W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiana organizacji pracy Ambasady RP w Belgradzie

22.07.2020

Ograniczenia w przyjmowaniu interesantów w sprawach konsularnych spowodowane są rosnącym zagrożeniem epidemicznym związanym z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2.

komunikat

Zmiana trybu pracy polega na:

- zawieszony został system rezerwacji wizyt w sprawach wizowych w systemie e-konsulat;

- wstrzymane zostało przyjmowanie wniosków wizowych – w wyjątkowych sytuacjach przyjmowane będą wyłącznie wnioski z wyczerpującym udokumentowaniem zaistnienia ważnej sytuacji losowej;

- zawieszeniu ulegają wszelkie spotkania konsularne w sprawach dotyczących działalności polonijnej,

- przyjmowani będą wyłącznie interesanci – obywatele polscy, których wizyty wynikają z sytuacji losowych i niecierpiących  zwłoki, w sprawach pomocy konsularnej, w pilnych sprawach paszportowych i prawnych;

- przestają obowiązywać dotychczasowe godziny przyjmowania interesantów – szczegóły każdego spotkania będą uzgadniane uprzednio z konsulem, na dostępne na stronie internetowej placówki numery telefonów i adres mailowy belgrad.wk.dyzurny@msz.gov.pl lub belgrad.amb.sekretariat@msz.gov.pl ;

- w sprawach niewymagających osobistego stawiennictwa zaleca się formę korespondencyjną.

 

Zmiany oznaczają, że niezbędna pomoc konsularna oraz pilne, niecierpiące zwłoki sprawy paszportowe i prawne obywateli polskich będą realizowane, a w sprawach nie wymagających natychmiastowego działania zapraszamy po odwołaniu ograniczeń.