W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg obywateli

Rozpatrywanie skarg na rady gminy, powiatu, sejmik województwa z wyłączeniem spraw finansowych. Rozpatrywanie skarg na organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej lub innego organu administracji rządowej, organu przedsiębiorstwa państwowego lub innej państwowej jednostki organizacyjnej jako organ wyższego stopnia lub sprawujący bezpośredni nadzór.

 

A. Miejsce załatwienia sprawy

  • skargi należy składać w Zespole Obsługi Klienta, (wejście A, pokój nr 24 - pierwszy po prawej stronie) w godzinach:
    • poniedziałek 7.45 - 15.45
    • wtorek 7.45 - 18.00
    • środa 7.45 - 15.45
    • czwartek 7.45 - 15.45
    • piątek 7.45 - 15.45
  • komórka organizacyjna:
    Oddział Kontroli w Wydziale Kontroli bądź wydział właściwy ze względu na merytorykę sprawy.

B. Wymagane dokumenty

  • skarga – złożona osobiście, przesłana pisemnie, telegraficznie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), a także ustnie do protokołu.

C. Podstawa prawna

  • art. 229 pkt 1, 2 i 7 Kodeksu postępowania administracyjnego.

D. Termin załatwienia sprawy

  • niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, zgodnie z art. 237 § 1 kpa.

E. Sposób/forma załatwienia sprawy/tryb odwoławczy

  • skargę należy skierować do Wojewody Pomorskiego i przesłać:
    • na adres: Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, 
    • lub złożyć osobiście w Zespole Obsługi Klienta,
    • lub przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: zok@gdansk.uw.gov.pl,
    • lub przesłać za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku na platformie ePUAP(http://epuap.gov.pl) (w tym przypadku w celu złożenia skargi do Urzędu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP) korzystając z usługi udostępnionej przez PUW: Skargi, wnioski, zapytania do urzędu.
  • forma załatwienia sprawy - zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub zawiadomienie o uznaniu skargi za bezzasadną.
  • bez trybu odwoławczego.

F. Kontakt 

Kierownik Oddziału Kontroli

tel. 58 30-77-236

{"register":{"columns":[]}}