W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zgłoszenie instalacji emitujących pola elektromagnetyczne

Wymagania formalne dotyczące wniosku

Wydział Ocen Oddziaływania na Środowisko

Zadanie

Zgłoszenie instalacji emitujących pola elektromagnetyczne.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. 
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia.

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o przyjęcie zgłoszenia instalacji, emitujących pola elektromagnetyczne powinien zawierać: 

1) oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
2) adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
3) rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
4) czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
5) wielkość i rodzaj emisji;
6) opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
7) informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami;
8) sprawozdanie z wykonanych pomiarów poziomów pól elektromagnetycznych, o których mowa w art. 122a ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.

Forma załatwienia sprawy

Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia może z urzędu, przed upływem 30 dniowego terminu do wniesienia sprzeciwu wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia zgłaszającego do rozpoczęcia eksploatacji instalacji.

Miejsce złożenia dokumentów

Kancelaria Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie
ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków
tel.: 12 61-98-120, fax: 12 61-98-122
e-mail: 
sekretariat.krakow@rdos.gov.pl

Opłata

120 zł 
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za przyjęcie zgłoszenia instalacji emitujących pola elektromagnetyczne”.

Dowód wpłaty lub potwierdzenie przelewu należy dołączyć do wniosku.

17 zł

Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za przedłożenie pełnomocnictwa”.

Dane do wniesienia opłaty skarbowej
Nazwa odbiorcy: Urząd Miasta Krakowa w kasie lub na nr konta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000

Tryb odwoławczy

Od decyzji odmownej przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Uwagi / inne informacje

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska jest właściwy do przyjęcia zgłoszenia, gdy instalacja znajduje się na terenie zamkniętym ustalonym przez Ministra Obrony Narodowej, tj. terenie o charakterze zastrzeżonym ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa, określone przez właściwych ministrów i kierowników urzędów centralnych i wyznaczonych zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1998 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne. Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Prowadzący instalację jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Prowadzący instalację objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, jest obowiązany zgłosić ją w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.


Prowadzący instalację, jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informacje o:

1) rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji instalacji;
2) zmianie w zakresie danych lub informacji, o których mowa w art. 152 ust. 2 i 2b ustawy Prawo ochrony środowiska, albo objętych oświadczeniem, o którym mowa w art. 152 ust. 2c ww. ustawy.
Zgłoszenia, o którym mowa, należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmiany danych. Prowadzący instalację jest obowiązany także dokonać ponownego zgłoszenia instalacji, jeżeli zmiana wprowadzona w instalacji ma charakter istotnej zmiany lub w przypadku nierozpoczęcia eksploatacji instalacji przed upływem 12 miesięcy od dnia upływu terminu do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 152 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska, albo od dnia wydania zaświadczenia, o którym mowa w art. 152 ust. 4b ww. ustawy.

3) zakończeniu eksploatacji instalacji.

{"register":{"columns":[]}}