W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

3. Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w środowisku w powierzchni ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku

Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem

Zadanie

Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie.

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w środowisku w powierzchni ziemi zawiera projekt planu remediacji, w którym powinny znaleźć się informacje o:
1)   terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;

2)   aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;

3)   właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowy;

4)  nazwach substancji powodujących ryzyko wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;

5)   nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;

6)   ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;

7)   budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;

8)   planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;

9)   planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;

10)  sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji, oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska

Forma załatwienia sprawy

Decyzja

Miejsce złożenia dokumentów

Kancelaria Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie
ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków

tel.: 12 61-98-120, fax: 12 61-98-122
e-mail: sekretariat@krakow.rdos.gov.pl

Opłata

10 zł 
Tytuł wpłaty: ,,Opłata skarbowa za wydanie decyzji uzgadniającej warunki przeprowadzenia działań naprawczych”.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Uwagi / inne informacji

 Wpłat z tytułu opłaty skarbowej:

Urząd Miasta Krakowa

49 1020 2892 2276 3005 0000 0000

Wnioski do pobrania

Brak

Informacja w zakresie przetwarzania danych osobowych

Uprzejmie informujemy, że:

1. administratorem danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Krakowie ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków tel: 12 61 98 120;

2. dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod@krakow.rdos.gov.pl;

3. dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań związanych z zapobieganiem szkodom w środowisku i ich naprawie - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i  Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie;

4. dane osobowe będą udostępniane następującym kategoriom odbiorców:

-  podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa,

- podmiotom serwisującym nasze systemy informatyczne,

5. dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. wieczyście;

6. osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;

7. obowiązek podania danych wynika z Ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie;

8. administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym dane osobowe nie podlegają profilowaniu.

{"register":{"columns":[]}}