W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Oddział Ekonomiczny i Administracyjny

Do zadań Oddziału Ekonomicznego i Administracyjnego należy w szczególności:

1)    w zakresie spraw ekonomicznych:

a)    prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej w Powiatowej Stacji zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 i 295),
b)    prowadzenie kasy,
c)    wstępna kontrola dokumentów księgowych pod względem prawidłowości opisów merytorycznych, legalności operacji i zgodności rachunkowej przed dokonaniem zapłaty,
d)    ewidencja i rozliczanie dochodów budżetowych,
e)    terminowe wysyłanie upomnień w ramach windykacji należności,
f)    wystawianie tytułów wykonawczych,
g)    opracowywanie dokumentów umorzeniowych, względnie odroczenia lub rozłożenia na raty spłaty należności,
h)    rozliczanie inwestycji,
i)    opracowywanie i aktualizacja planów finansowych Powiatowej Stacji w ujęciu tradycyjnym oraz zadaniowym,
j)    sporządzanie sprawozdań z wydatków i dochodów budżetowych,
k)    sporządzanie analiz z wykonania budżetu,
l)    sporządzanie bilansu,
m)    sporządzanie na informatycznych nośnikach danych list wynagrodzeń pracowników oraz prowadzenie kart wynagrodzeń,
n)    sporządzanie raportów imiennych i deklaracji do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (dokumenty rozliczeniowe),
o)    prowadzenie dokumentacji dotyczącej zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, świadczeń rehabilitacyjnych oraz ich rozliczanie,
p)    przygotowywanie dokumentacji potrzebnej do ustalania rent i emerytur dla pracowników, w tym obliczanie kapitału początkowego,
q)    obsługa budżetu Powiatowej Stacji w systemie TREZOR,
r)    współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie wykonywania budżetu Powiatowej Stacji,
s)    prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
t)    prowadzenie rejestru pobranych bloczków mandatowych;

2)    w zakresie spraw administracyjnych:

a)    prowadzenie sekretariatu Powiatowego Inspektora,
b)    organizowanie usług zewnętrznych w zakresie administracyjno-biurowym,
c)    prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów ubezpieczenia majątku stałego i ruchomego oraz odpowiedzialności cywilnej,
d)    prowadzenie spraw socjalno-bytowych w zakresie planowania i wydatkowania środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz przygotowywanie dokumentacji i decyzji w trakcie załatwiania wniosków pracowników,
e)    zaopatrywanie komórek organizacyjnych w artykuły biurowe, środki czystości, odzież ochronną i roboczą,
f)    obsługa korespondencji i przesyłek pocztowych,
g)    prowadzenie ewidencji opłat pocztowych,
h)    prowadzenie ewidencji pieczątek i pieczęci,
i)    prowadzenie ewidencji kosztów eksploatacyjnych i innych,
j)    prowadzenie spraw związanych z ruchem majątku Powiatowej Stacji, jego ewidencją i inwentaryzacją,
k)    realizowanie zamówień prasy, książek, biuletynów, norm po akceptacji Dyrektora Powiatowej Stacji,
l)    utrzymywanie w należytym stanie technicznym i estetycznym obiektu budowlanego będącego w zarządzaniu Powiatowej Stacji, poddawanie okresowym kontrolom oraz prowadzenie książki obiektu budowlanego,
m)    zapewnienie sprawności działania sprzętu, aparatury i urządzeń technicznych będących na wyposażeniu Powiatowej Stacji,
n)    organizacja usług związanych z ochroną majątku Powiatowej Stacji,
o)    zabezpieczenie przewozu drogowego osób lub rzeczy w ramach prowadzonej działalności Powiatowej Stacji,
p)    zapewnienie obsługi organizacyjnej i protokolarnej Powiatowego Inspektora;
q)    realizowanie procedur dotyczących zamówień publicznych zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r.. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710, z późn. zm. )), w tym udział w pracach komisji przetargowych oraz przygotowywanie i opracowywanie dokumentacji przetargowej,
r)    planowanie i realizacja wydatków inwestycyjnych w trybie przepisów o zamówieniach publicznych,
s)    prowadzenie spraw związanych ze zbyciem składników majątku ruchomego zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 998 i 1617);
t)    inicjowanie i realizacja działań na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r., poz. 2240).

 

 

 

{"register":{"columns":[]}}