W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Stwierdzenie nieważności decyzji organów administracji geodezyjnej i kartograficznej lub w sprawie scalenia i wymiany gruntów

Rodzaj sprawy:

wydanie decyzji orzekającej w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnej starosty/prezydenta miasta na prawach powiatu lub marszałka województwa rozstrzygającej w przedmiocie:

  • ewidencji gruntów i budynków
  • odmowy przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wyników zgłoszonych prac geodezyjnych
  • gleboznawczej klasyfikacji gruntów
  • udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
  • scalenia i wymiany gruntów

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne

Ustawa z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów

Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Wymagane dokumenty:

wniosek o stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej starosty/prezydenta miasta na prawach powiatu lub marszałka województwa powinien zawierać:

  1. wskazanie przesłanki uzasadniającej stwierdzenie nieważności 
  2. dokumenty potwierdzające zaistnienie przesłanki uzasadniającej stwierdzenie nieważności 

Opłaty: 

bez opłat

Termin załatwienia sprawy:

w ciągu miesiąca

Odwołania:

Na wydaną decyzję przysługuje odwołanie do organu wyższego stopnia:

  • odwołanie do Głównego Geodety Kraju wnosi się za pośrednictwem Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji  
  • odwołanie do Ministra właściwego do spraw rozwoju wsi wnosi się za pośrednictwem Wojewody Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji (w sprawie scalenia i wymiany gruntów)

Miejsce załatwienia sprawy:

Wniosek o stwierdzenie nieważności wraz z załącznikami należy składać w Kancelarii Ogólnej PUW lub w sekretariacie Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej, ul. Okopowa 21/27, pokój 377 /III piętro/.

Wniosek można złożyć osobiście, za pośrednictwem poczty lub platformy ePUAP.

Osoba prowadząca, telefon kontaktowy:

Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
Oddział Geodezji i Kartografii

Informacje o prowadzonych sprawach uzyskać można bezpośrednio u osoby prowadzącej sprawę lub telefonicznie pod nr tel. 58 30 77 501, w godzinach pracy urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.45 - 15.45

{"register":{"columns":[]}}