Powrót

Ochrona danych osobowych

Polityka plików cookies serwisu www.gov.pl

  1. Wstęp

Serwis www.gov.pl używa plików cookies. W poniższym dokumencie informujemy o korzystaniu z plików cookies w serwisie www.gov.pl.

  1. Czym są pliki cookies?

Pliki cookies to małe fragmenty tekstu, kodu, które są wysyłane do przeglądarki i które przeglądarka wysyła z powrotem. Niektóre cookies są czasem zapisywane na danym urządzeniu podczas przeglądania serwisu www.gov.pl. Istnieją różne rodzaje plików cookies. Pliki cookies używane w serwisie www.gov.pl zostały podzielone na następujące kategorie:

  1. niezbędne pliki cookies
  2. funkcjonalne
  3. analityczne 
  1. Z jakich plików cookies korzystamy?
     

    1. Pliki cookies, które są niezbędne do korzystania z serwisu www.gov.pl, służą m.in. do zapewnienia stabilności jego funkcjonowania (mierzą ruch i zabezpieczają nas przed  przeciążeniem). Te pliki cookies są absolutnie niezbędne, aby serwis www.gov.pl mógł świadczyć usługi, i/lub wyłącznie w celu transmisji usług i/lub serwisu www.gov.pl.
    2. Funkcjonalne pliki cookies - zapamiętywanie wybranych preferencji dotyczących prywatności, wypełnień formularzy on-line, zapamiętywanie ustawień strony internetowej.
    3. Analityczne pliki cookies - pozostałe pliki cookies wykorzystujemy jednie wtedy, gdy wyrazisz na to zgodę. Te pliki cookies pomagają nam ulepszać i mierzyć wydajność serwisu www.gov.pl poprzez zbieranie i raportowanie informacji o tym, jak z niego korzystasz.
  2. Zgoda na stosowanie plików cookies

Podczas wizyty w serwisie www.gov.pl zostanie wyświetlony komunikat informujący, że wykorzystuje on pliki cookies.

  1. Modyfikowanie ustawień plików cookies

W większości przeglądarek internetowych można: kasować pliki typu cookies z twardego dysku komputera (z poziomu ustawień przeglądarki), zablokować wszystkie przysyłane pliki typu cookies lub ustawić ostrzeżenie przed zapisaniem ich na dysku.

Należy mieć na uwadze, że zmiany ustawień tych plików polegające na ograniczeniu ich stosowania mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych je stosujących.

Poniżej wskazujemy sposób zmiany ustawień cookies w najbardziej popularnych wyszukiwarkach:

Google Chrome

Menu > Ustawienia > Prywatność i bezpieczeństwo – należy wybrać odpowiednią opcję.

Internet Explorer

Menu > Ustawienia > Pliki cookie i uprawnienia witryny – należy wybrać odpowiednią opcję.

Mozilla Firefox

Menu > Preferencje > Prywatność i bezpieczeństwo > Ciasteczka i dane witryn – należy wybrać odpowiednią opcję.

Opera

Menu > Ustawienia > Prywatność i bezpieczeństwo – należy wybrać odpowiednią opcję.

Safari

Menu > Preferencje > Prywatność > Pliki cookies – należy wybrać odpowiednią opcję. 

RODO

Od 25 maja 2018 r. we wszystkich krajach Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO).

W związku z powyższym oraz w trosce o ochronę Pani/Pana danych osobowych przedstawiamy następującą informację, dotyczącą przetwarzania danych osobowych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (KPRM).

Informacje i dane do kontaktów w sprawie danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Aleje Ujazdowskie 1/3, 00-583, Warszawa, e-mail: AD@kprm.gov.pl.

Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: Inspektor Ochrony Danych, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Aleje Ujazdowskie 1/3, 00-583, Warszawa, e-mail: IOD@kprm.gov.pl.

Informacje dotyczące przetwarzanych danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji zadań przez organy administracji publicznej, których obsługę zapewnia Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, w szczególności:

  • dokonywania ocen skutków (kosztów i korzyści) społeczno-gospodarczych projektowanych regulacji oraz sporządzania ocen tych skutków, w tym projektów powodujących istotne długookresowe następstwa w rozwoju społecznym i gospodarczym;
  • opracowywania ocen międzynarodowych uwarunkowań sytuacji kraju oraz długofalowych koncepcji polityki zagranicznej;
  • opracowywania ocen funkcjonalności struktur państwa i sprawności ich działania;
  • przygotowywania innych analiz, prognoz, koncepcji, programów i ocen, zleconych przez Prezesa Rady Ministrów;
  • koordynacji realizacji polityki kadrowej w administracji rządowej, w zakresie określonym we właściwych przepisach;
  • obsługi spraw kadrowych osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe w administracji rządowej;
  • koordynacji współdziałania Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów z Sejmem, Senatem, Prezydentem i innymi organami państwowymi;
  • obsługi informacyjnej oraz prasowej Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów oraz wewnętrznych organów pomocniczych i opiniodawczo-doradczych Rady Ministrów;
  • wykonywania zadań z zakresu obronności i bezpieczeństwa państwa określonych we właściwych przepisach;
  • wykonywania innych zadań m.in. prowadzenia postępowań administracyjnych i sądowych, wykonywania uprawnień własnościowych oraz koordynowania sprawowania nadzoru nad działalnością podmiotów z udziałem Skarbu Państwa, organizacji transportu lotniczego, organizacji wizyt i wyjazdów służbowych krajowych i zagranicznych, zwiedzania KPRM, kontroli, realizowania polityki rządu w zakresie zasady równego traktowania, prowadzenia postępowań w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, prowadzenia postępowań dyscyplinarnych, archiwizacji.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny ciążący na administratorze danych osobowych wynikający z ustaw nakładających obowiązek realizacji konkretnego zadania, a także wykonywanie zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej. Dane mogą być także przetwarzane, jeżeli jest to niezbędne do wykonania umowy lub podjęcia działań przed zawarciem umowy, a także mogą być przetwarzane na podstawie zgody.

Podanie danych osobowych jest konieczne do realizacji celu ich przetwarzania, a konsekwencją ich niepodania będzie niemożliwość realizacji zadania.

Okres przetwarzania danych

Dane osobowe będą przetwarzane przez okres realizacji danego zadania oraz zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji.

Źródła danych

Przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od osoby, której dane dotyczą, a także ze źródeł publicznie dostępnych oraz od organów administracji państwowej, innych podmiotów i osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.

Kategorie odnośnych danych

Przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko oraz adres, a także inne dane osobowe niezbędne do realizacji ww. zadań.

Odbiorcy danych osobowych

Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych, posiadających uprawnienia do ich przetwarzania.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora danych osobowych:

  • dostępu do swoich danych osobowych,
  • ich sprostowania,
  • ograniczenia ich przetwarzania,
  • usunięcia,
  • przeniesienia danych do innego administratora danych osobowych,
  • wniesienia sprzeciwu.

W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu  prawo do wycofania w dowolnym momencie zgody na ich przetwarzanie, przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

Żądanie realizacji wyżej wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych osobowych (adres podany na wstępie, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

{"register":{"columns":[]}}