W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zgłoszenie instalacji emitujących pola elektromagnetyczne

Wymagania formalne dotyczące wniosku

Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem

Zadanie

Zgłoszenie instalacji emitujących pola elektromagnetyczne

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Zgłoszenie instalacji, emitujących pola elektromagnetyczne powinno zgodnie z art. 152 ust. 2 ustawy – Prawo ochrony środowiska zawierać:

  • oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby,
  • adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji,
  • rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług,
  • czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny)
  • wielkość i rodzaj emisji.
  • opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji
  • informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami,
  • sprawozdanie z wykonanych pomiarów poziomów pól elektromagnetycznych, o których mowa w art. 122a ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo ochrony środowiska.

Forma załatwienia sprawy

Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.

Miejsce złożenia dokumentów

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Al. Piłsudskiego 38
35-001 Rzeszów
tel.: 17 785-00-44,

fax: 17 852-11-09
e-mail: sekretariat@rzeszow.rdos.gov.pl

Opłata

Opłata skarbowa za zgłoszenie wynosi - 120 zł.

Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – wynosi 17 zł (jeżeli dotyczy).
Należne opłaty skarbowe należy wpłacić na konto bankowe Urzędu Miasta Lublin: 95 1240 2092 9329 9200 0620 0000
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą dokonania zgłoszenia oraz dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Podmioty zwolnione z opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

W przypadku wydania decyzji wnoszącej sprzeciw przysługuje stronie odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi / inne informacje

Regionalny dyrektor ochrony środowiska jest właściwy do przyjęcia zgłoszenia, gdy instalacja znajduje się na terenie zamkniętym, ustalonym przez Ministra Obrony Narodowej.

Prowadzący instalację jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Prowadzący instalację objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, jest obowiązany zgłosić ją w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została objęta tym obowiązkiem.

Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji nowo zbudowanej lub zmienionej w sposób istotny można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.

Prowadzący instalację, jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informacje o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji instalacji, oraz o zmianie następujących danych (adresu zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji, rodzaju i zakresu prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług, czasu funkcjonowania instalacji [dni tygodnia i godziny], wielkość i rodzaju emisji, opisu stosowanych metod ograniczania wielkości emisji).

Prowadzący instalację jest obowiązany dokonać ponownego zgłoszenia instalacji, jeżeli zmiana wprowadzona w instalacji ma charakter istotnej zmiany lub w przypadku nierozpoczęcia eksploatacji instalacji przed upływem 12 miesięcy od dnia upływu terminu do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 152 ust. 4 ustawy – Prawo ochrony środowiska, albo od dnia wydania zaświadczenia, o którym mowa w art. 152 ust. 4b ustawy – Prawo ochrony środowiska  

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.07.2023 10:56 Renata Włoch
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Izabela Kania - Naczelnik WSI
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zgłoszenie instalacji emitujących pola elektromagnetyczne 1.0 25.07.2023 10:56 Renata Włoch

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}