrobów medycznych we wszystkich obszarach podwyższonego ryzyka, gdzie wymagana jest szybkość działania i szeroka kompatybilność materiałowa np. powierzchnie aparatury specjalistycznej, wyświetlacze, klawiatury, panele obsługi i ekrany dotykowe wrażliwych sprzętów medycznych. Preparat może być stosowany do dezynfekcji głowic sond USG, Wykazujący skuteczność wobec: B, F (C. albicans), V (BVDV, Vaccinia, Rota, Polyoma SV 40, Noro) – do 1 min, Tbc (M. terrae) w czasie 5 min, z możliwością rozszerzenia działania o V (Adeno) wraz z wydłużeniem czasu działania. Skład:100 g preparatu zawiera: 17,4 g propan-2-ol, 12,6 g etanol (94% w/w) Wyrób medyczny, w opakowaniu a 1L.

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający wyraża zgodę.

 

 

             ZATWIERDZIŁ

                                                                                                                    Dyrektor PSSE w Kętrzynie

     Irmina Filipek

 

Materiały

Wyjaśnienie​_do​_SWZ​_EK-ZP.272.1.1.2021.3
Wyjaśnienie​_do​_SWZ​_EK-ZP2721120213.pdf 5.68MB
{"register":{"columns":[]}}