W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejna czasowa utrata uprawnień

10.04.2024

Zestaw poddany kontroli

W ramach działań na drodze S8 w godzinach popołudniowych 10.04, podlascy inspektorzy zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy z naczepą o holenderskich numerach rejestracyjnych, którym realizowano wewnątrzwspólnotowy przewóz rzeczy na trasie Niderlandy - Litwa. Kierowca pojazdu okazał 2 paszporty, holenderski oraz paszport Abchazji, posiadającej atrybuty państwa oprócz powszechnego uznania międzynarodowego.

Jak się okazało kierowca pomimo posiadania różnorodnych dokumentów m.in. wspomnianych 2 paszportów,  holenderskiego prawa jazdy kat. B, abchaskiego prawa jazdy kat. C+E, holenderskiej karty do tachografu,  podróżował wraz z żoną, przewożąc dodatkowo w naczepie prywatne auto osobowe, nie używając posiadanej karty podczas kierowania.

Po analizie dokumentacji  i szczegółowych ustaleniach inspektorów, „małżeński przewóz” odbywał się z naruszeniem szeregu norm czasu odpoczynku, maksymalnych okresów prowadzenia bez wymaganej przerwy oraz dziennego okresu prowadzenia pojazdu. Podmiot holenderski, właściciel ciągnika siodłowego nie posiadał także wymaganej licencji wspólnotowej. W konsekwencji kontroli kontrolowany kierowca otrzymał za popełnione naruszenia 4 mandaty karne na łączną kwotę 3650 zł, zaś holenderski przewoźnik wniósł kaucję w kwocie 12000 zł i zostanie pociągnięty do odpowiedzialności w ramach odrębnego postępowania administracyjnego.

Dodatkowo ze względu na zmianę przepisów od 1 stycznia 2022 roku, koniecznym było zatrzymanie kierowcy prawa jazdy na 3 miesiące za nierejestrowanie wbrew obowiązkowi za pomocą tachografu na karcie kierowcy wskazań w zakresie swojej aktywności podczas prowadzenia ciężarówki.

Wydano pokwitowanie na zatrzymane prawo jazdy uprawniające kierowcę do kierowania pojazdem tylko w okresie następnych 72 godzin, mające umożliwić skuteczne opuszczenie terytorium RP.
Fałszowanie, czy ukrywanie rzeczywistego czasu pracy jest nie tylko przejawem nieuczciwej konkurencji, ale przede wszystkim stanowi zagrożenie bezpieczeństwa na drodze dla wszystkich uczestników ruchu.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}