W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Oddziały - Biuro Kadr i Organizacji

W skład Biura wchodzą następujące oddziały:

  • Oddział Kadr
  • Odział Płac
  • Oddział Organizacyjny i Rozwoju Kadr

Oddział Kadr - informacje ogólne

Kierownik Oddziału

tel. 58 30 77 672

pokój: 176

 

Oddział Kadr - zadania oddziału

  1. dokonywanie czynności wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy z pracownikami urzędu;

  2. dokonywanie czynności związanych z powołaniem, odwołaniem oraz ustalaniem wysokości należnego wynagrodzenia dla kierowników jednostek rządowej administracji zespolonej w województwie pomorskim oraz dla osób sprawujących funkcje kierowników w jednostkach organizacyjnych podporządkowanych wojewodzie;

  3. prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem przez wojewodę powoływania i odwoływania kierowników niezespolonych organów podporządkowanych bezpośrednio ministrom oraz kierownikom państwowych osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych lub ich oddziałów terenowych realizujących zadania administracji rządowej;

  4. zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych osób uprawnionych i członków ich rodzin, zgłaszanie zmian danych osób ubezpieczonych oraz wyrejestrowywanie z ubezpieczeń społecznych osób uprawnionych i członków ich rodzin;

  5. prowadzenie spraw związanych z wykorzystywaniem urlopów oraz ewidencją czasu pracy;

  6. realizacja zadań związanych z uzyskaniem mianowania przez pracowników służby cywilnej - weryfikacja składanych zgłoszeń, potwierdzanie danych;

  7. sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie zatrudniania i wynagradzania;

  8. ustalanie prawa do nagród jubileuszowych, prowadzenie dokumentacji związanej z wynagradzaniem i awansowaniem pracowników;

  9. prowadzenie kontroli dyscypliny pracy;

  10. wystawianie świadectw pracy oraz duplikatów świadectw pracy byłym pracownikom urzędu;

  11. prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością służbową i dyscyplinarną pracowników urzędu;

  12. obsługa komisji dyscyplinarnej i rzecznika dyscyplinarnego;

  13. przygotowanie list osób uprawnionych do nagród;

  14. wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu;

  15. przekazywanie do Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego informacji wynikających z nawiązania i ustania stosunku pracy z pracownikami urzędu, w celu realizacji przez BZK czynności dot. reklamowania od obowiązku pełnienia służby wojskowej w razie mobilizacji i w czasie wojny w stosunku do pracowników urzędu.

Oddział Płac - informacje ogólne

Kierownik Oddziału

tel. 58 30 77 519

pokój 186

Oddział Płac - zadania oddziału

  1. sporządzanie list płac pracowników;

  2. monitorowanie dokumentacji oraz weryfikacja listy podmiotów świadczących usługi dla urzędu - spełniających warunki zakładów pracy chronionej lub zakładów aktywizacji zawodowej, w celu obniżenia wpłat na PFRON; sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji;

  3. prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników oraz kart zasiłkowych;

  4. dokonywanie wszelkich potrąceń z wynagrodzeń;

  5. rozliczanie należności z tytułu umów cywilnoprawnych oraz z tytułu zasiadania w komisjach;

  6. rejestrowanie, naliczanie i dokonywanie wypłat świadczeń z tytułu ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego;

  7. naliczanie składek ZUS od wypłaconych wynagrodzeń z tytułu umowy o pracę, zlecenia, umowy o dzieło oraz dokonywanie ich rozliczeń z ZUS;

  8. dokonywanie rozliczeń z urzędem skarbowym z tytułu pobranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz sporządzanie rocznych deklaracji podatkowych;

  9. wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu pracowników;

  10. zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych zleceniobiorców i członków ich rodzin;

  11. przygotowywanie list osób uprawnionych do nagród;

  12. sporządzanie list dot. innych wypłat np. ryczałt samochodowy, ryczałt za pracę zdalną, dodatek rowerowy;

  13.  monitorowanie wykonania środków przeznaczonych na pochodne, ujętych w planie finansowym urzędu;

  14. sporządzanie miesięcznych zestawień wynagrodzeń oraz pochodnych pracowników współfinansowanych ze środków funduszy Unii Europejskiej oraz ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o finansach publicznych;

  15. realizacja obowiązków wynikających z zapisów ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych;

  16. realizowanie zadań w zakresie gospodarowania funduszem płac i etatami:

    1. opracowywanie projektów planów finansowych,

    2. monitorowanie wykorzystania funduszu wynagrodzeń,

    3. sporządzanie z wyżej wymienionych zadań sprawozdań i informacji,

    4. angażowanie i zabezpieczanie środków finansowych,

    5. rozliczenie środków finansowych otrzymanych z rezerw celowych,

    6. sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji.

Oddział Organizacyjny i Rozwoju Kadr - informacje ogólne

Kierownik Oddziału

tel. 58 30 77 228

pokój: 177

Oddział Organizacyjny i Rozwoju Kadr - zadania oddziału

  1. opracowywanie projektów statutu i regulaminu urzędu;
  2. weryfikacja projektów zarządzeń ustalających regulaminy organizacyjne wydziałów oraz prowadzenie ewidencji zarządzeń;
  3. prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej i rejestru wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz koordynowanie udostępniania informacji;
  4. prowadzenie rejestru aktów prawnych wydawanych przez dyrektora generalnego;
  5. koordynowanie wykonania strategii Sprawne Państwo 2020;
  6. koordynowanie spraw związanych z prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej urzędu;
  7. prowadzenie spraw dotyczących zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w tym naliczanie list płac oraz przygotowanie i generowanie do realizacji przelewów z list;
  8. opiniowanie projektów aktów prawnych prezesa Głównego Urzędu Statystycznego dotyczących statystyki publicznej;
  9. realizowanie zadań w zakresie zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
  10. koordynowanie wykonania polityki zarządzania ryzykiem;
  11. organizowanie i prowadzenie naboru kandydatów na wolne stanowiska pracy;
  12. monitorowanie struktury organizacyjnej urzędu, tj. struktury opisów stanowisk pracy, w tym weryfikacja formalna opisów stanowisk pracy członków korpusu służby cywilnej;
  13. planowanie, organizowanie i nadzorowanie szkoleń powszechnych, specjalistycznych i szkoleń w ramach indywidualnego programu rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej;
  14. organizowanie i prowadzenie spraw związanych z odbywaniem służby przygotowawczej;
  15. organizowanie praktyk studenckich i zawodowych, praktyk aplikantów radcowskich oraz staży dla osób bezrobotnych;
  16. opracowywanie programu zarządzania zasobami ludzkimi oraz aktualizacja zarządzeń, procedur i instrukcji w tym zakresie;
  17. monitorowanie i analiza wyników ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej, w tym analiza wniosków dotyczących indywidualnych programów rozwoju zawodowego;
  18. organizowanie i monitorowanie procesu adaptacji nowych pracowników;
  19. przygotowywanie raportów, analiz i sprawozdań z obszaru zarządzana zasobami ludzkimi;
  20. organizowanie i koordynowanie pracy grupy trenerów wewnętrznych urzędu oraz tworzenie bazy wiedzy i zarządzania wiedzą wewnętrzną;
  21. prowadzenie rejestru wystąpień podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową;
  22. opracowywanie dokumentów związanych z usprawnieniem i rozwojem procedur administracyjnych;
  23. prowadzenie działań na rzecz poprawy jakości usług oraz usprawnienia organizacji urzędu, w tym prowadzenie badań satysfakcji klientów;
  24. redagowanie strony intranetowej urzędu.
{"register":{"columns":[]}}