Zapotrzebowanie na stanowisko Główny Księgowy w PSSE w Pruszkowie
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Pruszkowie
ogłasza nabór na stanowisko:
Główny Księgowy
WARUNKI PRACY
• Umowa o pracę, pełny etat
• Praca biurowa
• Praca w siedzibie PSSE w Pruszkowie ul. Staszica 1
ZAKRES ZADAŃ
• rzetelne i bieżące prowadzenie rachunkowości jednostki;
• terminowa i prawidłowa realizacja zdań w zakresie ewidencji księgowej dokumentów, a w szczególności spełniania wymogów formalno-rachunkowych dowodów księgowych, kompletowanie i weryfikacja dokumentów;
• bieżąca analiza i uzgadnianie sald kontrahentów oraz rozliczanie inwentaryzacji;
• sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych (miesięcznych, kwartalnych i rocznych);
• księgowanie wyciągów bankowych;
• ewidencja wydatków budżetowych w układzie tradycyjnym i zadaniowym;
• sporządzanie planów finansowych;
• ewidencja i rozliczanie nieodpłatnie otrzymywanych szczepionek z WSSE w Warszawie;
• obsługa systemu informatycznego TREZOR;
• obsługa bankowości elektronicznej NBE;
• prowadzenie rozliczeń rezerw celowych, sporządzanie zestawień i analiz w tym zakresie
• rozliczanie płac (PFRON, ZUS, US)
WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
• obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnych Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
• brak prawomocnego wyroku za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe;
• znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
• spełnienie jednego z poniższych warunków:
• ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
• ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
• posiadanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
• posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
• nieposzlakowana opinia.
WYMAGANIA DODATKOWE NA ZAJMOWANYM STANOWISKU:
• znajomość ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
• znajomość ustawy o rachunkowości,
• znajomość rozporządzenia w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej,
• znajomość rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
• preferowane wykształcenie z zakresu kadr i płac,
• znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych,
• znajomość przepisów podatkowych i ubezpieczeń społecznych,
• znajomość kodeksu pracy,
• doświadczenie w rozliczaniu środków funduszy w ramach projektów unijnych,
• biegła umiejętność obsługi komputera,
• minimum 3-letnie doświadczenie w jednostce sektora finansów publicznych,
• znajomość obsługi programów: PŁATNIK, TREZOR, NBE, Progman Rozrachunki, Progman Finanse Premium, Progman Przelewy,
• umiejętność sporządzania planów finansowych i sprawozdań budżetowych,
• samodzielność działania i kreatywność,
• umiejętność komunikowania się,
• zdolność analitycznego myślenia,
• odpowiedzialność, bardzo dobra organizacja pracy,
• obowiązkowość,
• sumienność,
• dyspozycyjność.
Dokumenty (CV i list motywacyjny) prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres sekretariat.psse.pruszkow@sanepid.gov.pl, pocztą z dopiskiem na kopercie „Rekrutacja – Główny Księgowy” lub składać osobiście w PSSE w Pruszkowie, ul. Staszica 1 do dnia 14 maja 2025 r.
CV Kandydata powinno zawierać zgodnie z art. 221 KP następujące dane: imię i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, dane o wykształceniu, kwalifikacjach i przebiegu zatrudnienia.
Prosimy nie zamieszczać zdjęcia w CV
Kandydat powinien dołączyć własnoręcznie dopisaną zgodę na przetwarzanie danych osobowych o następującej treści:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez PSSE w Pruszkowie z siedzibą: Pruszków (05-800) przy ul. Staszica 1 zawartych w CV na potrzeby obecnego procesu rekrutacji na stanowisko Główny Księgowy.
Jedocześnie informujemy, iż CV kandydatów nierozpatrzone w danym procesie rekrutacji nie są przechowywane. Po zakończeniu rekrutacji są usuwane, a dane osobowe kandydatów nie są przetwarzane w żadnym innym celu. Aplikacji nie odsyłamy. Kontaktujemy się jedynie z wybranymi osobami. Oferty osób niezakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone.