W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rozpatrywanie skarg i wniosków

I. Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków.

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Lwówku Śląskim regulują przepisy:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
    (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572);
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (t.j. Dz. z 2002 r. Nr 2, poz. 45)

II. Informacje ogólne.

Przedmiotem skargi może być naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw oraz zaniedbania lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy, urzędy i ich pracowników.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności oraz usprawnienia pracy urzędów i zapobiegania wszelkim nadużyciom.

O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna. Skargi składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia. Wnioski składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

III. Sposób wnoszenia skarg i wniosków.

Skargi i wnioski w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej można wnosić:

  1. osobiście w siedzibie:
    PSSE w Lwówku Śląskim
    ul. Partyzantów 6
    59-600 Lwówek Śląski
    godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku 7:25-15:00
  2. pocztą na adres:
    PSSE w Lwówku Śląskim
    ul. Partyzantów 6
    59-600 Lwówek Śląski
  3. złożyć ustnie do protokołu w siedzibie:
    PSSE w Lwówku Śląskim
    ul. Partyzantów 6
    59-600 Lwówek Śląski
  4. pocztą elektroniczną na adres: psse.lwowekslaski@sanepid.gov.pl

 

WAŻNE !

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

IV. Termin załatwienia sprawy.

Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od daty złożenia. W razie niezałatwienia sprawy
w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.

Jeżeli organ, urząd, który otrzymał skargę nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, przekazać ją właściwemu organowi, urzędowi zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ, urząd.  Jednocześnie o przekazaniu wniosku zawiadamia się równocześnie wnioskodawcę.

V. Sposób załatwienia sprawy.

Jeżeli z treści skargi, wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego do złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania wyjaśnienia lub uzupełnienia
z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi, wniosku bez rozpoznania.

Po rozpatrzeniu wniosku i skargi zawiadomienie o sposobie ich załatwienia  zawiera: oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona, podpis
z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi zawiera ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie, że w przypadku, gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.

 

{"register":{"columns":[]}}