W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez władającego

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Zadanie Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez władającego.
Podstawa prawna Art. 101e ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi  zawiera:

  1. Imię i nazwisko albo nazwę podmiotu zgłaszającego oraz adres jego zamieszkania lub siedziby;
  2. Adres i numer działki ewidencyjnej;
  3. Informacje na temat czasu wystąpienia zanieczyszczenia powierzchni ziemi, w tym, w miarę możliwości, dokumenty uprawdopodabniające, że zgłoszenie dotyczy historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi;
  4. Dokumentację potwierdzającą wystąpienie zanieczyszczenia powierzchni ziemi, w tym nazwy  substancji powodujących ryzyko oraz wyniki badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy Prawo ochrony środowiska.
Forma załatwienia sprawy Decyzja, o której mowa w art. 101c ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo ochrony środowiska, o wpisie do rejestru historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi informacji o potencjalnym historycznym zanieczyszczeniu powierzchni ziemi.
Miejsce złożenia dokumentów

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Al. Piłsudskiego 38
35-001 Rzeszów
tel.: 17 785-00-44,

fax: 17 852-11-09
e-mail: sekretariat@rzeszow.rdos.gov.pl

Opłata Brak
Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w terminie 14 dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie.
Uwagi / inne informacji Władający powierzchnią ziemi, który stwierdził historyczne zanieczyszczenie powierzchni ziemi na terenie będącym w jego władaniu, jest obowiązany niezwłocznie zgłosić ten fakt regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska (tj. zgodnie z art. 101e ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska). Natomiast każdy, kto stwierdził potencjalne historyczne zanieczyszczenie powierzchni ziemi może zgłosić ten fakt staroście na podstawie art. 101e ust. 3 Prawa ochrony środowiska.

Materiały

Historyczne zanieczyszczenie powierzchni ziemi
Zgłoszenie​_historycznego​_zanieczyszczenia​_powierzchni​_ziemi.doc 0.03MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.07.2023 10:47 Renata Włoch
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Izabela Kania - Naczelnik WSI
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez władającego 1.0 25.07.2023 10:47 Renata Włoch

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}