W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zadania

Do zadań Wydziału Ocen Oddziaływania na Środowisko należy w szczególności:

  • prowadzenie postępowań w sprawie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanych przedsięwzięć oraz prowadzenie postępowań w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko;
  • wydawanie opinii oraz uzgodnień planowanych przedsięwzięć w ramach postępowań w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach prowadzonych przez inne organy;
  • wydawanie opinii oraz uzgodnień dokumentów strategicznych, przede wszystkim studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania gmin, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a także polityk, strategii, planów i programów;
  • prowadzenie postępowań na terenach zamkniętych w zakresie udzielania, cofania, ograniczania oraz wygaszania pozwoleń na wprowadzanie do środowiska substancji i energii oraz pozwoleń zintegrowanych.

Do zadań Wydziału Ochrony Przyrody należy w szczególności:

  • sprawowanie nadzoru nad rezerwatami przyrody;
  • przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie ustanowienia planów ochrony i zadań ochronnych oraz realizacja działań z nich wynikających;
  • wydawanie zezwoleń na odstępstwa od zakazów w rezerwatach przyrody;
  • nadzór i koordynowanie funkcjonowania obszarów Natura 2000;
  • przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie ustanowienia planów ochrony i planów zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000 oraz realizacja działań z nich wynikających;
  • przygotowywanie projektów zezwoleń oraz zarządzeń w sprawach dotyczących roślin, zwierząt i grzybów objętych ochroną gatunkową oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie;
  • dokonywanie oględzin, szacowanie szkód i ustalanie wysokości odszkodowania za szkody wyrządzane przez zwierzęta, za które odszkodowanie wypłaca Regionalny Dyrektor;
  • stwierdzanie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięć innych niż mogące znacząco oddziaływać na środowisko, a mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000;
  • wydawanie opinii wewnętrznych w ramach procedury oceny oddziaływania na środowisko oraz uzgadniania warunków realizacji przedsięwzięcia w ramach procedury oceny oddziaływania na obszar Natura 2000.

Do zadań Wydziału Szkód w Środowisku należy w szczególności:

  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi oraz realizacja zadań przewidzianych w tym zakresie dla Regionalnej Dyrekcji;
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących zapobiegania szkodom w środowisku i ich naprawie oraz realizacja zadań przewidzianych w tym zakresie dla Regionalnej Dyrekcji;
  • ustalanie i aktualizacja harmonogramu zadań Regionalnej Dyrekcji w zakresie historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi lub bezpośrednich zagrożeń szkodą w środowisku oraz szkód;
  • analizowanie wyników i weryfikacja badań oraz raportów dotyczących zanieczyszczenia powierzchni ziemi składanych do Regionalnej Dyrekcji;
  • prowadzenie postępowań dotyczących gospodarowania odpadami na terenach zamkniętych oraz wydawanie, cofanie, ograniczanie lub wygaszanie pozwoleń i decyzji wydanych w tym zakresie;
  • dokonywanie wpisu do rejestru historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi oraz bezpośrednich zagrożeń szkodą w środowisku i szkód w środowisku.

Do zadań Wydziału Spraw Terenowych należy w szczególności:

  • uzgadnianie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy zlokalizowanych na obszarach objętych ochroną na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
  • uzgadnianie projektów uchwał sejmiku wojewódzkiego w sprawie utworzenia, zniesienia lub zmiany granic obszarów chronionego krajobrazu oraz parków krajobrazowych.

Do zadań Wydziału Informacji o Środowisku należy w szczególności:

  • realizacja zadań z zakresu udostępniania informacji, prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji o środowisku i jego ochronie, udostępnianie informacji publicznych;
  • prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej oraz serwisu internetowego Regionalnej Dyrekcji;
  • realizacja zadań z zakresu zarządzania i rozwoju systemu informacji przestrzennej w Regionalnej Dyrekcji;
  • prowadzenie rejestru form ochrony przyrody;
  • realizacja zadań z zakresu informatyzacji Regionalnej Dyrekcji, prowadzenie serwisu informatycznego i wsparcia technicznego pracowników Regionalnej Dyrekcji;
  • zapewnianie prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych, realizacja zadań związanych z bezpieczeństwem systemów i zasobów informatycznych;
  • inicjowanie i koordynowanie działań mających na celu pozyskanie środków finansowych na zadania realizowane przez Regionalną Dyrekcję.

Do zadań Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego należy w szczególności:

  • zarządzanie zasobami ludzkimi i sprawy kadrowe, prowadzenie spraw pracowniczych wynikających ze stosunku pracy lub zatrudnienia w Regionalnej Dyrekcji;
  • opracowywanie projektów regulaminów, aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym, procedur, umów,  porozumień, instrukcji wewnętrznych;
  • obsługa organizacyjno-administracyjna Regionalnej Dyrekcji, prowadzenie sekretariatu i kancelarii, obsługa organizacyjna, materiałowa, techniczna i finansowa, w tym narad i spotkań;
  • dokonywanie zakupów zapewniających właściwe funkcjonowanie Regionalnej Dyrekcji, w tym zapewnienie niezbędnej infrastruktury biurowej, technicznej i informatycznej;
  • prowadzenie archiwum zakładowego;
  • organizowanie obsługi prawnej, ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, spraw obronnych i zarządzania kryzysowego.

Do zadań Zespołu Budżetu i Finansów należy w szczególności:

  • prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Regionalnej Dyrekcji;
  • opracowywanie rocznego projektu i planu finansowego;
  • terminowe realizowanie dochodów i wydatków budżetowych Regionalnej Dyrekcji;
  • prowadzenie spraw związanych z rachubą płac oraz naliczanie i odprowadzanie składek ZUS i podatków;
  • sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych.

Materiały

Schemat organizacyjny
Załącznik​_nr​_1​_do​_Regulamiu​_Schemat​_organizacyjny.pdf 0.11MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.12.2021 14:24 Anna Gondek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Gondek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zadania 1.0 14.12.2021 14:24 Anna Gondek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}